ארוך טווח : שנתיים עם הונדה PCX 125

עד כמה ה- PCX אמין , האם הוא באמת חסכוני בדלק כפי שהיצרן מצהיר ? וכמה עולים הטיפולים עד כה במוסכי הונדה ? הונדה PCX , הקטנוע הגלובלי של הונדה , החל את דרכו בישראל בקיץ 2010 , פחות משנה לאחר שהחל שיווקו בעולם , וזמן קצר לאחר שערך את הופעת הבכורה שלו בתערוכת אוטומוטור…

ששי כהן 11 באוג, 2012
הונדה PCX 125

עד כמה ה- PCX אמין , האם הוא באמת חסכוני בדלק כפי שהיצרן מצהיר ? וכמה עולים הטיפולים עד כה במוסכי הונדה ?

הונדה PCX , הקטנוע הגלובלי של הונדה , החל את דרכו בישראל בקיץ 2010 , פחות משנה לאחר שהחל שיווקו בעולם , וזמן קצר לאחר שערך את הופעת הבכורה שלו בתערוכת אוטומוטור המקומית .
ה – PCX המייוצר בתאילנד , הינו קטנוע קומפקטי מתקדם , הנהנה מלוק מסויים המזכיר אופנוע ( בעיקר בחזית ) ומיועד להציע תחבורה עירונית אולטימטיבית וחסכונית במיוחד בדלק . גם היום , יותר משנתיים לאחר שנחת בארץ , נותר ה- PCX כלי הרכב הדו גלגלי היחיד בארץ המצויד במערכת Start&Stop המכבה את המנוע בעת עצירה ומעירה אותו לחיים באופן מיידי עם סיבוב מצערת הגז , מה שמשפיע בצורה חיובית על תצרוכת הדלק של הכלי בעיר .
אז איך החיים במחיצתו ? עד כמה הוא אמין אחרי שנתיים ,עד כמה הוא חסכוני באמת ( היצרן מדווח על 46 ק"מ לליטר ) , וכמה עלתה אחזקתו עד כה .
צריכת דלק
במהלך השנתיים שחלפו מאז עלה ה- PCX לכביש , צברנו עימו בסה"כ כ- 9,000 ק"מ , עם שימוש יום יומי , אך עם נסיעות עירוניות קצרות ברובן וגיחה שבועית אחת בממוצע לנסיעה בין עירונית . היצרן מדווח על 46 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה . אצלנו מראה הכלי בממוצע 37 ק"מ לליטר בפועל , שאמנם רחוקים יחסית מהצהרת היצרן , אולם מעטים הם הכלים שאכן מתקרבים לנתונים כאלה בפועל .
מחירי טיפולים + אמינות
במהלך השנתיים שחלפו , זכה ה- PCX לארבע כניסות למוסך . 3 במסגרת טיפולים שוטפים , ואחת לא צפויה . מחיר טיפול 1,000 ו- 4,000 ק"מ הכולל החלפת שמן מנוע בלבד , עולה 343 ש"ח ( לטיפול ) ומחיר טיפול 8,000 ק"מ הכולל החלפת שמן מנוע ופלאג , כבר נוסק ל- 605 ש"ח לא ממש זולים .
בין הטיפול השני לשלישי , לאחר כשנה וחצי על הכביש , סירב המנוע להתעורר לחיים עקב מצבר שהתרוקן . כניסה למוסך , הבהירה שהשימוש המאסיבי שנעשה במערכת העצור וסע יחד עם הנסיעות העירוניות המרובות , רוקנו את המצבר מהר מהצפוי. טעינה ביתית איטית ללילה שלם , פתרה את הבעייה והחזירה את המצבר לחיים , אך השימוש במערכת העצור וסע ( הניתנת לביטול בלחיצת כפתור ) , פועל מאז לסירוגין , בהתאם לאופי הנסיעות , אך בד"כ במצב פעיל . מחיר מצבר מקורי במוסכי הונדה , אינו זול ועומד על 920 ש"ח כולל מע"מ.
תלונות נוספות אינן קשורות לאמינות הכלי , אלא באיכות ובאבזור המקורי . כך למשל , איכות מנגנוני פתיחת וסגירת מיכל הדלק ותא האחסון מתחת למושב בינונית למדי ולא תמיד לחיצה על המתג אכן עובדת . חסרונו של שעון זמן בלוח השעונים מטריד גם הוא ( שעון שהורכב באופן עצמאי , נגנב לאחר זמן קצר ).
שמירת ערך
מחיר הונדה PCX בשעתו עמד על 19,900 ש"ח ( מחיר הזהה גם היום ) ונרכש בהנחה של 1,000 ש"ח . מחיר המחירון של הכלי כיום , עומד על 14,000 ש"ח , מה שמצביע על ירידת ערך ( על הנייר לפחות ) במקרה שלנו של 4,900 ש"ח בשנתיים = 2,450 ש"ח בשנה . בהחלט לא נורא ומצביע על שמירת ערך טובה .
הונדה PCX 125

הונדה PCX 125

לסיכום
הונדה PCX נותר גם היום קטנוע מודרני , הנהנה ממראה ספורטיבי ונאה , התנהגות כביש טובה ומהנה ואיכות כללית גבוהה ברוב הסעיפים . אחרי שנתיים במחיצתו בשימוש יום – יומי , ולמרות שלא צבר ק"מ משמעותי , מוכיח הכלי אמינות גבוהה כמצופה מכלים מבית הונדה , ורק מחירי הטיפולים גבוהים יחסית , שזה קצת מרגיז , אך יאמר לזכותם שלא ממש חורגים מהמקובל אצל המתחרים . כשמוסיפים למשוואה את תצרוכת הדלק המעולה של הכלי , מתברר שמדובר כאן בכלי תחבורה עירוני יעיל וחסכוני , שבימים אלו שהדלק כ"כ יקר ועוד לא אמר את מילתו האחרונה , יכול במקרים מסויימים ( בדומה לקטנועים דומים ) לשמש גם כרכב שני חסכוני בבית , למרות מחירי הביטוח הגבוהים .

 

עוד מדו גלגלי