בומבסטית: מרצדס C63s AMG במבחן דרכים

הגרסה הספורטיבית הקיצונית במשפחת ה-C קלאס, זוכה לדגם מחודש ל-2020, הכולל מראה מעודכן ותיבת 9 הילוכים חדשה, המצטרפים למנוע ה-V8 המורכב על מרכב קומפקטי יחסית, המציע 510 כ"ס ותאוצה ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות.

ששי כהן 24 בפבר, 2020
מרצדס C63s AMG

צילומים: משה נרקיס

3 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי של מרצדס C63 AMG, גרסת הביצועים הקיצונית של משפחת ה-C קלאס הנחשבת לדגם הנמכר ביותר בעולם של מרצדס, זוכה מכונית הביצועים למתיחת פנים של אמצע החיים, הכוללת שלל עדכונים למראה, למכלולים הטכניים ולאבזור, בעזרתם אמורה המכונית לתת פייט למתחרות כמו ב.מ.וו M4 או אלפא רומיאו ג'וליה QV. מה השתנה בדגם המחודש? לקחנו למבחן היכרות את גרסת ה-C63s הקיצונית והחזקה ביותר במשפחה, כשהגיעה למבחן עם חליפת מעצבים בתצורת קופה.

עיקר השינויים במראה החיצוני נוגע לעיצוב מחודש לחזית הרכב, המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של מרצדס, ובמידה מסוימת ברוח דגמי הספורט מהעבר, עם כונסי אוויר אנכיים במקום אופקיים, עדכון קליל לפגוש ויחידות תאורה חדשות בטכנולוגיית LED מלאה, המקנים לרכב אפקט הגעה דרמטי. בצידי הרכב תמצאו נגיעות קלות לעיצוב וחישוקי גלגלים "19 בעיצוב חדש עם צמיגים בחתך נמוך ואת חלקה האחורי של הרכב משלים זנב מעוצב לתפארת עם דפיוזר בעיצוב חדש, צמד יציאות מפלטים כפולות וכנפון מעודן על מכסה תא המטען. חבל רק שלא שולבו ביחידות התאורה האחוריות גם מאותתי LED דינמים שהפכו להיות פופולרים בענף, אבל בכל מקרה, בשורה התחתונה, מדובר במכונית קופה קומפקטית יחסית מושלמת למראה, עם עיצוב ספורט-אלגנט משובח וקרבי, אבל ממש לא צעקני.


כניסה לקבינה חושפת את אותו תא הנוסעים המוכר של הדגם היוצא (מרצדס לא אימצה כאן עדיין את שפת עיצוב הפנים החדשה שלה), כאשר את השינויים העיקריים תמצאו במולטימדיה חדשה עם מסך "10.25 סופר איכותי, הנשלטת ע"י ממשק שליטה, זיהוי קולי או תפעול מההגה. למרות שממשק השליטה של המערכת נוח יחסית לשימוש ולא ממש מסורבל, אנחנו היינו מעדיפים שיעברו למסך מגע שהרבה יותר קל לשימוש ופחות דורש היכרות ולימוד של תפעול המערכת. יחד עם זאת, המערכת תומכת לראשונה גם באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי המאפשרים הרצת ניווט WAZE ושלל אפליקציות וחידושים נוספים תמצאו גם במתגים עגולים חדשים בתחתית ההגה המאפשרים שליטה על 6 מצבי הנהיגה, עוצמת הצליל הספורטיבי שבוקע מהאגזוזים ומידת התערבות מערכת בקרת היציבות.

