אפריליה RS660 ו-טואנו 660 החדשים בישראל

יבואנית אפריליה משיקה את צמד אופנועי הספורט החדשים ל-2021 – טואנו 660 ו- RS660 המצוידים במנוע טווין 660 סמ"ק המפיק 95 כ"ס ומבטיחים שילוב של ביצועים ספורטיביים עם נוחות גבוהה בחיי היום יום במחירים נגישים יחסית.

ששי כהן 15 ביונ, 2021
אפריליה RS660

קצת יותר מחצי שנה לאחר שנחשפו בעולם, משיקה עופר אבניר את צמד הדגמים הספורטיביים החדשים של אפריליה בישראל, אשר לצד העיצוב האיטלקי המפתה, מבטיחים ביצועים ספורטיביים, שפע של טכנולוגיה והבטחה לנוחות גבוהה גם בחיי היום יום, ברוח התפיסה העכשווית של היצרן האיטלקי.

סדרת ה-660 היא סדרת דגמים חדשה לחלוטין של אפריליה ומתווה את הכיוון החדש של היצרנית. אופנועים אלה נהנים ממשקל קל, עיצוב מתוחכם ושלל מערכות טכנולוגיה מתקדמות שהיו זמינות עד כה רק בקטגוריות הפרימיום. ה- RS 660 וה- Touno 660 , ממציאים את נישת אופנועי ספורט מחדש בקטגורית הנפחים הבינוניים עם כלים שפויים הפונים לרוכבים גם ככלים יומיומיים ולא ככלי מסלול בלבד.

אפריליה RS660 – כ-82,900 שקל על הכביש

דגם ה- RS 660 הוצג בעולם בחודש אוקטובר האחרון ויוצר למעשה נישה חדשה בעולם אופנועי הסופרספורט תוך התמקדות ביחס כוח-משקל מצוין, והנגשת מפרט טכני מהשורה הראשונה לקהל הרחב. האופנוע ספורט החדש מבוסס על מנוע הטווין 660 חדש לצד שפע של מערכות עזר טכנולוגיות הלקוחות הישר מדגם הסופרבייק RSV4 וכל זה תחת משקל יבש של 169 ק"ג!

ה- RS 660 מציע ביצועים ספורטיביים הודות למנוע טווין 660 סמ"ק והספק של 95 כ"ס המושג ב- 10,500 סל"ד ומומנט העומד על 6.7 קג"מ ב- 8,500 סל"ד כש- 80% מהמומנט מושגים כבר ב- 4,000 סל"ד! .  לצידו תמצאו גם שלדה וזרוע אחורית חדשות לחלוטין המיוצרות מאלומיניום, קומפקטיות וקלות משקל, כשהשלדה משתמשת במנוע כנושא עומס נתון המבטיח משקל נמוך וממדים קומפקטיים (האופנוע הקל בקטגוריה). דוד הפליטה הוא א-סימטרי עם יציאה אחת בגחון האופנוע, לטובת מרכוז מסת האופנוע והורדת המשקל לנקודה הנמוכה ביותר ובכך מעניק התנהגות טובה יותר ועיצוב נקי. לצד המאפיינים הספורטיביים האופנוע מציע מספר תכונות לטובת רכיבה יומיומית קלה יותר עם מושב רחב, ידיות קליפ און, ותנוחת ישיבה של מושב-ידיות-רגליות שאינו מוטה קיצונית קדימה.

במפרט הכלי תמצאו גם מערכת מתלים מתכווננים של KYB מקדימה, מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ עם מהלך של 120 מ"מ ואפשרויות כיוונון עומס קפיץ והחזרה, מערכת בלימה של BREMBO עם זוג קליפרים רדיאליים עם 4 בוכנות וצמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ מקדימה, כשמאחור קאליפר אחד עם 2 בוכנות ודיסק בקוטר 220 מ"מ.

