ביואיק לה קרוס מבחן דרכים

אחרי שכבשה את שוק הפרימיום בשנה החולפת ,הצטרפה גרסת 2.4 ליטר חסכונית וצנועה יותר להיצע . יצאנו לבדוק . " ההצלחה השקטה " היא סלוגן שמלווה את מותג יונדאי בארץ.  אנחנו מצאנו אותו דווקא מתאים יותר לביואיק , או ליתר דיוק לדגם הלה קרוס החדש . עם תא נוסעים שקט למדי כמסורת רכבי ביואיק ומכירות של יותר…

ששי כהן 28 בינו, 2011

אחרי שכבשה את שוק הפרימיום בשנה החולפת ,הצטרפה גרסת 2.4 ליטר חסכונית וצנועה יותר להיצע . יצאנו לבדוק .

" ההצלחה השקטה " היא סלוגן שמלווה את מותג יונדאי בארץ.  אנחנו מצאנו אותו דווקא מתאים יותר לביואיק , או ליתר דיוק לדגם הלה קרוס החדש . עם תא נוסעים שקט למדי כמסורת רכבי ביואיק ומכירות של יותר מ 1,000 מכוניות בשנתה הראשונה לשיווק , נראה שהסלוגן תפור עליה בדיוק.
הדור השני של הלה קרוס הוצג ב 2009 והגיע אלינו בסוף אותה שנה. בתחילת הדרך שווקה המכונית עם מנוע V6 בנפח 3 ליטר , אשר הוחלף לפני כחצי שנה ב 2 דגמים חדשים : הראשון עם מנוע V6 בנפח 3.6 ליטר 280 כ"ס והשני עם יחידת כח צנועה וחסכונית יותר : 2.4 ליטר מסדרת ה ECOTEC החסכונית , אותה החלטנו לקחת למבחן .

ביואיק לה קרוס מבחן דרכים

ביואיק לה קרוס מבחן דרכים

בעוד שהביואיק לה קרוס הקודמת נהנתה מעיצוב אמריקאי טיפוסי , הדור החדש נולד אל תוך המשבר שהיה לג'נרל מוטורס וחייב תפיסה שונה על מנת לשרוד . שימוש בגנים אירופאים הכוללים פלטפורמה מאורכת של האופל אינסיגנייה , כנראה השפיעו לטובה על העיצוב אשר הפך למאוד לא אמריקאי באופיו ובמובן החיובי שלו . הלה קרוס נראית סוג של תערובת יפנית אירופאית איכותית , ומזכירה יותר לקסוס מאשר רכב אמריקאי ומצליחה להסתיר בעזרת עיצוב נכון את אורכה של המכונית ( 5 מטר ) ולהקנות לה מראה קומפקטי יותר ושרירי עם בליטות קצרות מעבר לבתי הגלגלים . בחזית, לעומת זאת, אי אפשר לטעות בכך שמדובר ברכב אמריקאי לטוב ולרע. נתחיל בטוב : חזית יוקרתית למראה ואלגנטית ,המעניקה לרכב אפקט הגעה מרשים . בצד הפחות טוב : שימוש מעט מוגזם בניקלים וכונסי אוויר מעט מצועצעים על מכסה המנוע . אמריקה או לא ?

ביואיק לה קרוס מבחן דרכים

ביואיק לה קרוס מבחן דרכים

כניסה לתא הנוסעים ממשיכה את המהפך שעברה ביואיק :  הארכיטקטורה הכללית שליוותה את הלה קרוס הקודמת נעלמה כלא היתה ופינתה את מקומה לתא נוסעים מעוצב מאוד המציג איכות הרכבה גבוהה מאוד,שימוש בחומרים איכותיים וקווים מאוד נעימים לעין. שילוב הצבעים הבהירים תורם לאווירה העשירה וכשיורד הערב, מתלווית לאווירה תאורה היקפית תכלכלה מקורית ונעימה מאוד .
הלה קרוס הנבחנת, בגרסת 2.4 ליטר , מגיעה ברמת הגימור הנמוכה בלבד CX , אך עם זאת מפתיעה ועדיין עשירה. האבזור כולל כסטנדרט :  מערכת שמע מקורית נשלטת מההגה עם מחליף ל 6 דיסקים, חיבור לנגן חיצוני ו USB , בקרת שיוט, מושבים קדמיים חשמליים, בקרת אקלים כפולת איזורים עם פתחים ליושבים מאחור, תאורת פנים עשירה, בלם יד חשמלי, חיישני חניה אחוריים מקוריים,ידית הילוכים והגה מצופים עור וחישוקים קלים "18 . אם חשקה נפשכם דווקא בריפודי עור וגג נפתח , תיאלצו לנדוד לעבר הדגם החזק יותר . האבזור הבטיחותי מלא עם 8 כריות אוויר ובקרת יציבות ולמכונית 5 כוכבים במבחן הריסוק האמריקאי.
עם בסיס גלגלים מכובד של 283 ס"מ , אורך של 5 מטר ורוחב של 1.85 מטר , נהנית הלה קרוס מתא נוסעים מרווח מאוד המעניק מרחב מחיה נדיב לנוסעים בו ובעיקר לאלו היושבים במושב האחורי . נוחות המושבים טובה וגם כאן לא וויתרו האמריקאים של רכות המושבים . הראות לצדדים לטובה למרות החלונות הצרים יחסית ורק קורות A עבות מדי וחוסמות חלק חשוב בטווח הראיה של הנהג.  נפח תא המטען לעומת זאת, מעט מאכזב עם 377 ליטר ושפת הטענה צרה .

