בונד, האופנועים של ג'יימס בונד

סרטי ג'יימס בונד מפגישים את הצופה עם עולם שלם של רכבים ואמצעי תחבורה מיוחדים.אך נראה שרשימת כלי הרכב האקזוטיים היא ככל הנראה זו שנזכור רגע אחרי שסוכן 007 יירד מהמסך ( מדור שיווקי )

ששי כהן 03 בדצמ, 2015
james-bond-motorcycle

סרטי ג'יימס בונד מפגישים את הצופה עם עולם שלם של רכבים ואמצעי תחבורה מיוחדים. למרות שבכל אחד מהסרטים יש כמובן גם עלילה ושלל דמויות, רשימת כלי הרכב האקזוטיים היא ככל הנראה זו שנזכור רגע אחרי שסוכן 007 יירד מהמסך.

.
סדרת סרטי ג'יימס בונד מבוססת על סיפוריו של איאן פלמינג. זו אחת מסדרות הסרטים המצליחות בהיסטוריה והארוכה בתולדות הקולנוע. הסרטים מספרים על סוכן שנמצא בשירות הוד מלכותה, הם מתאפיינים בקצב מהיר ובכל אחד מהם מוצגים גאדג'טים שלא נראו לפני כן. אמנם חלק גדול מהחידושים לא עולים בקנה אחד עם חוקי הפיזיקה והמציאות, אך עדיין מעניין לעקוב אחריהם.
רשימת כלי הרכב האקזוטיים היא אחד המאפיין הבולטים של סדרת סרטי ג'יימס בונד. כל אחד מהדגמים הללו שימש את סוכן 007 במרדפים וקרבות ירי. מצד שני, כדאי גם לעצור ולערוך סקירה של כלי הרכב הדו-גלגליים שהופיעו בסדרה. בנוסף, יש לציין שלא תמיד הרכיבה נעשה על ידי בונד בעצמו, אבל מאז ומעולם היא שיחקה תפקיד משמעותי בפעלולים.
משנות ה-60 לשנות ה-80: בונד באוויר, בים וביבשה
אחד המרדפים הקלאסיים של סדרת סרטי ג'יימס בונד הופיע בסרט כדור הרעם משנת 1965. שון קונרי שיחק את בונד בסרט שהכניס מעל 51 מיליון דולר בארצות הברית לבד, אך בסצנה שבה כדאי להתמקד הוא נרדף על ידי פיונה שרכובה על דו-גלגלי מהיר ומושקע. הקטע צולם בתוך האנגר סגור אך נוספו אליו אפקטים מיוחדים כדי שייראה כאילו הוא מתרחש על כביש ציבורי.
בשנת 1971 הופיעו רכבים עם שלושה גלגלים בסרט "יהלומים לנצח", אולם בשנת 1977 לקח על עצמו רוג'ר מור את תפקיד הסוכן בסרט "המרגל שאהבה אותי". שם הוא נרדף על ידי חייל בקאוואסקי כחלק מסצנת המרדף הארוכה ביותר עד אותם זמנים. זו גם הסצנה שהראתה לעולם את החדשנות של יוצרי הסרטים: הרכב עצמו צויד בסירת נפץ ולא עבר הרבה זמן עד שהוא כמובן התפוצץ. כדאי להזכיר שהמרדף בסרט גם נערך מול מכונית ביבשה, מול מסוק באוויר ומול סירה בים.
הרעים בסדרת ג'יימס בונד השתמשו בכל מיני סוגי רכבים כדי לעצור אותו, כמו למשל בסרט "לעינייך בלבד" משנת 1981. הסוכן האמיץ רכב על מגלשי סקי כדי לברוח, אך לא רחוק ממנו רעם אופנוע עם צמיגים משובצים ומקלעים. אם זה לא מספיק, לקראת סוף הסצנה נזרק הכלי על ג'יימס בונד אך הוא כמובן הספיק להתחמק. לא הרבה לאחר מכן יצא לאקרנים הסרט "אוקטופוסי" בכיכובו של רוג'ר מור. בסרט הזה משנת 1983 המעורבות של הרכבים הדו-גלגליים פחות מורגשת, אך היא עדיין באה לידי ביטוי בלא מעט סצנות. באחת הסצנות המוכרות אפשר לזהות שוטר גרמני על BMW רודף אחרי הסוכן הבריטי שרכוב על אלפא רומיאו.
מתי ג'יימס בונד קפץ מעל מסוק?
רק בשנת 1995 חזרו הרכבים הדו-גלגליים למסך הגדול ולסדרת סרטי ג'יימס בונד. זה קרה כבר בסצנת הפתיחה של הסרט "גולדן איי", בה פירס ברוסנן בתפקיד הסוכן מצליח לחמוק לצבא הרוסי עם קפיצה מפוארת מעל מצוק גבוה. בסרט "מחר לנצח" משנת 1997 הוא מגדיל לעשות וקופץ מעל מסוק, אך הקטע צולם כמובן על ידי פעלולן. בנוסף, סצנת הפתיחה של "סקייפול" משנת 2002 מראה לנו מרדף דו-גלגלי קלאסי על גגות איסטנבול.
בקיצור, כנראה שלא מומלץ לרדוף אחרי ג'יימס בונד. הוא תמיד ימצא דרך לחמוק ובסוף גם יצליח להציל את העולם.