בארץ: סיאט לאון קופרה החדשה- הסיאט החזקה בהיסטוריה

סיאט לאון קופרה החדשה, המכונית הסדרתית החזקה והמהירה ביותר בתולדות סיאט, תשווק עם מנוע 280 כ"ס, גיר אוטומטי ומחיר החל מ- 214,900 ש"ח.

ששי כהן 05 באוג, 2015
סיאט לאון קופרה החדשה

חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט, מרחיבה את היצע דגמי משפחת הלאון המשפחתית ומתחילה בשיווק סיאט לאון קופרה החדשה, גרסת העל הספורטיבית במשפחה, שנחשבת גם כמכונית הסדרתית החזקה והמהירה ביותר בתולדות סיאט, ואף החתה למכונית ששברה את שיא המהירות להקפה על מסלול הנורבורגרינג הגרמני והייתה הראשונה לרדת מ-8 דק' להקפה. . הדגם ישווק בגרסאות 3 ו- 5 דלתות ומבטיח לצד הביצועים הספורטיביים הקיצוניים, גם נוחות טובה ושימושיות כרכב משפחתי בחיי היום יום, לצד רמת אבזור גבוהה במיוחד כסטנדרט.



בכל הנוגע לעיצוב החיצוני, ממשיכה הלאון קופרה החדשה את מסורת העיצוב של הדגם הקודם שבאה לידי ביטוי בסגנון "זאב בעור של כבש". הדגם מצויד במנוע טורבו TSI בנפח 2.0 ליטר המפיק 280 כ"ס ומומנט מירבי מרשים של 35.7 קג", המתקבל ב- 1,700-5,600 סל"ד, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG עם 6 הילוכים. עם יחידת הכח הנ"ל, מציעה הקופרה תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 5.7 שניות ( 5.8 שניות ב-5 דלתות ), מהירות מירבית של 250 קמ"ש וצריכת דלק מרשימה לרכב מהסוג הנ"ל, שעומדת על 15.4 ק"מ לליטר בממוצע ( 15.1 קמ"ל ב-5 דלתות ), לפי נתוני היצרן.

סיאט לאון קופרה החדשה

סיאט לאון קופרה החדשה


הדגם המבוסס על פלטפורמת ה-MQB של קונצרן פולקסווגן, נהנה ממשקל כולל הנמוך של 35 ק"ג בהשוואה לגרסה היוצאת, וכולל בקרת יציבות מתקדמת עם מספר מצבי ניתוק ומערכת XDS המדמה נעילת דיפרנציאל אלקטרוני. עוד בתפריט: מערכת מתלים אדפטיבית מסוג DCC המאפשרת רמות שונות של קשיחות המתלים בהתאם למצבי הנהיגה השונים, וכן את מערכת ה- VAQ Haldex, הכוללת תוספת מכלול מכני המסוגל לנעול הדיפרנציאל ע"פ דרישת מערכת בקרה עצמאית ובכך מעביר יותר כוח אחיזה /מומנט הנעה לכל אחד מהגלגלים.
סיאט לאון קופרה החדשה

סיאט לאון קופרה החדשה


אבזור הרכב כולל כסטנדרט: חלון גג פנורמי עם הפעלה חשמלית, פנסי LED קדמיים ואחוריים, מושבי עור משולב אלקנטרה עם כיוון גב תחתון למושבים הקדמיים, העברת הילוכים מגלגל ההגה, 9 כריות אוויר, מערכת בקרת שיוט, מערכת תאורת Coming\leaving home, מסך מגע בגודל 6,5 אינץ', תאורת קריאה ורגליים LED, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת ימין ושמאל עם פתחי אוורור מאחור, מערכת מולטימדיה מתקדמת עם עשרה רמקולים וסאבוופר כסטנדרט, המאפשרת חיבור בין מערכות ההפעלה: Mirror link, Car play by Apple ו- Android Auto by Google. , דיבורית BT מקורית, תא כפפות ננעל ומקורר עם תאורה, חיישני אורות וגשם, חישוקי "19 קלים, הגה 3 צלעות עם בסיס קטום ועיטורים באדום ועוד.
מחיר סיאט לאון קופרה החדשה 2015 נקבע על 214,900 ש"ח לגרסת ה- 3 דלתות ו-5,000 ש"ח תוספת עבור גרסת ה- 5 דלתות.