בתחום הטכנולוגיה, ה- RS 660 מצויד עם שפע של מערכות עזר אלקטרוניות שנועדו לשפר את חווית הביצועים לצד שמירה על ביטחון הרוכב. ה- RS 660 מציע חבילת APRC מלאה עם 5 מצבי ניהול מערכות האופנוע, מצערת חשמלית הכוללת יחידת מדידת אינרציה IMU ב- 6 צירים עבור מערכת ה-ABS בהטיה, בקרת אחיזה מתקדמת עם 8 כיוונים, AWC בקרת ווילי הניתנת לכיבוי, AEB מערכת ניהול בלימת מנוע בעלת 3 מצבים, מערכת AEM המאפשרת 3 מפות מנוע שונות , מערכת ACC לניהול בקרת השיוט ומערכת קוויקשיפטר ל-2 הכיוונים.

עוד בגזרת האלקטרוניקה, ל- RS660 עיצוב בולט שממשיך את העיצוב המזוהה של המותג עם שלוש יחידות תאורה, פיירינג אווירודינמי כפול המדמה פעולת כנפונים קדמיים, בדומה ל-RSV4 1100 FACTORY, פנסי ה- LED עם תאורת DRL בשני צידי הפנסים ומאותתים, חיישן תאורה להפעלה אוטומטית של תאורת אור נמוך בשקיעה, תאורה מתכווננת להטייה, הדלקת ארבעה מאותתים בבלימת חירום וכיבוי מאותת אוטומטי.

ה-RS660 ישווק בארץ ב-3 צביעות שונות: צהוב זרחני, אדום-סגול ושחור-אדום.

אפריליה טואנו 660

אפריליה טואנו 660

אפריליה טואנו 660 – מ-78,900 שקל על הכביש

ה- Touno 660 מציע את הגרסה השימושית, מגוונת והיעילה יותר של ה- RS 660. שילוב מנצח בין נוחות יום-יומית לבין ביצעים ספורטיביים של סוף שבוע במסלול או בכביש. מאז 2002 עם תחילת שיווקו של ה- Touno 1000, הדגם היה חריג בנוף דגמי הנייקדים, כאשר הוא היחיד אשר נוצר על בסיס אופנוע ספורט. שלדת האופנוע עשויה מאלומיניום, כשהמנוע משמש כגורם נושא עומס מרכזי, בדומה לזו של ה- RS 660 עם הבדלים קלים: לעומת הגרסה הספורטיבית למנוע שתי נקודות תמיכה בשלדה לעומת שלוש לטובת גמישות מוגברת, עם זווית היגוי קטנה במעט ובסיס גלגלים קצר יותר ( 1,378 מ"מ ב- Touno לעומת 1,383 מ"מ ב- RS 660). ל- Touno 660 מהלך מתלה קדמי של 110 מ"מ לעומת 120 מ"מ בדגם ה-RS . שינויים אלו, לצד הכידון המוגבה ותנוחת הרכיבה הזקופה יותר, ממתנים במעט את התנהגות האופנוע בהשוואה לאחיו הספורטיבי.


מנוע ה- Touno זהה למנוע ה- RS 660 עם ביצועים ספורטיביים והספק של 95 כ"ס ואת הדגם ניתן להזמין בגרסה המתאימה לבעלי רישיון A1 עם הגבלה ל-47 כ"ס.

עיצוב ה- Touno מושפע מעולם ה-MotoGP בניגוד למתחריו בסגמנט הנייקדים. על אף הגדרתו כאופנוע סטריטפייטר או נייקד הוא אינו מציג את המראה הקלאסי ללא פלסטיקה. אלא כולל מסיכת חזית ומשקף. תנוחת רכיבה משנה הודות לכידון גבוה המחליף את הקליפ-אונים והרגליות מקבלות תוספת גומי לנוחות גבוהה יותר. בדומה לדגם ה- RS גם ה- Touno מציע חבילת APRC מלאה אפריליה. ה-Touno 660 יגיע ב-3 צביעות שונות: צהוב זרחני, כסוף-אדום ושחור-אדום.

 

עוד מדו גלגלי