מרצדס C63s AMG

מעבר לכך, מדובר בתא נוסעים מוקפד, עם איכות חומרים והרכבה מעולים, מושבי ספורט AMG נוחים ותומכים, מתכווננים חשמלית עם פונקציית חימום ואיוורור, הגה ספורטיבי, ריפודי עור נאפה איכותי למושבים, דיפוני עור מלאכותי לדשבורד ושלל משטחים בתא הנוסעים, גג זכוכית חשמלי, דלת תא מטען עם פתיחה וסגירה חשמלית (רק חבל שניתן לפתוח אותה רק מהשלט או ממתג בתא הנוסעים), מערכת שמע יוקרתית של בורמייסטר עם 13 רמקולים, תאורת אווירה פנימית עם 64 גוונים, מצלמות היקפיות °360 ורשימת אבזור ארוכה שאינה מביישת את מחיר הרכב. בסעיף הנוחות, הכניסה למושבים הקדמיים נוחה וקלה הודות לדלתות הגדולות, הישיבה נמוכה וספורטיבית (תשכחו מג'יפונים) ומאחור יוכלו לשבת גם צמד מבוגרים לא מפונקים מדי, שייהנו גם מפתחי מיזוג אחוריים ומושבים נוחים. בסעיף השימושיות, רושמת ה-C63s שלל תאי אחסון ומחזיקי כוסות בתא הנוסעים, יציאות USB ותא מטען בנפח 355 ליטר שמספיק לשימושים יום יומיים ואף יכול לאכלס גם 3 מיזוודות בעת הצורך.

מרצדס C63s AMG

 

אבל הפנינה האמיתית נמצאת כמובן במכלולי הרכב הספורטיבים, שם התברכה המכונית בשלדה ספורטיבית ומחוזקת, מנוע V8 בי-טורבו מפלצתי בנפח 4.0 ליטרים (בדגם הזה פחות חושבים על זיהום אוויר…), המפיק לא פחות מ-510 כ"ס ו-71.1 קג"מ, המשודכים בדגם החדש לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים מבריקה, שכוללת מעתה 9 הילוכים (במקום 7), ויחד עם הנעה אחורית, מספקים ביצועים מסעירים עם תאוצה של 3.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (פרארי FF שעולה יותר מכפול עושה זאת רק ב-0.4 שניות פחות…), ומגיעה למהירות מרבית של 290 קמ"ש, ללא הגבלת המחשב המוכרת של 250 קמ"ש. השאלה שלנו היא רק היכן תוכלו לנצל את כל הכח הזה בארץ? על הכביש מדובר במכונית ספורט לכל דבר: אחיזת הכביש לא פחות ממעולה, כאשר בחירה במצבי נהיגה ספורטיביים, מנתקת כמעט לחלוטין את בקרת היציבות ומאפשרת החלקות זנב מהנות, צליל ספורטיבי רועש (במובן הכיפי) שנפלט מהאגזוזים, ואווירה ספורטיבית חדה הכוללת הגה ספורטיבי, מתלים אדפטיבים ומערכת בלימה AMG חזקה. בסעיף השלילה, נוחות הנסיעה בינונית, המתלים קשים גם בבחירה במצב "COMFORT", אבל יאמר לזכותה שזה המצב גם אצל המתחרות. בסופו של דבר, הרי אף אחד לא רוכש מכונית ספורט קיצונית בשביל נוחות נסיעה. המכונית הזאת מספקת כיף וחווית נהיגה ספורטיבית קיצונית ומהנה, וזה בדיוק מה שמחפשים הלקוחות. לכן גם לא נדבר על צריכת הדלק שלה (סביב ה-6 ק"מ לליטר למי ששואל).

מרצדס C63s AMG

אז כמה עולה כל התענוג הזה?

במחיר של 865,900 שקל, מדובר במכונית ספורט יוקרתית שפונה לפלח שוק מאוד מצומצם, שם תמורתו ייהנו הלקוחות ממכונית ספורט בתצורת קופה מרהיבה ביופיה, הכוללת מרכב קומפקטי יחסית עם מנוע V8 מפלצתי, תיבת הילוכים מבריקה ושלדה ספורטיבית המעניקים ביצועים קיצוניים, חווית נהיגה מהנה ותא נוסעים עמוס אבזור שינסה לפנק ולחפות על המתלים הספורטיביים הקשיחים יחסית. האם בסופו של דבר לא מדובר במכונית מוגזמת לכבישי הארץ? בהחלט שכן, אבל היינו שמחים לאמץ מכונית מוגזמת כזאת.