אנג'י : האפלקיציה שתדאג שלא יעבדו עליכם במוסך

אפליקצית אנג'י (engie) המתחברת למחשב הרכב שלכם, מבטיחה לספר לכם על כל תקלה שתתעורר, ואף לתת לכם הצעת מחיר עוד לפני שדרכתם במוסך. וכן, היא גם בחינם.

ששי כהן 05 ביונ, 2015
אנג'י

אחת החוויות הפחות נעימות המוכרות לכל בעלים של רכב, קשורה בכניסה למוסך לטיפול שגרתי, או אף חמור מכך, לאחר שהופיע תקלה לא צפויה המלווה בנורת אזהרה בלוח השעונים, שלרוב לא ברור על מה היא מזהירה ( Check Engine לדוגמא ). בהמשך עם הכניסה למוסך, בחלק מהמקרים אנו ממתינים בחרדה מסוימת לשיחה עם יועץ השירות ומקווים שמפיו תצא ההודעה " זה שום דבר רציני, התחברנו למחשב הרכב שלך וזיהינו נורת בלם שנשרפה וגרמה להפעלת נורת אזהרה בלוח השעונים". במקרים פחות סימפטיים, התקלה עלולה להסתכם בהשבתת הרכב ליום או יותר ונזק לכיס שעשוי להגיע לאלפי שקלים, כאשר בחלק מהמקרים אנו יוצאים בתחושות של: נראה לי שחטו אותי במחיר, האם עבדו עלי במוסך? אולי דחפו לי חלקים מסביב שלא היה צריך וכו'.



כאן נכנסת לתמונה אפליקצית אנג'י (engie) החדשה יחסית, המציעה פיתרון לאזרח הפשוט שאיננו מבין מכונאות וחשמל רכב, וכמעט כמו כל אחד, חושש בכל פעם שהוא צריך להיכנס למוסך לצורך טיפול שגרתי ברכב, או עקב תקלה. אנג'י פועלת כאפליקציה שמתקינים במכשיר הסלולרי האישי שלכם ( כרגע רק באנדרואיד ), המתקשרת עם רכיב OBD-II סטנדרטי שיסופק לכם מהחברה, ומתחבר בקלות לשקע ה- OBD שקיים כמעט בכל רכב משנת הייצור 1996, או לצורך פעולה חלקה וטובה יותר לכל דגם משנת 2001 והלאה.

מרגע שמחברים את רכיב האנג'י לרכב שלכם (חיבור פשוט ועצמאי של שקע-תקע BT בתוך תא הנוסעים תוך שניות ספורות), האפליקציה מבצעת סריקה ראשונית של מחשב הרכב, אוספת נתונים ממנו ומתחילה לנהל תיעוד שוטף של נתוני המנוע, המצבר ועוד. לאחר שמילאתם פרטים ראשוניים של הרכב באפליקציה הסלולרית, האפליקציה תספק לכם בחיי היום יום נתונים שוטפים אודות הרכב שלכם, כולל צריכת הדלק בפועל, תקינות המצבר, מידע על מועד הזמנת טיפול שגרתי לרכב ועוד. במידה ותופיע תקלה ברכב, תדאג אנג'י לספק לכם מידע ברור בשפה העברית על מסך הסמארטפון שלכם, כולל תיאור התקלה בדיוק, ואף תספק לכם הצעות מחיר לתיקון ממספר מוסכים הממוקמים באזור שלכם. בזכות האפליקציה הזאת, תוכלו גם להגיע למוסך המוכר שלכם עם ידע מראש על מהות התקלה ועם הרבה פחות תחושה של אי וודאות. במקרים קיצוניים יותר, לפי תיאור הבעיה כפי שמציגה האפליקציה, תוכלו לנסות להעריך אם כדאי להעמיד את הרכב בצדי הדרך ולהזמין גרר, כדי להימנע מנסיעה לא בטיחותית, או נסיעה שעשויה להחמיר את המצב ולגרום לנזק גדול יותר למערכות הרכב.
אז כמה עולה לנו התענוג הזה? אז זהו שלא עולה. למעט רכישת רכיב ה- OBD בעלות של 44 ש"ח כולל משלוח עד אליכם הביתה, השירות הוא חינמי לחלוטין. המודל העסקי של הסטארטאפ  אנג'י אמור להניב הכנסות לחברה מעמלות שיגבו ממוסכים אליהם יופנו לקוחות אנג'י.

אפליקצית אנג'י ( engie )

אפליקצית אנג'י ( engie )


מבחן דרכים ל- engie…
בינתיים, גם אנחנו כאן ב- WHEEL קיבלנו את הרכיב וחיברנו אותו לרכב. מהתרשמות שלנו לגבי המוצר בשבוע הראשון לשימוש, בראש ובראשונה שמחנו לגלות שהרכב שלנו נראה תקין לעת עתה וללא כל התראות על בעיה כזו או אחרת. בהעדר תקלות ( טפו טפו ), נותר לנו לשחק קצת עם נתוני צריכת הדלק בפועל שמציגה האפליקציה, שמעדכנת פר יום או שבוע  (8.4 ק"מ לליטר בממוצע השבוע במקרה שלנו) ולגלות דברים כמו מצב טעינת המצבר, שלא רואים את זה בלוח המחוונים ועוד. יחד עם זאת, מחירי החלקים לטיפול שוטף הינם כנראה בשלב הנוכחי יותר בגדר ההערכה כוללת ופחות ספציפית לרכב שלנו, וללא ספק נמוכים משמעותית ואופטימיים למדי מהמחירים המקובלים במוסך בפועל. כשנתקרב לטיפול הבא, אנו אמורים לקבל גם הצעת מחיר ממוסך שאמורה להיות קרובה יותר למחירים האמיתים בפועל וזה בהחלט יהיה מעניין לראות, אם נוכל גם לחסוך כאן. היינו שמחים לראות גם שהרכיב מעביר גם הודעות שגרתיות בלוח השעונים, כמו במקרה שלנו על חוסר מים במיכל של שטיפת השמשות, מה שמופיע כעת בלוח השעונים ואין לו זכר באפליקציה.. מעבר לכך, האפליקציה נראית טוב, ברורה וידידותית מאוד למשתמש, ונראה שעם הזמן, התפתחות המוצר וקשירת קשר עם יותר מוסכים ברחבי הארץ, תספק גם מחירי חלפים מדויקים יותר. בשורה התחתונה, אנחנו כאן ב- WHEEL, מוצאים אותה כאפליקציה שימושית ומאמינים ביכולות המוצר.
לדברי גל אהרון, מייסדת ומנהלת השיווק של אנג'י, מספר המשתמשים באפליקציה חצה את רף ה-30 אלף באנדרואיד בלבד, מאז החל השיווק לפני כחצי שנה. בתקופה הקרובה אמורה האפליקציה להיות זמינה גם בגרסת ה- iOS לבעלי מכשירים מסוג אייפון. 
הסטארטאפ engie נוסד ע"י ירדן גרוס, גל אהרון ואלון הנדלמן, שלושתם בוגרי תכנית Zell ליזמות במרכז הבינתחומי. כחלק מההכרה במוצר, יו"ר החברה הוא אורי לוין, ממייסדי waze, שהיה לראשון להאמין במוצר ולהשקיע בחברה.