אספנות: מועדון החמש השיק וולוו 444

מספרים שהפלדה שייצרו איתה את הרכב היתה שאריות של טנקים ממלחמת העולם השניה. היא השתתפה גם במירוצי מכוניות ונחשבה בזמנו גם לחסכונית בדלק. וולוו 444 נדירה הושקה הערב בת"א.

ששי כהן 08 באוק, 2016
וולוו 444

מועדון החמש, בשיתוף חברת מאיר יבואנית וולוו, השיק אמש (7/10) בת"א באירוע מושקע מהרגיל, את וולוו 444, משפחתית נדירה של וולוו משנת 1958, שהושקה כשלצידה התארחו כ-40 דגמי אספנות של וולוו, שלל דגמים חדישים של החברה (כולל הופעת אורח של ה-S90 החדשה), וצמד משאיות חדשות (וולוו ורנו) שקישטו את רחבת היכל מנורה מבטחים שם התקיימה ההשקה. את האירוע הנחה דובר המועדון רון אקרמן ובאירוע נכחו גם בכירי חברת מאיר היבואנית, לרבות יענקלה שחר, אבנר קז, שרון גלזר ואחרים.
40 רכבי אספנות של וולוו נכחו באירוע 40 רכבי אספנות של וולוו נכחו באירוע
הכוכבת של האירוע, וולוו 444 (PV444), יובאה לארץ מארה"ב לפני קצת יותר משנה, ברמה של הזנחה פושעת ועברה בארץ שיפוץ מאסיבי לרמת תצוגה. ה-444 הייתה המכונית הקטנה הראשונה של וולוו בעולם, שהוצגה בעולם בשנת 1944 ושיווקה החל כשנתיים מאוחר יותר ועד לשנת 1958, בהם נמכרו קרוב ל-200 אלף יחידות בעולם. בהתאם למסורת של וולוו בנושא הבטיחות הגבוהה, מספרים שה-444 יוצרה בתחילת דרכה מפלדה של עודפי טנקים ממלחמת העולם השניה, שהיוו את אחד הסיבות העיקריות לחוסן של המכונית. בנוסף, כשהגיעה לארה"ב, נחשבה למכונית חסכונית במיוחד בדלק- עד מחצית מצריכת הדלק של מכונית אמריקנית ממוצעת באותה עת.וולוו 444 וולוו 444וולוו 444 וולוו 444
ה-444 שהושקה בישראל, הינה מהשנתון האחרון של הדגם ומצוידת במנוע 1.6 ליטר המפיק בערך 60 כ"ס וגיר ידני עם 3 הילוכים, ושייכת ליו"ר מועדון החמש דרור בריל, שנחשב לאספן רכב וותיק וחובב וולוו המחזיק ברשותו מספר דגמים של החברה. התוצאה לאחר השיפוץ שלקח קצת יותר משנה, לא פחות ממדהימה.וולוו 444 וולוו 444וולוו 1800ES וולוו 1800ES
וולוו P1800
וולוו P1800