בדרך לארץ: יונדאי קונה היברידית

קרוסאובר היברידי שלישי בישראל: יבואנית יונדאי תחל לשווק בקרוב את הקונה ההיברידית, המציעה את אותו מראה אופנתי של ה-KONA , עם ביצועים פחות ספורטיביים, אך גם עם צריכת דלק של 25 ק"מ לליטר.

ששי כהן 18 בפבר, 2020
יונדאי קונה היברידית

חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, תרחיב בקרוב את משפחת ה-KONA ותחל בשיווק הגרסה ההיברידית החדשה, חסכונית וידידותית לסביבה, אשר תתחרה בסגמנט הקרוסאוברים ההיברידים בדגמים כמו קיה נירו וטויוטה C-HR שזוכים לפופולריות גבוהה בארץ.


הקונה ההיברידית תציע את אותו מרכב קרוסאובר נאה ואופנתי, שזוכה בגרסה ההיברידית שלו לעדכונים קלים למראה החיצוני, עם חזית מעט שונה, פנסי חזית מסוג LED, וחישוקי גלגלים קלים בעיצוב שונה.

הדגם ישווק עם אותה יחידת כח מוכרת של האיוניק ההיברידית, הכוללת מנוע בנזין 1.6 ליטר GDI המפיק 105 כ"ס ומנוע חשמלי 42kW המפיק 43.5 כ"ס וסוללת ליתיום יון. ההספק הכולל של יחידת הכח עומד על 141 כ"ס ולמנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. בשעה שהדגם המוכר של הקונה נהנה מביצועים ספורטיבים ונתוני תאוצה הטובים בסגמנט, הגרסה ההיברידית מכוונת בעיקר לחיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה, ומציעה תאוצה ל-100 קמ"ש ב-11.2 שניות (11.6 שניות בדגמים המצוידים בחישוקי "18) ומהירות מרבית של 160 קמ"ש, לצד צריכת דלק של 25.6 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן (או 23.2 ק"מ לליטר בדגמים המצוידים בגלגלי "18).
יונדאי קונה היברידית

בתוך תא הנוסעים תציע המכונית מראה מעודכן הכולל שלל נגיעות קוסטמיות, מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8 ("10.25 בדגם הבכיר) תומכת אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון ואבזור נדיב כבר מרמת הגימור הבסיסית, כאשר ספק אם תגיע לארץ גם האפליקציה החדשנית של יונדאי, המאפשרת תפעול של מספר מערכות ברכב באמצעות הטלפון הנייד. אבזור הבטיחות של הדגם צפוי להיות מקביל לגרסאות הבנזין עם התראת שמירת מרחק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי, התראת שטח מת במראות הצד ועוד.

יונדאי קונה ההיברידית צפויה לנחות בארץ כבר באביב הקרוב (אפריל-מאי), ובמחיר נכון, עשויה להיות אחד ממנועי הצמיחה של יונדאי בשנה הקרובה. מפרט ישראלי מלא ומחירים יתפרסמו עם התחלת השיווק.