ארוך טווח: יונדאי איוניק היא המכונית הכי נמכרת בישראל ב-2018

שיא במכירת מכוניות היברידיות בישראל בשנה החולפת, ויונדאי איוניק שזוכה בתואר המכובד "המכונית הנמכרת ביותר בישראל 2018". אחרי ארבעה חודשים עם הרכב במסגרת מבחן ארוך הטווח שלנו, קל להבין גם מדוע היא מצליחה.

ששי כהן 03 בינו, 2019
יונדאי איוניק 2018

שיא במכירות מכוניות היברידיות בישראל ב-2018: לא פחות מ-39,000 מכוניות היברידיות עלו לכביש בשנה החולפת (קרוב ל-15% מהשוק), עם נוכחות מרשימה של ההיברידיות במרבית הקטגוריות הפופולריות (סופר-מיני, משפחתיות, ג'יפונים, רכבי יוקרה) ונתונים שיכלו אף להיות גבוהים יותר אלמלא בעיות מלאי שאפיינו חלק מהדגמים. לראשונה בתולדות שוק הרכב המקומי, גם המכונית הנמכרת ביותר בישראל היא היברידית, עם כ- 10,200 מכוניות מדגמי יונדאי איוניק שעלו לכביש בשנה החולפת. במסגרת המבחן ארוך הטווח שאנו עורכים לדגם, קל גם להבין מדוע התחבבה האיוניק הן בציי הרכב, והן בקרב הלקוחות הפרטיים. הנה כמה מיתרונות הרכב שהופכים אותו לחבילה משפחתית מוצלחת במיוחד.


חסכונית בדלק ו-950 ק"מ למיכל דלק

בימים בהם הכותרות שוב זועקות על יוקר המחייה בארץ (ובצדק) והמחאה החברתית מתעוררת שוב, ביונדאי איוניק סעיף הוצאות הדלק נשאר מתחת לרדאר. במהלך ארבעת החודשים בהם אנו משתמשים באיוניק כרכב משפחתי ראשי שמרבית נסיעותיו מבוצעות בתוך העיר, מספקת המכונית צריכת דלק מדהימה של 20.5 ק"מ לליטר בממוצע במציאות, נתון פנטסטי בהתחשב שמדובר בנסיעות עירוניות הנחשבות בכל רכב רגיל לבזבזניות במיוחד בדלק. בצירוף מחיר הדלק הנוח יחסית היום (חודש שלישי של ירידה במחיר הבנזין), הוצאות הדלק הופכות להיות נמוכות מאוד, סביב 230 שקל לתדלוק ממוצע של מיכל דלק כאשר נורית הדלק נדלקה, נתון שמסביר מדוע קציני רכב בחברות יעדיפו אותה כרכב צמוד לעובדים, וכמובן גם לקוחות פרטיים שמשלמים את הדלק מכיסם ונהנים מחיסכון של אלפי שקלים בשנה בהוצאות התדלוק

יונדאי איוניק 2018

משפחתית היברידית עם עיצוב שלא מנסה להיות מוזר

מרווחת ושימושית

אם עד לפני שנים בודדות עוצבו הדגמים ההיברידים לרוב באופן מוזר ולא ממש חינני, אחת הסיבות להצלחה של האיוניק היא עיצוב משפחתי היי-טקי מסוגנן, שאמנם לא מסובב ראשים מצד אחד, אך מצד שני גם לא מרגיז אף אחד. בנוסף, מציעה המכונית תא נוסעים מהמרווחים בקטגוריה, הודות לבסיס גלגלים של 270 ס"מ ורוחב של 1.82 מטר המציעים מרווח מכובד מאוד לארבעה מבוגרים, או לזוג + 3 ילדים. אם בעבר הייתם צריכים להתמודד עם תא מטען קטן בשל אחסון הסוללות שגזל מקום בבגאז', באיוניק תיהנו מתא מטען נדיב בנפח 550 ליטר, הצומח עד 1505 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים. לצד אלו תמצאו שלל תאי אחסון שימושיים, מחזיקי כוסות ותא כפפות גדול יחסית, המסייעים לסדר ונוחות בנסיעה.

יונדאי איוניק 2018

בטיחותית

רכבים שלא מוצעים כיום עם מערכות בטיחות מתקדמות, סובלים לרוב מביקוש נמוך הן בקרב לקוחות פרטיים, והן בקרב ציי הרכב. במקרה של האיוניק, תקבלו את הרכב עם חבילת בטיחות כמעט מלאה כסטנדרט ( התרעת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה, 7 כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים ועוד), כאשר רמת הגימור הגבוהה "סופרים" כוללת בנוסף התרעת שטח מת במראות הצד והתרעת תנועה חוצה מאחור. מעבר לכך, למכונית ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.

יונדאי איוניק 2018

חורף 2018: כשחצי מכמות הגשם השנתית יורדת בשלושה ימים, נוצר אגם ברחובות

נוחה ומפנקת

גם בסעיף הנוחות, עם מערכת מתלים הכוללת מתלה אחורי רב חיבורי, מציעה האיוניק נוחות נסיעה גבוהה ברוב סוגי האספלט, עם שיכוך מוצלח של המהמורות בכביש ונוחות נסיעה גבוהה, המצטרפים לחווית נהיגה היברידית טיפוסית, הכוללת נהיגה שקטה ובידוד מוצלח מרעשי חוץ ומנוע, גם אם לא ממש שקטה עקב התערבות מהירה של מנוע הבנזין שנכנס לפעולה, ואופי נמרץ כשבוחרים במצב "ספורט" המביא לידי ביטוי על הכביש את 141 כ"ס שיחידת הכח מספקת. בסעיף האבזור מדובר במכונית מפנקת עם מולטימדיה עם מסך "7 , מצלמת רוורס,מערכת ניווט Waze ושלל אפליקציות, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, כניסה והתנעה ללא מפתח, לוח שעונים דיגיטלי, חישוקי סגסוגת "17, גלגל הגה וידית הילוכים מעור, חיישני אורות וגשם, טעינה אלחוטית לנייד, תאורת ידיות קדמיות על ידי חיישן קרבה למפתח ועוד. תמורת 4,000 שקלים נוספים, תקבלו גם מושב נהג חשמלי, קיפול מראות חשמלי, לוח שעונים Super Vision בעיצוב משתנה בהתאם למצבי הנהיגה, מושב נוסע קדמי עם כיוונון לגובה, פנסי LED אחוריים וחיישני חניה אחוריים מקוריים.


אמינות

לאחר שנתיים של שיווק בישראל ויותר מ-20,000 עותקים שכבר נעים בכבישים, מדובר גם במכונית אמינה מאוד, שאינה מספקת עבודה מיותרת לציי הרכב, ומעניקה ראש שקט גם ללקוחות הפרטיים. מנוע ה-1.6 ליטר הזרקת דלק ישירה (GDI) מסדרת ה- Kappa ותיבת ההילוכים האוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים עושים עד כה את עבודתם נאמנה, על הרכב מוענקת אחריות בת 5 שנים או 100,000 ק"מ ועל המערכת ההיברידית והסוללה מוענקת אחריות של 7 שנים או 150,000 ק"מ.

קישורים רלוונטים מבחן ארוך טווח:

עדכון 1: יונדאי איוניק מבחן דרכים

עדכון 2: יונדאי איוניק מבחן השימושיות

עדכון 3: יונדאי איוניק מחירי טיפולים ואחזקה

עוד ממבחני דרכים