בדרך להיות מעצמת רכב? הסתיים כנס EcoMotion השביעי

"אני יכולה לחתום על זה שבכל רכב אוטונומי וחשמלי תהיה טכנולוגיה ישראלית", כך מתארת אורלי דהן, מנכ"לית קהילת EcoMotion בסיום הכנס השביעי, שהסתכם בהצלחה עם 4,000 מבקרים ויותר מ-100 מציגים.

ששי כהן 12 ביונ, 2019
חברת StoreDot

יותר מ-4,000 איש, ביניהם מאות מבכירי תעשיית הרכב והתחבורה העולמית, ביקרו עד כה בכנס אקומושן השנתי שנערך השבוע בפעם השביעית, במפגן עוצמה טכנולוגי של כ-135 סטארטאפים ישראלים אשר הציגו חדשנות בעולם הרכב. בין המבקרים השנה נצפו גם ביל פורד – יו"ר פורד העולמית, בוריס שולקין – סגן נשיא חברת MAGNA, טאקאו אסאמי – סגן נשיא ברנו-ניסאן-מיצובישי ובכירים נוספים מחברות ענק כמו פולקסווגן, קונצרן רנו, ניסאן ומיצובישי, דיימלר, בוש ועוד.


כנס אקומושן השביעי, הכנס הבינלאומי הגדול בישראל בתחום התחבורה החכמה, התקיים השנה באקספו תל אביב (גני התערוכה), והציג גם השנה את הפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים של עולם התחבורה החכמה, חידושים, יזמים ופרויקטים והתמקד במוכנות התחום לקראת נקודת המפנה (Tipping Point) הקרובה להטמעת הטכנולוגיה.

פורד ורנו ניסאן מצטרפות ליצרני הרכב שמשיקים מעבדות חדשנות בישראל

חברת FORD השיקה מעבדת חדשנות חדשה בישראל בהשתתפות יו"ר ביל פורד שהגיע כאורח כבוד של EcoMotion ופתח את האירוע המרכזי השנתי בראיון מול קהל עם מגישת החדשות דנה וייס. גם קבוצת רנו-ניסאן השיקה מעבדת חדשנות בתל אביב, המעבדה החדשה תאפשר לקבוצת הרכב להאיץ מודל ייחודי של שיתוף פעולה עם סטראטפים ישראלים, בשותפות בלעדית עם רשות החדשנות הישראלית. המעבדה מתמקדת בטכנולוגיות של סנסורים לרכבים אוטונומיים, סייבר וביג דאטה.

מענה לתאונות בקרב נהגים בני הגיל השלישי?

במהלך האירוע המרכזי הוכרזו שמות הזוכים בתחרות אתגר של Sompo Digital Lab Tel-Aviv ושל קהילת EcoMotion. תחרות האתגר נוצרה מתוך הצורך לפתור את אחת הסיבות המרכזיות לתאונות דרכים ביפן – נהגים בני הגיל השלישי. את המקום הראשון בתחרות קטפה חברת ContinUse Biometrics ובמקום השני זכתה Mobileye ושתיהן צפויות לפתח פיילוט עתידי עם חברת SOMPO.

חברת Softwheel ממשיכה להפתיע 

חברת Softwheel, אחת מהחברות הוותיקות בכנס אקומושן, אשר זכתה עד כה להצלחה בין לאומית עם הגלגלים החדשניים שלה לכסאות גלגלים המיוצרים ונמכרים בשנים האחרונות בהצלחה ברחבי העולם, חשפה במעמד בינלאומי את הפלטפורמה החשמלית שלה לרכבים על במת אירוע EcoMotion. החברה, שהייתה עד כה חשאית בתחום הרכבים החשמליים, תפתח ותייצר פלטפורמות מתקדמות לרכבים חשמליים המשלבים את כלל רכיבי ההינע, בלימת הזעזועים, ההיגוי והחישה בתוך גלגלי הרכב.

פלטפורמה מתקדמת לרכבים חשמליים של Softwheel

פלטפורמה מתקדמת לרכבים חשמליים של Softwheel

בדרך להשתלטות הרכבים החשמליים הצפויה בעתיד בעולם הרכב, השיקה חברת BP הבינלאומית בכנס יחד עם חברת StoreDot הישראלית טכנולוגיית טעינה מהירה המאפשרת טעינה מלאה ב-5 דקות בלבד! בטכנולוגיה אשר מבקשת לתת מענה לאחת מנקודות התורפה של העידן החשמלי.

לדברי אורלי דהן, מנכ"לית קהילת EcoMotion: "יצאנו לדרך לקראת הכנס השביעי, כשברור לנו שנקודת המפנה לתעשייה הישראלית בתחום ה- Smart Mobility היא מעבר לפינה. בסיכום הכנס השביעי, ברור לנו עוד יותר כי ה-Tipping Point, נקודת המפנה, תתרחש. הטכנולוגיה הישראלית בשלה להטמעה, והיום ראינו את הניצנים הראשונים לאופן בו הטכנולוגיה הישראלית תשפיע ותשנה סדרי עולם בתעשיית הרכב המשתנה מדי יום לנגד עינינו. אני לא נביאה ולא יודעת מתי רכבים אוטונומיים יהיו מוטמעים באופן מלא בכבישים, אבל אני יכולה לחתום על זה שבכל רכב אוטונומי וחשמלי תהיה טכנולוגיה ישראלית".

תמונות: אסף קליגר 



עוד מחדשות רכב