ארבע סיבות שרכבים חשמליים הם העתיד

רוב העולם כבר החליט שמכוניות חשמליות הן העתיד. באירופה נרשם מעבר מהיר למכוניות חשמליות ועל יצרני רכב מזהמים מוטלים קנסות. בסין נמכרות הכי הרבה מכוניות חשמליות בעולם וגם ארצות הברית וקנדה שותפות לשינוי, אפילו אם לוקחים בחשבון את שנת הקורונה שבה הייתה האטה בכל תחום הרכב.

מדור שיווקי 15 בנוב, 2021
רכב חשמלי

שוק הרכב העולמי עובר תהליך מהיר יחסית של מעבר לרכבים חשמליים, וגם בישראל, למרות איחור לא ממש אופנתי, גם השוק המקומי מציג זינוק משמעותי במכירות הדגמים החשמליים מתחילת השנה. משרד האנרגיה כבר הצהיר כמה פעמים על רצונו לעבור לכלי־רכב חשמליים עד לשנת 2035, ואף ניתנת הטבה משמעותית בעלות אגרת הרישוי של הרכב. אז מה הופך את הרכב החשמלי להיות אטרקטיבי כל־כך ומדוע הוא נחשב רכב העתיד?

התייחסות רצינית לאיכות הסביבה

מדינות רבות בעולם, ואנחנו ביניהן, מתחילות להבין את ההשפעה ההרסנית שיש לפעילות האדם על כדור הארץ ומחפשות דרכים כיצד לצמצם אותה ואף לנסות להחזיר את הגלגל אחורה. כחלק מהשינוי המחשבתי והתפיסתי הזה, גם כלי־הרכב נכנסו לרשימה ולא הוזנחו בצד. זאת, מתוך ניסיון לצמצם את פליטת הגזים הרעילים והמזהמים לאוויר, המעבר למנוע חשמלי הוא אף הגיוני ופרקטי.

גם הדלק סופו להיגמר

גם אם נשאיר לרגע את עניין זיהום האוויר בצד, הנפט הוא משאב מתכלה שסופו להיגמר בעתיד, וגם ההבנה הזו, דרשה מציאת פתרון אחר לצורך הנעת כלי־הרכב. רכב חשמלי מאפשר להשתחרר מהצורך בדלק, כך שאם בעתיד ייגמרו מצבורי הנפט כבר קיימת חלופה בדוקה, יעילה וטובה, שניתן באמצעותה להניע את המכוניות ולנסוע איתן. אומנם בשלב הזה טווח הנסיעה עומד על כמה מאות קילומטרים בודדים, אך ככל שיחלוף הזמן גם בעיה זו תיפתר.

חיסכון כספי עצום למשפחה

חשוב לזכור שרכב בסופו של דבר משמש אדם או משפחה ויש לו עלויות כלכליות לא קטנות. בנוסף לקניית הרכב עצמו ישנן הוצאות על רישוי, דלק, ביטוח, טיפולים, תיקונים ועוד. משפחה אשר מתכננת רכישת רכב בודקת גם את העלויות הנוספות שיש לאחזקת רכב ומחליטה איזה רכב מתאים לה בהתאם לתקציב ולצרכיה. אם זה אחד השיקולים בבחירת הרכב, בל נשכח שההוצאה הכספים על רכב חשמלי נמוכה באופן משמעותי מהוצאה על רכב דומה עם מנוע רגיל. בנוסף להוזלת אגרת הרישוי על־ידי משרד התחבורה, ישנה הוצאה על חשמל שהוא זול יותר מדלק, טיפולים ותיקונים מועטים יותר ביחס לרכב רגיל וכל זה כאשר מחיר הרכב עצמו אינו שונה בהרבה מרכב רגיל הדומה לו.

חדשנות היא המילה האחרונה

אנחנו אוהבי חדשנות מושבעים. אנחנו אוהבים לחפש את דגם מכשיר הסלולר המתקדם ביותר, מכונת הכביסה בעלת התוכניות והאופציות המתקדמות ביותר, שואב האבק היוקרתי עם אפשרות הפעלה מרחוק ואף תכנות מכשירי החשמל השונים בבית תחת אפליקציית "בית חכם". כחלק מהחדשנות הזו, ומהרצון לחפש את הדגם המתקדם יותר ובעל הפונקציות הטובות יותר, גם רכב חשמלי עונה על הגדרה זו, שכן יצרניות הרכב משקיעות כרגע משאבים עצומים כדי להפוך את המכוניות הללו לאטרקטיביות, מפנקות ומשודרגות יותר עבור כלל האוכלוסייה.

לסיכום, ישנן סיבות שונות ומגוונות לכך שהמעבר לרכב חשמלי הוא בלתי נמנע והוא מתרחש ממש עכשיו וסוחף איתו את כל העולם וגם אותנו. בין אם כבר יש ברשותכם רכב חשמלי, בין אם אתם עומדים בפני רכישה ומתלבטים איזה רכב לבחור ובין אם אתם עדיין לא מבינים על מה המהומה, סביר להניח שבקרוב לכולם תהיה מכונית חשמלית ובכל רחוב תהיה עמדת טעינה אחת או שתיים. אנחנו רואים את העתיד מתקרב אלינו והוא מחשמל.