ארבעת הדגמים שהושקו בארץ ב-2021 עם תג מחיר שובר שוק

לא רק טסלה מודל 3: במהלך השנה החולפת נחתו בארץ עוד 3 דגמים חדשים שצוידו בתג מחיר שובר שוק, שסייע להם לקבלת פנים חמה. אז מי הם הדגמים שלדעתנו הפכו ל-Game Changer ? מתחילים את סיכומי שנת 2021.

ששי כהן 26 בדצמ, 2021
טסלה מודל 3 בישראל

מתחילים לסכם את שנת 2021 עם הכתבה הראשונה בסדרה הכוללת את ארבעת הדגמים החדשים שנחתו במהלך השנה החולפת בארץ ולדעתנו הציגו מחיר שובר שוק. לאורך השנה שמענו בלא מעט השקות יבואנים שמדברים על דגם חדש כ-"גיים צ'יינג'ר", אך בחלק מהמקרים לא כל-כך היה ברור מדוע… אז הנה 4 הדגמים שהושקו בארץ השנה ולדעתנו באמת מציעים מחיר שובר שוק.

  1. טסלה מודל 3

נראה שאין רכב חדש שנחת בארץ בשנה החולפת שזכה לסיקור תקשורתי נרחב כמו שזכתה הטסלה מודל 3, והאמת שכנראה שנים ארוכות לא נחתה בארץ מכונית שכל כך יצרה עניין, הופיעה בכל ערוץ חדשות (ולאו-דווקא בערוצי רכב) וסוקרה בכמויות לא פרופורציונליות, מרביתן באופן חיובי, אבל גם לא מעט באופן שלילי. המודל 3 אמנם לא היתה החשמלית הראשונה בישראל, אבל בהחלט המכונית שהחלה את המהפכה החשמלית בישראל ועשתה על הדרך שירות יחסי ציבור מעולה לכל המותגים החשמליים שהפכו להיות הנושא החם ביותר כיום בשוק הרכב המקומי. לדעתנו המודל 3 חייבת להיבחר כ-"מכונית השנה בישראל 2021" בתחרויות שעורכים כמה מאתרי הרכב בארץ, ואם זה לא יקרה, הם פשוט יאבדו מהאמינות שלהם ואולי אף נחשוד שמישהו אחר שילם להם שזה לא יקרה…

מותג טסלה החל את פעילותו הרשמית בישראל בחודש פברואר השנה, ומדובר במותג הרכב היחיד בישראל שמשווק כאן ע"י היצרן עצמו ולא ע"י יבואן מקומי, וזה כנראה גם אחת הסיבות העיקריות למחיר שובר השוק שבו הושקה המכונית בארץ, שהצליחה להוכיח לישראלים שלא רק המיסוי הכבד שמוטל בארץ על מכוניות אחראי למחירים הגבוהים, אלא גם התיאבון הבריא של מרבית היבואנים. אמנם עם השקתה לא באמת היו לה מתחרים בארץ בקטגוריית הספורט סדאן החשמליות, אולם היא בפירוש נמצאת בליגה של הספורט-סדאן היוקרתיות (ולא ניכנס לוויכוח הנדוש אם היא אכן מכונית יוקרה או לא).

השקה בישראל: פברואר 2021

מחיר השקה: החל מ-179,206 שקל לגרסת הכניסה SR+ שבינתיים התייקרו ל-200,802 שקל, מחיר הנמוך בכ-100,000 שקל מהמחיר שהיה חזוי טרם השקת הדגם בארץ, ופחות או יותר כ-100,000 שקלים פחות מהמתחרות בקטגורית הספורט-סדאן היוקרתית למרות שעדיין אינן חשמליות (נמצאות בסביבה: מרצדס C קלאס מ-329,900 שקל, ב.מ.וו סדרה 3 מ-260,000 שקל ולקסוס IS300 מ-279,900 שקל) שמציעות פחות אבזור ופחות ביצועים בתמורה לתא נוסעים איכותי יותר ואולי סמל נוצץ יותר בחזית (שגם זה כבר לא בטוח כיום).

כמה נמכרו? 5,349 מסירות עד סוף נובמבר וככל הנראה עוד כמה אלפי הזמנות פתוחות שימסרו בחודשים הקרובים.

לקישור למבחן דרכים לחצו כאן 

קופרה פורמנטור 1.5 ליטר

2. קופרה פורמנטור 1.5 ליטר 

שנה וארבעה חודשים לאחר שנחתה בארץ המכונית הראשונה של קופרה כמותג עצמאי (קופרה אטקה) ולא כדגם של סיאט כפי שהיה בעבר, בחודש מרץ 2021 הושקה רשמית פעילות קופרה כמותג נפרד בישראל, עם נבחרת של דגמי ספורט שאוכלסו באולם פופ- אפ ייחודי שנפתח בקומה השישית של מגדל צ'מפיון ועונה לשם "Cupra Six Floor". אחד מהם היה הקופרה פורמנטור, רכב פנאי ספורטיבי שהינו הראשון בדגמי היצרן שאין לו אח חורג במותג סיאט. באופן חריג לדגמי היצרן המתהדרים בביצועים ספורטיביים, הפורמנטור מוצע גם בגרסת כניסה למותג שצוידה במנוע 1.5 ליטר 150 כ"ס המשרת כיום המון דגמים של קונצרן פולקסווגן, יחד עם רמת אבזור נדיבה ותג מחיר שובר שוק בקרב סגמנט הפנאי-קומפקטי היוקרתי, כמתחרה לדגמים כמו וולוו XC40, אאודי Q3 ספורטבק וב.מ.וו X1. התוצאה לא אחרה לבוא והפורמנטור 1.5 ליטר, היחיד שאין לו ממש ביצועים ספורטיביים במותג הספורט הספרדי, הפך להיות הדגם המבוקש ביותר של קופרה בישראל ומקום שני בקטגוריה אחרי הוולוו XC40.

