ארוך טווח: יונדאי איוניק – מבחן השימושיות

בחודש החולף במבחן ארוך הטווח שלנו ליונדאי איוניק, נדרשה המכונית לשלל משימות הובלה ושינוע, בהם הפגינה המכונית שימושיות מעולה, עם יכולות אחסון מגוונות ותא נוסעים מרווח ומפנק.

ששי כהן 18 באוק, 2018

בדיווח השני שלנו במבחן ארוך הטווח למכונית הנמכרת ביותר בישראל השנה, נתעמק הפעם בשימושיות ובחיים היום-יומיים עם המשפחתית ההיברידית הפופולרית בישראל, לאחר שמבחן דרכים "רגיל" סיכמנו בדיווח הראשון. אז אחרי חודש עמוס חגים, טיולים ופיקניקים, יש בהחלט על מה לדווח ולספר על החיים בחברתה.


שימושיות

אחת מנקודות התורפה העיקריות שמלוות לרוב מכוניות היברידיות, נוגעת לנפח תא המטען הצנוע שנופל קורבן לאכלוס הסוללות המיועדות למערכת ההיברידית. במקרה של האיוניק, הודות לפיתוח חכם ורצון עז לספק את אותה רמת שימושיות המספקות משפחתיות בעלות הנעה רגילה, לנוכח מיקומה של הסוללה מתחת לספסל האחורי, זוכה האיוניק לתא מטען בנפח 443 ליטר, או 550 ליטר בניצול עד גובה התקרה, גדול משמעותית מהמקובל בקרב מכוניות היברידיות, וזאת בנוסף לציודו של הרכב גם בגלגל רזרבי, שלרוב לא מסופק במכוניות היברידיות.

יונדאי איוניק תא מטען

נכנס ללא בעיה מיוחדת: שולחן מתקפל+ 5 כסאות+ ציוד מלא לפיקניקים

נפח תא מטען בקיפול המושבים האחוריים אגב, צומח עד ל-1,505 ליטר, שיחד עם מרכב 5 הדלתות השימושי של הרכב, מאפשר הובלת חפצים חריגים בגודלם שכל משפחתית סדאן קלאסית יכולה רק לחלום על זה. איך כל זה מתבטא במציאות? בחודש החגים החולף, רכשנו סכך לסוכה בגודל 3X2 מטר, שהועמס בקלות על הרכב, וכך גם שדרגנו את המטבח בשולחן אוכל חדש הכולל פלטת עץ מלא באורך 1.8 מטר ורוחב 1 מטר שהשתחלה בקלילות לתוך הרכב. ביציאה לפיקניק אכלסה האיוניק בתא המטען לבדו שולחן מתקפל+ 3 כסאות "כתר פלסטיק" לא מתקפלים, +2 כסאות מתקפלים+צידנית+תיק ומחצלת ללא שום בעיה. עבור הורים לתינוקות, נוסיף שעגלת תאומים ממוצעת תיכנס לבאגאז' ללא כל בעיה.

חשוב יותר, נפחו הגדול של תא המטען לא בא על-חשבון נפח תא הנוסעים, שם מספקת היונדאי מרחב מחייה נאה לחמישה נוסעים, כאשר רק נוסעים גבוהים במיוחד (1.85 מטר +) עשויים לחוש אי נוחות קלה במושב האחורי עם קרבה מעט מוגזמת של הראש לתקרה. מעבר, לכך, עם בסיס גלגלים של 270 ס"מ ורוחב של 1.82 מטר למרכב, מציעה האיוניק מרווח מכובד לרגלי הנוסעים הן במושבים הקדמיים והן באחוריים. 2 מושבי בטיחות לתינוקות יכנסו ללא כל בעיה במושב האחורי, כאשר בוסטר נוסף עשוי להיכנס גם הוא ביניהם (תלוי בסוג הכסאות).

מערכת מולטימדיה משובחת שמתפקדת היטב

אבזור עשיר שעשוי להביך גם מכוניות יוקרה שעולות כפול

אל אלו מצטרפים שלל תאי אחסון שימושיים הפזורים בחלל הנוסעים, מחזיקי כוסות ובקבוקים, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, תאורת פנים עשירה, פתחי מיזוג אחוריים, מפתח Keyless, ידיות פתיחת דלתות המוארות בלילה, יציאות USB ו-12V, מולטימדיה מתקדמת עם מצלמת רוורס, WAZE ואפליקציות שימושיות (יותר או פחות) שתורמים לנהיגה נינוחה ונעימה. באופן אבסורדי משהו, אבזור האיוניק "Supreme" הנבחנת כאן, עשוי להביך גם מכוניות יוקרה שעולות כפליים ויותר.

הודות למרכב 5 דלתות שימושי: גם סכך לסוכה 2X3 מטר נבלע בקלות ברכב

צריכת הדלק

אחרי 1,824 ק"מ, ממשיכה האיוניק לספק צריכת דלק מעולה של 19.6 ק"מ לליטר בממוצע, כאשר מרביתן של הנסיעות מבוצעות בתוך העיר. יחד עם זאת, חשוב להדגיש שאופי הנהיגה שלנו אינו ספורטיבי בחיי היום יום, ומבוצע במצב נהיגה "Eco" התורם לחיסכון משמעותי בדלק, ורק לעתים רחוקות אנו נוהגים במצב "Sport" המספק יותר ביצועים על חשבון צריכת הדלק.

קישור רלוונטי: יונדאי איוניק מבחן ארוך טווח – עדכון 1

_____________________________________________________________________________________________

מעוניינים בנסיעת מבחן והצעת מחיר אטרקטיבית ליונדאי איוניק? הכניסו פרטים כאן או התקשרו ל-052-4559999

 

עוד ממבחני דרכים