ביואיק לה קרוס מבחן דרכים

ביואיק לה קרוס מבחן דרכים

מתחת למכסה המנוע , מצוידת הלה קרוס במנוע 4 צילינדרים בנפח 2.4 ליטר מסדרת ה ECOTEC החסכונית , אשר אמור להתאים יותר לטעמו של הלקוח הצנוע יותר. הוויתור על השימוש במנוע הגדול  V6 , גובה כאן תשלום בסעיף הביצועים אשר נחותים משמעותית . עם הספק של 182 כ"ס ב 6,700 סל"ד , מספקת הלה קרוס הבסיסית ביצועים סבירים בלבד אשר מניעים את הרכב בקצב אשר מזכיר את ביצועיהן של מכוניות המנהלים הנפוצות ופחות רכבי פרימיום. מי שהורגל למנועי V6 חזקים עם תגובות חדות לדוושה, ככל הנראה יתאכזב מביצועי המנוע הצנוע כאן. לעומתם , לקוחות אשר הורגלו לביצועי מכוניות ספורט סדאן כמו אודי A4 וב.מ.וו. סדרה 3 בגרסאות הבסיסיות שלהם , ירגישו טוב גם כאן ולא יבחינו בחוסר כח. על מנת להסיר ספק , לא מדובר כאן במכונית כבדה עם ביצועים עצלים . ממש לא , הלה קרוס מאיצה באופן משביע רצון ובשקט מופתי אשר ישאירו את רוב שכניכם ברמזור מאחור . אם אתם חובבי ביצועים וכח , אל תתפשרו והזמינו את דגם ה V6 על 280 סוסיו .
מצד שני, שימוש ביחידת הכח החסכונית, מעניק למכונית צריכת דלק טובה משמעותית . בשיוט בכבישים בין עירוניים , הציגה המכונית צריכת דלק ממוצעת של 10.5 ק"מ לליטר ובתנועה עירונית צפופה יותר , ירדה הצריכה ל 8 ק"מ לליטר בממוצע, נתונים אשר נחשבים טובים יחסית לרכב במידות כאלה ובמשקל יבש של 1.8 טון. דרגת הזיהום של הרכב : 13 ולא מצאנו נתוני פליטת CO2
תיבת ההילוכים האוטומטית בת 6 ההילוכים , עובדת בהרמוניה מלאה עם המנוע ומצוידת באפשרות לתפעול ידני . בנסיעה מתגלה הביואיק כמכונית שקטה מאוד ונוחה כצפוי ויחד עם זאת שומרת על יכולות דינמיות לא מבוטלות , תודות כנראה לשימוש בשלדת האופל הקשיחה. אפילו ההגה אינו רך מדי ודי מתקשר עם הכביש .

ביואיק לה קרוס מבחן דרכים

ביואיק לה קרוס מבחן דרכים

ביואיק לה קרוס החדשה החזירה את מותג ביואיק לתודעה הישראלית והזניקה את מכירות המותג כמעט פי ארבעה לעומת 2009 עם 1,180 מכוניות ביואיק שעלו לכבישי ישראל בשנת 2010 , רובם מדגם הלה קרוס החדשה . למעשה בזכותה של הלה קרוס , העפילה ביואיק בשנה החולפת למקום השני בסגמנט הפרימיום תוך כדי שהיא עוקפת באלגנטיות מותגים כמו וולוו, ב.מ.וו., ומרצדס . עם היעלמות גרסת ה 3 ליטר ששווקה בתחילת הדרך , נותרה השאלה : האם ניתן להסתפק בגרסת 2.4 ליטר חסכונית וירוקה יותר כצו השעה ועדיין מאוד מפנקת ונעימה העונדת תג מחיר של 224,900 ש"ח , או שכדאי ללכת עד הסוף ולבחור בגרסת ה V6 החזקה והמפוארת . הבחירה הזאת תעלה לכם 35,000 ש"ח תוספת . לא הרבה במונחים של רכבי פרימיום , אולם גם לא בטוח שחלק גדול מהלקוחות באמת צריכים אותו. לדעתי , בעידן בו מחירי הדלק מאמירים בקצב מטורף והשמירה על הסביבה הפכה להיות חשובה מתמיד , ניתן להסתפק בדגם ה 2.4 ליטר אם אתם לא ממש חורכי אספלט.

 

 

 

עוד ממבחני דרכים