בארץ: אפריליה טואנו V4 וגרסת ה-Factory הקיצונית שלו

קבוצת עופר אבניר השיקה את הדור החדש של אפריליה טואנו V4, עם צמד אופנועי ספורט, המבטיחים עיצוב מפתה, חווית רכיבה ספורטיבית וטכנולוגיה עדכנית. המחיר יחל מ-120,000 שקל.

ששי כהן 02 באוג, 2021
אפריליה טואנו V4 החדש 2021

קבוצת עופר אבניר, השיקה בשבוע החולף בבית שגריר איטליה בישראל, את הדור החדש של אפריליה טואנו V4, הנוחת בישראל בגרסה ספורטיבית "רגילה" המשלבת בין ביצועים ספורטיביים לתנוחת רכיבה המתאימה גם לשימוש רגיל על הכביש, וכן בגרסה ספורטיבית קיצונית העונה לשם המחייב "Factory", כאשר שניהם פותחו ברוח ספינת הדגל של היצרן ה-RSV4.

הדגמים החדשים של הטואנו V4 מציעים בהתאם למסורת ההיפר-נייקד, פיירינג עליון ומשקף להגנה מהרוח. ה-Tuono V4 וה-Tuono V4 Factory ממשיכים את הקונספט החדשני של פיירינג כפול שהוצג ב-RS660 המהווה תוספת אווירודינמית עם זרימת אוויר המתועל אל בין שני הכנפונים ותורם ליציבות מיטבית במהירות גבוהה, ובו בזמן משפר את נוחות הרכיבה כשהוא מגן מפני זרם אוויר ישיר ומסיט את האוויר החם היוצא מהמנוע. מסיכת החזית נושאת את יחידת פנסי ה-LED הכוללים אורות יום היקפיים הממוקמים מסביב לשני הפנסים הראשיים עם אורות האיתות מובנים במערכת ה-DRL. זו מערכת תאורה הכוללת מספר מאפיינים ייחודיים להגברת הבטיחות: חיישן המזהה את שעת הדמדומים ומדליק את האורות הנמוכים באופן אוטומטי בעוד המאותתים מהבהבים באופן עצמאי במקרה של בלימת חירום. שני הדגמים מציעים גם פנסים עוקבי פנייה, כאשר שני האורות הנוספים מאירים את החלק הפנימי של הפנייה לשיפור הראות.

הארגונומיה של שני הדגמים עברה פיתוח משמעותי עם מטרות שונות: דינמיות ברכיבת ספורט על דגם ה-Tuono V4 Factory ונוחות לרוכב ולנוסע בדגם ה- Tuono V4. כך למשל ייהנו רוכבי גרסת ה-Touno V4 ממשקף גבוה יותר, כידון גבוה יותר ובזווית שונה המצריך פחות רכינה קדימה, מושב מורכב רחב יותר, ידיות אחיזה נוחות ורגליות מורכב נמוכות יותר וכן מתקן ייעודי להתקנת ארגזי צד מקוריים.

אפריליה טואנו V4 החדש 2021

גרסת ה-טואנו V4 "פקטורי"  משמרת את תנוחת הרכיבה המוכרת של דגמי ה-Touno בעשור השנים האחרונות, אך מציגה מושב חדש ונוח ואף נמוך ב-9 מ"מ מזה של הדגם הקודם. האופנוע מצויד במתלים אלקטרוניים חצי-אקטיביים, מבית  Öhlins כמו גם במשכך היגוי מאותה התוצרת. לאופנוע הותאם זנב אחורי זהה לזה של דגם ה-RSV4 החדש.

בליבם של הטואנו תמצאו מנוע V4 עם 65 מעלות בין הצילינדרים בנפח 1,077 סמ"ק העומד בתקן יורו 5, מייצר 175 כ"ס ומנפק מומנט בן 12.3 קג"מ עם מערכת פליטה חדשה. בדומה לגרסת הסופרבייק שהגיעה ארצה בחודש שעבר, שני הדגמים מציעים מסך TFT גדול יותר,  פנסי LED חדשים בחזית, חיישן מדידת אינרציה חדש IMU ומשודרג בעל שישה צירים לבקרת בלימת מנוע רב-שלבית, זרוע אחורית חדשה קלה וחזקה יותר. 

מחיר אפריליה טואנו V4 נקבע על 120,000 שקל. מחירו של דגם ה-FACTORY נקבע על 137,000 שקל (על הכביש)

עוד מדו גלגלי