השקה בישראל: מרץ 2021

מחיר השקה: 174,900 שקל שבינתיים טיפסו ב-1,000 שקלים. (נמצאות בסביבה: וולוו XC40 החל מ-229,900 שקל, ב.מ.וו X1 החל מ-256,000 שקל, אאודי  Q3 ספורטבק החל מ-269,800 שקל)

כמה נמכרו? 854 מסירות עד סוף ספטמבר 2021 וככל הנראה צבר הזמנות של עוד כמה מאות.

לקישור למבחן דרכים לחצו כאן 

ג'ילי גאומטרי C

ג'ילי גאומטרי C

3. ג'ילי גיאומטרי C

את שוק הקרוסאוברים החשמליים הקומפקטיים פתחה MG ZS EV הסינית שאף נמכרת כאן במספרים יפים וגם את השנה הנוכחית צפויה לסיים כדגם השני החשמלי הנמכר ביותר בארץ. במהלך השנה החולפת התרחבה הקטגוריה הזו עם שלל דגמים נוספים, החל מסרס EV3, דרך יונדאי קונה EV וקיה נירו EV. ב-1 בנובמבר 2021 הוטלה פצצה לקטגוריה, עת הושק בישראל מותג ג'ילי הסיני, עם דגם הגיאומטרי C שהסתער על הקטגוריה ומציע מרכב קרוסאובר בעיצוב מפתה במיוחד, אבזור עשיר כסטנדרט, ביצועים נאים וטווח נסיעה של 350-460 ק"מ, שמאפשר לראשונה רכישת קרוסאובר משפחתי חשמלי כרכב ראשי במשפחה וללא חרדת טווח. לקינוח: מחיר שובר שוק שמתחיל ב-133,900 שקל לגרסת הטווח הקצר או 142,900 שקל לגרסת הטווח הארוך. היבואן כינה אותו "Game Changer" ואנחנו בהחלט מסכימים איתו.

השקה בישראל: נובמבר 2021

מחיר השקה: החל מ-133,900 שקל (נמצאות בסביבה: סרס E3 מ-141,900 שקל, יונדאי קונה EV מ-142,900 שקל, MG ZS EV מ-128,888 שקל לגרסת כניסה די ערומה או 144,444 שקל לגרסה מאובזרת מקבילה אך עם טווח נסיעה נמוך משמעותית).

כמה נמכרו? מעל ל-3,000 הזמנות בידי היבואן, כאשר משלוח ראשון שכלל 106 מכוניות כבר עלה על הכביש.

לקישור למבחן דרכים לחצו כאן 

סקייוול ET5

סקייוול ET5 – צילום: תומר פדר

4. סקאיוול ET5

סקייוול הינו מותג סיני חדש בישראל שמביא עימו בשורה בסגמנט ה-D-SUV החשמליים (רכב הפנאי הגדולים יחסית) עם דגם ה-ET5 שהושק כאן ברבעון האחרון של השנה, וזמן קצר לאחר שהושקו המתחרות שלו – סקודה אניאק ויונדאי איוניק 5. אמנם כאן מדובר כבר בקטגוריה של רכבי פנאי חשמליים גדולים ויקרים יותר, הפונים לקהל קצת יותר מצומצם, אולם החבילה הכוללת של ה-ET5 מרשימה עם מרכב SUV גדול, נאה ומרווח במיוחד, רמת גימור עשירה כבר מגרסת הכניסה, ביצועים נאים וטווח נסיעה עד 460 ק"מ לפי תקן ה-WLTP המחמיר. המחיר? היכן שמחירי המתחרות מתחילים (189,900 שקל) בסקייוול תקבלו כבר את רמת הגימור הבכירה והעמוסה כל טוב, לצד מעטפת פרימיום הכוללת: אחריות מלאה ל-5 שנים (8 שנים לסוללה), חבילת טיפולים כלולה במחיר ל-4 שנים ונציג אישי שילווה אתכם גם לאחר הרכישה, בסגנון עולמות היוקרה.

השקה בישראל: אוקטובר 2021

מחיר השקה: החל מ-175,000 שקל ועד 190,000 שקל (נמצאות בסביבה: יונדאי איוניק 5 מ- 189,900 שקל ועד 239,900 שקל, סקודה אניאק מ-189,900 שקל ועד -260,990 שקל).

כמה נמכרו? לדברי היבואן נרשמו כבר מעל 200 הזמנות לדגם, כאשר למעט כמה רכבי מבחן שעלו על הכביש באוקטובר, המסירות הרשמיות יחלו בינואר 2022.

לקישור למבחן דרכים לחצו כאן

כמעט נכנסו לרשימה: יונדאי קונה EV שמוצעת במחיר אטרקטיבי של 143,900 שקל ופיאט 500e החשמלית שהושקה כאן עם תג מחיר בסיסי של 99,900 שקל, אך זמן קצר לאחר מכן התייקרה ביותר מ-13,000 שקל.

עוד מחדשות רכב