בדרך לארץ: טויוטה פרואייס סיטי

יבואנית טויוטה נכנסת לראשונה לשוק הטנדרונים-מסחריות הקטנות, ותחל לשווק בקרוב את דגמי הפרואייס סיטי, בשלל תצורות שיתחרו באחים התאומים למשפחה סיטרואן ברלינגו ואופל קומבו.

ששי כהן 10 בפבר, 2020
טויוטה פרואייס סיטי

חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, חשפה הבוקר בת"א את דגמי טויוטה פרואייס סיטי, המהווים כניסה ראשונה של היצרן לסגמנט הטנדרון-מסחרית הקומפקטים (compact van segment), עם דגם שפותח בשיתוף קונצרן PSA ומהווה אח תאום לסיטרואן ברלינגו ואופל קומבו המשווקים בישראל, וגם לפיג'ו פרטנר שבדור הנוכחי שלו איננו משווק בארץ. הפרואייס סיטי יגיע לארץ גם מאותו פס ייצור של אחיו במפעל ההרכבה המשותף בספרד.


הפרואייס סיטי אמור להיות אחד ממנועי הצמיחה של טויוטה בישראל בשנה הקרובה, עם כניסה לראשונה לעולם הטנדרונים-מסחריות הקטנות, המרכז כיום שוק של 7,000 מכוניות בשנה, ויעניק פיתרון בשוק העצמאים/ טכנאים ורכבי חלוקה שאינם נדרשים לשטח אחסון גדול, וכן כפיתרון קומפקטי יחסית לרכבי נוסעים 7 מושבים (בגרסה הארוכה) ואולי אף לשוק המוניות.

טויוטה פרואייס סיטי

הדגם ישווק ב-2 תצורות מרכב: פרואייס CITY 5 בעל מרכב קצר באורך 4.4 מטר, בסיס גלגלים של 278 ס"מ, נפח תא מטען מרבי של 3.3 קוב ואפשרות העמסת מטען באורך של 90 ס"מ, וכן בגרסה ארוכה יותר – פרואייס CITY 7 המציעה אורך שך 4.75 מטר, בסיס גלגלים של 295 ס"מ, נפח תא מטען מרבי של 3.9 קוב, אפשרות העמסת מטען באורך של 1.3 מטר וגרסאות מושבים החל מ-3 מושבים לגרסאות מסחרות סגורות, דרך 5 מושבים לגרסאות משולבות נוסעים ועד גרסת נוסעים 7 מושבים.
טויוטה פרואייס סיטי

היצע המנועים יכלול מנועי טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר, שיוצעו בגרסאות 75 ו-100 כ"ס המשודכות לתיבת הילוכים ידנית, או 130 כ"ס שתשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים, המציעה צריכת דלק של 23.3 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

אבזור הרכב יכלול מערכת שמע מקורית, בקרת שיוט, מחשב דרך, וחבילת בטיחות מקורית "TSS" הכוללת 6 כריות אוויר, התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה וזיהוי תמרורי דרך), כאשר הגרסאות המאובזרות יותר יכללו מולטימדיה עם מסך "7, תומכת עברית עם מצלמת רוורס ומערכת ניווט WAZE הכוללת חבילת גלישה ל-12 חודשים.

שיווק טויוטה פרואייס סיטי יחל ברבעון השני של 2020, כאשר מכוניות ראשונות הגיעו כבר לארץ לתקינה. מפרטים מלאים ומחירים יפורסמו עם השקת הרכב בארץ. 



עוד מחדשות רכב