בדרך לארץ: וואן חשמלי של מרצדס

מרצדס EQV הינו הוואן החשמלי הראשון של היצרן, המצויד במנוע המפיק 201 כ"ס ועד 8 מושבי נסיעה ומבטיח טווח נסיעה חשמלי של 405 ק"מ בין טעינות. בישראל בשנה הבאה.

ששי כהן 21 באוג, 2019
מרצדס EQV החשמלי

קרוב לשנה לאחר שהציגה מרצדס את הגרסה החשמלית של המסחרית ויטו, חושפת מרצדס את דגם ה-EQV – מיניוואן 100% חשמלי שיגיע לשוק כבר במהלך 2020, וגרסת הייצור של דגם הקונספט שהוצג בתערוכת ז'נבה לפני כחצי שנה.


מרצדס EQV פותח על בסיס ה-V קלאס החדש, ומציע את אותו עיצוב מינוואני מוכר בתוספת נגיעות קוסמטיות בחזית הרכב ומאחור, המשייכים אותו למשפחת הדגמים החשמליים המתפתחת של היצרן. הדגם יוצע עם שלל אפשרויות סידור מושבים (עד 8 מושבים), אשר ייהנו מחווית נסיעה שקטה וחלקה המאפיינת מכוניות חשמליות.

ה-EQV מצויד בהנעה קדמית ומנוע חשמלי המפיק 201 כ"ס ומומנט מרבי של 36.9 קג"מ, אשר יחד עם סוללת ליתיום-יון מבטיחים טווח נסיעה מרשים של 405 ק"מ לפי נתוני היצרן, לצד מהירות מרבית של 160 קמ"ש. זמן הטעינה אורך קצת יותר מ-10 שעות בעמדת טעינה ביתית סטנדרטית (11kW), אך תמיכה בעמדת טעינה מהירה (DC) תספק טעינה של 80% מהסוללה תוך 45 דקות בלבד.
מרצדס EQV החשמלי

בדומה לשלל פיתוחים שונים בעולם הרכב החשמלי, גם ה-EQV כולל שפע של טכנולוגיה וממשקים דיגיטלים העשויים לשפר את ניצול הסוללות, וכולל גם בלימה רגנרטיבית הממירה את החום לחשמל, מערכת ניווט שמתחשבת במצב הסוללות, ניצול מירבי של בלימה ע"י המנוע ללא שימוש כמעט בדוושת הבלם ועוד, הכל על-מנת לספק טווח נסיעה גדול כפי שניתן.

מרצדס EQV החשמלי

הדגם יציע שלל אפשרויות אבזור, לרבות מערכת המולטימדיה MBUX של היצרן, עם מסך בסגנון טאבלט, חבילת בטיחות מקורית מתקדמת, מושבי עור חשמליים, ושלל אפשרויות דיגום בהתאם לקהל היעד של הרכב.

מרצדס EQV החשמלי ייחשף רשמית לציבור בתערוכת הרכב של פרנקפורט בחודש ספטמבר ויגיע לשווקים עוד לפני סוף השנה. מחברת כלמוביל יבואנית מרצדס בישראל, נמסר שהדגם גם יגיע לארץ במהלך 2020.