ארוך טווח: חצי שנה עם דאצ'יה סנדרו סטפווי דיזל

חצי שנה עם דאצ'יה סנדרו סטפווי דיזל ו-21,000 ק"מ שנרשמים כבר על השעון ברכב המשמש ללימוד נהיגה. איך האמינות עד כה וכמה עלה הטיפול הראשון?

ששי כהן 11 בספט, 2016
דאצ'יה סנדרו סטפווי דיזל

בתחילת השנה הושקה בארץ דאצ'יה סנדרו סטפווי גם עם מנוע דיזל המבטיח תצרוכת דלק של 26.3 ק"מ לליטר בממוצע, לצד תג מחיר תחרותי של 75,000 ש"ח בלבד, המעניקים לכם קרוסאובר קומפקטי ידני עם הבטחה לחיסכון משמעותי בדלק, לצד עלויות רכישה ותחזוקה נמוכים מהמקובל. קהל היעד: נהגים המבצעים ק"מ רב, מוניות, ומורי נהיגה. לפני כחצי שנה, ליווינו אחד כזה (מורה לנהיגה) לנסיעת מבחן על הרכב, שבסופו של דבר נרכש לצורך שימוש עיקרי כרכב ללימוד נהיגה. בינתיים, חלפו 6 חודשים והרכב הספיק לצבור לא פחות מ-21,000 ק"מ, מה שהביא אותו לטיפול ראשון במוסך החברה. אז איך האמינות בינתיים, מה צריכת הדלק בפועל וכמה עולה הטיפול הראשון? הפרטים לפניכם.

בחצי שנה הראשונה שחלפה במבחן ארוך הטווח לדאצ'יה סנדרו דיזל, הספיקה המכונית לעבור כבר יותר מ-20,000 ק"מ בתנאים הנחשבים למאומצים יחסית, עקב היותה מכונית ללימוד נהיגה המבלה את מרבית זמנה בנסיעות עירוניות עם שלל האצות ובלימות, ריבוי פקקי תנועה והחלפות הילוכים, התנעות רבות ושימוש מוגזם במצמד (קלאץ'), כשמעל לכל ריבוי נהגים (שמרביתם לא יודעים עדיין לנהוג). בקיצור: כל האפשרויות שנדרשות בתאוריה לפחות, כדי לדאוג לריבוי תקלות ובלאי מואץ ברכב. האם היא עומדת בינתיים בכבוד במשימות?דאצ'יה סנדרו סטפווי דיזל דאצ'יה סנדרו סטפווי דיזל
אמינות, צריכת דלק בפועל
אם נתחיל דווקא בשורה התחתונה שהכי מעניינת בד"כ, בסה"כ נרשמת עד כה שביעות רצון גבוהה למדי מהסנדרו דיזל. למרות אופי הנהיגה המאומץ של הרכב, נכון לעכשיו מבצעת המכונית את המוטל עליה ללא כל בעיה ועם אמינות מושלמת. בנושא צריכת הדלק המאוד חשוב למורי נהיגה, רחוקה אמנם המכונית מאותם 26.3 ק"מ לליטר עליה מצהיר היצרן, ומסתפקת ב- 14.7 ק"מ לליטר בממוצע, נתון שבסה"כ טוב בהתחשב בכך שרוב הנסיעות בוצעו בעיר בתנאי " גז-ברקס" בזבזניים, עם החלפות הילוכים שלא תמיד מבוצעות בזמן הנכון ושימוש קבוע במזגן הנדרש כאן כמעט כל השנה.דאצ'יה סנדרו סטפווי - עיצוב תא נוסעים פשוט, אך האבזור נדיב יחסית דאצ'יה סנדרו סטפווי – עיצוב תא נוסעים פשוט, אך האבזור נדיב יחסית
אחזקה – מחירי טיפולים
חצי שנה בלבד לאחר שעלתה לכביש הגיעה הסנדרו דיזל גם למוסך החברה (מוסך מורשה של קרסו מוטורס) לטיפול ראשון כאשר על השעון שלה מופיעים כבר 21,678 ק"מ. בטיפול הראשון מוחלפים שמן מנוע ומסנן, מסנן אוויר ומסנן מזגן, כאשר אליהם נוספו בהמלצת המוסך גם תוסף מסיר פיח בעלות של 83 ש"ח לפני מע"מ. לצד הטיפול השגרתי, לנוכח השימוש המאסיבי כרכב לימוד נהיגה, נדרשו גם החלפת רפידות הבלם הקדמיות וחריטת הצלחות הקדמיות. סה"כ עלות הטיפול הראשון : 773 ש"ח לטיפול השגרתי+ 710 ש"ח לבלמים + מע"מ = 1,735 ש"ח, עליהם הוענקה הנחה מיוחדת למורי נהיגה שהפחיתה את הסכום ל- 1,595 ש"ח.
הערות שונות על הרכב

משיחה עם מורה הנהיגה אייל שמואלי המחזיק ברכב, מסתבר שבאופן כללי הרכב ידידותי למדי לשימוש כרכב לימוד נהיגה, אולם ישנם כמה נושאים שמפריעים לשימוש הנ"ל. הראשון בהם, הוא הגה כח שאינו בעל תגבור חשמלי, מה שמעט כבד לסיבוב ביחס להגה כח חשמלי הנפוץ יותר במכוניות מודרניות. בנוסף, ידית כיוונון גובה מושב הנהג איננה נוחה לשימוש וגורמת בזבוז זמן בהתאמת המושב לתלמיד. תלונה נוספת נרשמת גם בסעיף מרווח הפנים, כאשר במידה ונוסעים בו גם תלמידים גבוהים מהממוצע, נדרש משחק עם הכסאות הקדמיים על-מנת לאפשר מרווח רגליים סביר ליושבים מאחור. צריך רק לזכור שמדובר ברכב קומפקטי במידותיו. דבר אחרון: מסתבר שמתג הצופר שאיננו ממוקם על ההגה, קצת מציק למורי נהיגה.
עד כאן לעדכון הנוכחי.
קישור רלוונטי: מבחן דרכים דאצ'יה סנדרו דיזל
תודתנו לאייל שמואלי על הסיוע במידע למבחן.
אייל שמואלי, מורה נהיגה מקצועי וסובלני לתושבי רחובות, מודיעין והסביבה. מלמד על גיר ידני ואוטומטי- 054-494-9205