אלפא מיטו מבחן דרכים

מבחן הדופק של המיטו אמנם לא כל כך עבד עלי וגם מזג האוויר הקודר היה נגדי , אבל בסופו של יום , לא רציתי להחזיר את המפתחות . מדוע ? בואו למבחן הדופק , קראו הפרסומות מכל עבר לאחרונה. היבואנית סמל"ת , כחלק ממסע פרסום לאלפא מיטו, הזמינה לקוחות פוטנציאלים לסיבוב היכרות קצר , בו…

ששי כהן 11 בדצמ, 2009

מבחן הדופק של המיטו אמנם לא כל כך עבד עלי וגם מזג האוויר הקודר היה נגדי , אבל בסופו של יום , לא רציתי להחזיר את המפתחות . מדוע ?

בואו למבחן הדופק , קראו הפרסומות מכל עבר לאחרונה. היבואנית סמל"ת , כחלק ממסע פרסום לאלפא מיטו, הזמינה לקוחות פוטנציאלים לסיבוב היכרות קצר , בו מדדה את הדופק של הנוהגים ברכב , לפני הנסיעה ,בזמן הנסיעה ואחריה, כדי להוכיח לכם עד כמה מלהיבה המכונית הספורטיבית החדשה ביותר של אלפא בארץ.

אצלי ,מה לעשות הלב עובד אחרת. הדופק אמנם עלה , אך לא בגלל התאוצות אשר בהחלט חזקות ומלהיבות ,  אלא בגלל משהו אחר.  בגלל המראה.  המיטו אמנם כבר איננה חדשה בארץ ומשווקת כבר יותר מחצי שנה , אך גם הפנים של בר רפאלי מוכרות  כמה שנים טובות , אז לא הייתם מסובבים אחריה את הראש ?  והמיטו אכן מסובבת ראשים . העיצוב של המיטו פשוט נהדר, המכונית אשר עוצבה ברוח ה C 8 קומפטיציונה , בעלת מרכב קופה סקסי, פרופורציות נהדרות ובאופן אישי, מכל זווית שהסתכלתי עליה , היא נראית נפלא. אם להיות קטנוניים ולחפש משהו לא בסדר , אז OK  תחליפו לי את הג'נטים בחישוקי ה "18 שבהיצע.

אלפא מיטו מבחן דרכים

אלפא מיטו מבחן דרכים

כניסה לתוך הרכב , הרבה פחות מקורית  ומזכירה פחות את דגמי אלפא הקלאסים . השעונים כבר לא עגולים, ואין שום שעון מעבר לנדרש אשר יוסיף לאווירה הספורטיבית.  מצד שני הכל נראה מסודר ובהחלט נעים לעין. החומרים איכותיים מאוד וכך גם איכות ההרכבה אשר מתקרבת לרמה גרמנית. למרות קו החלונות הגבוה וההרגשה הקלסטרופובית הצפוייה , המכונית מרווחת במפתיע ליושבים מלפנים וגם 2 מבוגרים יוכלו לשבת בספסל האחורי  בנוחות יחסית כל עוד והם ממוצעי קומה.

אבזור הרכב מכובד  למדי וכולל מזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית עם 2 איזורים , מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם 8 רמקולים ותמיכה ב mp3, מושבים קדמיים ספורטיבים ,הגה מצופה עור , מחשב דרך , חישוקי "17 קלים ועוד.

האבזור הבטיחותי מלא וכולל 9 כריות אוויר , בקרות יציבות ומשיכה ועוד.  המכונית זכתה ל 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופאי ונחשבת בטוחה מאוד.

אלפא מיטו מבחן דרכים

אלפא מיטו מבחן דרכים

מבחן הדופק…

טוב , מספיק עם הגינונים ולדרך.  הדגם אותו קיבלנו הוא החזק בדגמי המיטו בארץ וכולל מנוע בנזין טורבו בנפח 1.4 ליטר עם הספק של 155 כ"ס . הגיר ידני ( כמו שצריך ) ובעל 6 הילוכים והמכונית מצויידת בשפע של טכנולוגיה ( בעיקר בטיחותית ) וגם במתג ה DNA  . למי שלא מכיר נזכיר שמדובר במערכת ייחודית לשינוי מצבי הנסיעה : D  = DYNAMIC – לנסיעה ספורטיבית , N = NORMAL  לנסיעה רגילה ו A = ALL WEATHER המיועד לנסיעה במצבים הדורשים משנה זהירות ככבישים רטובים וחלקים הדורשים אחיזה גבוהה יותר. מעבר בין מצבי הנהיגה גורר עימו שינוי בתגובת המצערת , ההגה, ואפיון מחדש של מערכת בקרת היציבות.

בנסיעה מתגלה המיטו כמכונית מהירה מאוד וחזקה. שילוב ב DNA  ל D מגובה במד לחץ הטורבו בלוח השעונים המוסיף לאווירה והמכונית מאיצה באופן משכר אשר שולח אותך להאצות חוזרות אשר מגובות בהרבה כיף.  נקודת תורפה קלה נרשמת בסעיף ההגה אשר רך מדי גם במצב הדינאמי ופוגע מעט ביכולת הספורטיבית של הרכב.  למרות האופי הספורטיבי , נוחות הנסיעה טובה למדי וגם לאחר מספר שעות לא קטן מאחורי ההגה , הגב לא שלח רמזים ישגרמו לי להזמין תור למחר בבוקר…

וברוח איכות הסביבה , חשוב להבהיר שהמיטו אפילו חסכונית וירוקה. במהלך נסיעת המבחן ועם רגל לא קלה על הגז , גמאה המכונית 11 ק"מ לליטר בממוצע  וצפוייה להציע תוצאה טובה עוד יותר בנהיגה יום יומית רגועה. פליטת ה CO2 שלה נמוכה יחסית לרכב ספורטיבי ועומדת על 153 גרם לק"מ.  גם במדד זהום האוויר של  המיסוי הירוק היא בעלת דירוג מצויין של 4 .

אלפא מיטו מבחן דרכים

אלפא מיטו מבחן דרכים

בסוף היום

בסיכומו של יום מתגלה המיטו כמכונית מהנה למדי לנהיגה, גם אם לא ממש מכונית ספורטיבית. תוסיפו לזה את העיצוב היפהפה אשר מוסיף המון חן לכבישי הארץ המשעממים, את הנוחות הטובה ואפילו את הרגשת המצפון הנקי אשר מאפשרת לכם לנסוע במכונית עתירת כ"ס אך גם יותר ידידותית לסביבה מהמאזדה של השכן וקיבלתם מתכון מנצח . או שלא . בכל זאת אין אפשרות לגיר אוטומט מה שיחרוץ את גורלה אצל הרבה אנשים עוד לפני שהתיישבו בה.

לקראת אפריל 2010 , צפוייה להגיע לארץ המיטו עם גיר רובוטי כפול מצמדים אשר ישפר מאוד קרוב לוודאי את מכירותיה בהנחה שהיא לא תתייקר משמעותית. ישראל אגב היא הראשונה בעולם שצפוייה לקבל את המיטו הרובוטית מחוץ לאיטליה. מחירה של המיטו בה נהגתי עומד על 155,000 ש"ח אשר מהווה תמורה טובה לדעתי לכסף. אם תרצו, קיימת גם גרסת 120 כ"ס זולה יותר אשר מחירה עומד על 139,900 ש"ח. רוב הלקוחות אגב, מעדיפים את הגרסה החזקה…

אלפא מיטו מבחן דרכים

אלפא מיטו מבחן דרכים

 

 

 

עוד ממבחני דרכים