בדרך לישראל: יונדאי סונטה 1.6 ליטר טורבו

לאחר שהמיסוי הירוק חיסל את סגמנט מכוניות המנהלים ההיברידיות בארץ, מתכננת יונדאי להחזיר לארץ את הסונטה, הפעם בדור חדש המצויד במנוע טורבו 1.6 ליטר 180 כ"ס.

ששי כהן 19 בנוב, 2019
יונדאי סונטה 1.6 ליטר

7 חודשים לאחר שרמס המיסוי הירוק המעודכן את קטגוריית מכוניות המנהלים ההיברידיות, במהלך שגרם להפסקת יבוא דגמים כמו יונדאי סונטה וקיה אופטימה ההיברידיות, נראה שבכוונת כלמוביל היבואנית להחזיר לארץ את הסונטה במהלך השנה הקרובה, שתגיע הפעם בדור חדש לחלוטין אך בגרסת טורבו בנזין 1.6 ליטר, במקום בגרסה ההיברידית.


הסונטה החדשה (דור שמיני במספר) נחשפה בעולם כבר לפני חצי שנה ומציעה את שפת העיצוב החדשה של היצרן העונה לשם " Sensuous Sportiness", עימה מציגה המכונית עיצוב ספורט-אלגנט מודרני ומפתה, המהווה התקדמות גדולה מול הדור היוצא. בתוך תא הנוסעים רושם הדגם סביבת נהג ונוסעים בניחוח יוקרתי, עם עיצוב, איכות חומרים ואבזור המוכרים יותר מעולם היוקרה.

יונדאי סונטה 1.6 ליטר

מעבר לכך מדובר בדגם שצמח עוד יותר בממדים, עם 4.9 מטר באורך (4.5+ ס"מ), 1.89 מטר רוחב (2.5+ ס"מ) ובסיס גלגלים של 284 ס"מ (3.5+ ס"מ), אך בסעיף הגובה מאבדת המכונית 3 ס"מ לטובת התנהגות כביש וצריכת דלק נמוכים יותר.  אבזור הדגם יכלול לראשונה אופציה ללוח שעונים דיגיטלי מלא, תצוגה עילית, מצלמות היקפיות, מערכת חניה אוטומטית, מראה מרכזית מבוססת מצלמה אחורית, אפליקציה לפתיחת הרכב מהסמארטפון ושלל אבזור בטיחותי מתקדם.

יונדאי סונטה 1.6 ליטר

מתחת למכסה המנוע, מצוידת גרסת הבנזין שעתידה להגיע לארץ במנוע טורבו 1.6 ליטר 180 כ"ס שישודך לתיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים והנעה קדמית, ומציע צריכת דלק של 13.1 ק"מ לליטר בממוצע. הגרסה ההיברידית ככל הנראה לא תגיע, עקב אי עמידתה בקבוצת זיהום 2, מה שמביא למיסוי גבוה שגורם לתמחור לא אטרקטיבי.

יונדאי סונטה 1.6 ליטר

שוק מכוניות המנהלים בארץ נמצא אמנם בשפל של שנים, אולם עדיין מוכר כאן כמה אלפי מכוניות בשנה, כאשר מובילים את המכירות סקודה סופרב שעדיין מוסרת יותר מ-1,000 מכוניות בשנה ומאזדה 6 (יותר מ-600 מסירות מתחילת השנה).

מחברת כלמוביל נמסר שיבוא הדגם נבחן ואין עדיין צפי להגעתו לארץ.



עוד מחדשות רכב