בארץ: רויאל אנפילד הימליאן 450 ושוטגאן 650

הדור החדש של ההימליאן זוכה למנוע 450 סמ"ק חזק יותר, ועם מערכת קירור מים הראשונה בתולדות היצרן. לצידו ישווק דגם השוטגאן 650, אופנוע קסטום-בובר אשר מבוסס על הסופר מטאור. המחירים כרגיל, תחרותיים.

ששי כהן 04 ביונ, 2024
רויאל אנפילד הימליאן 450

פחות מ-3 שנים לאחר שזכתה ד.ל.ב מוטוספורט, מקבוצת לובינסקי, בזיכיון השיווק של דגמי רויאל אנפילד מהודו, ממשיכה היבואנית בהרחבת היצע דגמי היצרן עם צמד אופנועים חדשים שהושקו הבוקר בישראל וביחד משלימה החברה כבר היצע של 10 דגמים באולמות התצוגה שלה. יחד עם הדגמים החדשים, ובתקווה שלא יהיו בעיות מלאי, בשל היבוא הבעייתי מהמזרח כעת בשל המלחמה, מקווים ברויאל אנפילד לחצות את רף ה-1,000 מסירות בישראל.


ההימליאן 450 החדש מחליף את דגם ה-411 (לא כולל את הסקראם 411), אשר הוצג בעולם כבר ב-2016 ונחשב לאחד מאופנועי האדוונצ'ר בנפח בינוני הפופולריים ביותר בעולם. לצד עיצוב חדש ומודרני יותר, הדגם החדש נבנה סביב שלדה חדשה לגמרי, קשוחה וחזקה אשר במרכזה מנוע בנפח שהוגדל ל-452 סמ"ק. מנוע זה קיבל גם גל זיזים עילי ו-4 שסתומים עם ניהול מנוע מתקדם ואלו הביאו לעליה משמעותית בהספק מ-24.3 כ"ס ב-6,500 סל"ד ו-3.26 קג"מ לכדי 40 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-4 קג"מ, ומדובר גם בדגם הראשון של היצרן שזוכה למערכת קירור על מים. גם תיבת ההילוכים שופרה בהתאם וכעת מציעה 6 הילוכים במקום 5 עד כה ומצמד בתפעול קל ומדויק.

רויאל אנפילד הימליאן 450

רויאל אנפילד הימליאן 450

בקצות השלדה נמצאים מתלים חדשים (מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ) שמציעים לא רק מהלך משופר (200 מ"מ מלפנים ומאחור), אלא שיכוך וכוונון מצוינים ומגוונים לכל תנאי שטח ומידות רוכבים. אלה מצוידים גם בגלגלים במידות ראויות לשימוש שטח – 21 אינץ' מלפנים ו-17 אינץ' מאחור. בסיס הגלגלים נפרש כעת על פני 151 ס"מ, מרווח הגחון צמח ל-23 ס"מ (22 עד כה), גובה המושב עלה מ-80 ל-82.5 או 84.5 ס"מ במצבו הגבוה (יש מצב נמוך נוסף בגובה 80.5 ס"מ), נפח מכל הדלק עלה בשני ליטרים לכדי 17 ליטר לשם הארכת טווח הנסיעה בין תדלוקים והמשקל הכללי הרטוב ירד ל-196 ק"ג (199 עד כה).

עוד ברשימת החידושים אפשר למצוא ארגונומיית רכיבה משופרת הודות למבנה החדש, כאשר מול הרוכב ישנו לוח מחוונים דיגיטלי עגול בקוטר 4 אינץ' הכולל גם קישוריות מלאה לטלפון החכם, תצוגת ניווט מלאה (גוגל מפות), שליטה במדיה ועוד. בנוסף לכך, דגם זה מציע שני מצבי רכיבה, מערכת ABS בעלת מצב שטח (ניתוק הגלגל האחורי), תאורה קדמית, אחורית ומאותתים 'LED', שקע USB TYPE C לטעינה ורשימת תוספות אפשריות ארוכה במיוחד.

מחירי רויאל אנפילד הימליאן 450 נקבע על  BASE – 36,990 שקל, כ-36,990 שקל לדגם ה-PASS ו-37,990 שקל לדגם ה-Summit  בתוספת אגרת רישוי בסך 337 שקל.

רויאל אנפילד שוטגאן 650

רויאל אנפילד שוטגאן 650

הדגם השני ששיווקו החל היום, הוא השוטגאן 650, האופנוע הרביעי של היצרן שעושה שימוש במנוע ה-650 סמ"ק של היצרן. הדגם החדש הינו אופנוע קסטום-בובר אשר מבוסס על הסופר מטאור, אך בזכות שינויים נרחבים בגיאומטריית המתלים, ארגונומיית הרכיבה וכמובן העיצוב, יוצר פלח חדש של קסטום-בובר בנפח ביניים. אופנוע זה מעניק לרוכשיו את האפשרות לבצע בו שלל התאמות אישיות. העיצוב של השוטגאן משחק תפקיד מאוד משמעותי באישיותו של דגם זה הן בשילובי הצבעים האפשריים והן ברכיביו שמרכיבים אופנוע שלם ונאה במיוחד.

רויאל אנפילד שוטגאן 650

רויאל אנפילד שוטגאן 650

שלדת הסופר מטאור עברה כמובן התאמות לדגם החדש, אך את השינוי העיקרי בה ניתן למצוא בזווית המזלג (הפוך, 43 מ"מ מבית SHOWA) החדה בהרבה – 25.3 מעלות במקום 27.6 מעלות וגם בבסיס הגלגלים הקצר ב-35 מ"מ מהסופר מטאור. תנוחת הרכיבה שונתה מאוד הודות לכידון חדש, נמוך ורחב והזזת מיקום הרגליות מהפעלה קדמית אל מרכז הגוף (284 מ"מ לאחור), מה שיוצר תנוחת רכיבה טבעית וספורטיבית בהרבה. על הבלימה מלפנים מופקד דיסק בודד בקוטר 320 מ"מ ומאחור דיסק בודד במידת 300 מ"מ ואלו ננשכים על ידי קאליפרים ByBre עם שתי בוכנות ועליהם מפקחת מערכת ABS בוש.

המנוע בשוטגאן הוא מנוע ה-650 סמ"ק המוכר של רויאל אנפילד ולו 47 כ"ס ב-7,250 סל"ד ו-5.3 קג"מ ב-5,650 סל"ד והוא זה שמספק לו זריזות וקצב תנועה נחוש בעיר ובכבישים מהירים. מכל הדלק המעוצב מכיל 13.8 ליטר דלק כך שיחד עם צריכת דלק נמוכה, מתקבל מרווח רכיבה גדול בין תדלוקים.

מחיר רויאל אנפילד שוטגאן 650 נקבע על 45,990 שקל לדגם ה-BASE, כ-45,990 שקל לדגם ה-'MID', ועד 46,990 שקל לדגם ה-Premium, בתוספת אגרת רישוי 337 שקל.