אספנות רכב : פורד T רודסטר הושקה בת"א

עם התואר המכובד " המכונית הישנה ביותר שהושקה במועדון החמש " , הושקה אחה"צ פורד T רואדסטר מודל 1919 בהיכל נוקיה בת"א

ששי כהן 08 במרץ, 2013
פורד T רודסטר ( WHEEL )

" זה אמנם משפט נדוש שאנחנו אומרים בכל השקה , אבל היום יש לנו באמת השקה מיוחדת " , כך תיאר היום אחה"צ קובי מילוא ממועדון החמש , את השקת פורד מודל T רודסטר משנת הייצור 1919 , במפגש המועדון השבועי בהיכל נוקיה בת"א .

ומה כל כך מיוחד בהשקה הזאת ? בראש ובראשונה מדובר בדגם הישן ביותר שהושק בתולדות מועדון החמש , ושנית , בכמות רכבי האספנות שהגיעו מכל רחבי הארץ לכבוד האירוע : מעל ל- 150 כלי רכב !
ככל הידוע , מדובר ברכב שנחשב לאחד העתיקים ביותר בארץ ואף עלה לכביש עוד בזמן השלטון המנדטורי . הרכב היה עד לאחרונה בבעלות תושב חיפה , ואינו היה כשיר לנסיעה , ורק לאחר שבעלי הרכב הלך לעולמו , נרכש ע"י חבר מועדון החמש ערן לנסקי , אשר קיבל לידיו " אוסף של פחים במצב ירוד , והצליח להרכיב מהם מחדש את הרכב בזמן קצר ביותר של שלושה חודשים בלבד .



פורד T רודסטר ( WHEEL )

פורד T רודסטר ( WHEEL )


פורד T היא אייקון מוטורי . מעבר לזכייתה בתואר " הרכב החשוב ביותר בעולם במאה ה- 20 " , היא למעשה גם הרכב הראשון בעולם שהחלו לייצר על גבי פס ייצור המוני ואפשרו לראשונה גם למעמד הביניים בארה"ב לרכוש רכב . עם תחילת היצור ב- 1908, מחירו של הרכב עמד על פחות מ- 900 דולר , אך לאור הגידול העצום במכירות , צנח מחירו של הרכב 5 שנים לאחר מכן לאיזור ה- 300 דולר בלבד , מה שהפך אותו ללהיט הסטרי בארה"ב , עם נתח שוק מדהים של 90% ממכירות כלי הרכב בארה"ב . בסה"כ יוצרו יותר מ- 15 מיליון כלי רכב כאלה עד סגירת פס הייצור ב- 1927 , מה שהפך אותו לאחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר בהסטוריה והרכב הנמכר ביותר עד שהגיע עידן פולקסווגן חיפושית .
פורד T רודסטר ( WHEEL )

פורד T רודסטר ( WHEEL )

פורד מודל T מצוידת במנוע בנפח 2.9 ליטר המפיק 20 כ"ס , ולרשות הנהג עומדים לא פחות מארבע דוושות לתפעול הרגליים כאשר תפעול הגז והעברות ההילוכים נעשה דווקא מההגה …
המכונית יוצרה לאורך השנים במספר תצורות גוף, ביניהן סדאן, קופה וטנדרים שונים ואף שימשה גם כסוג של רכב חקלאי .
פורד T רודסטר ( WHEEL )

פורד T רודסטר ( WHEEL )


עוד מנוסטלגיה