בייבי S קלאס: מרצדס C קלאס החדשה 2021

"ברוכים הבאים לעולם חדש, דיגיטלי ויעיל יותר", כך מתארים במרצדס את הדור החדש של ה-C קלאס שנחשף אתמול, ומציע יותר טכנולוגיה, עיצוב משובח ומנועי בנזין 4 צילינדרים חסכוניים, לצד גרסת פלאג-אין שקפצה מדרגה ואבזור בטיחותי משודרג.

ששי כהן 24 בפבר, 2021
מרצדס C קלאס החדשה

בדיוק 7 שנים לאחר שנחשף הדור הנוכחי של מרצדס C קלאס, מכונית הספורט-סדאן היוקרתית כנראה בעולם, חשפה אמש החברה את הדור החדש של ה-C קלאס, בדגמי סדאן וסטיישן שיגיע לשוק האירופאי כבר בחודש הבא, ויגיע לארץ ברבעון השלישי של השנה.


הדור השישי של ה-C קלאס פותח על שלדה חדשה ומציע ממדים גדולים יותר מבעבר, עם 4.75 מטר לאורך, 1.82 מטר לרוחב, גובה של 1.44 מטר ובסיס גלגלים של 286 ס"מ, המבטיחים מרווח משופר לחמשת הנוסעים, לצד תא מטען בנפח 455 ליטר. למרות שמירה על קווי העיצוב הראשיים של הדור היוצא, מציגה המכונית עיצוב ספורט-אלגנט משובח, עם הופעה מודרנית, יישור קו עם שפת העיצוב החדשה של מרצדס וללא ספק תהיה עם נוכחות על הכביש. הדגם יוצע עם 2 סגנונות עיצוב: "אלגנט" ו- "AMG Line" הספורטיבית יותר, הכוללות גם תאורת LED היקפית מלאה וחישוקי גלגלים קלים "17-"19.

מרצדס C קלאס החדשה

בתוך תא הנוסעים רושמת המכונית מהפכה של ממש, עם עיצוב חדש לחלוטין, מולטימדיה מרכזית אנכית בגודל של "9.5 או "11.9 השולטת על מגוון גדול של מערכות הרכב, לוח שעונים דיגיטלי "10.25 בגרסת הבסיס, או "12.3 בגרסאות הבכירות ועיצוב חדש ומאוד יוקרתי, שפותח בהשראת מכונית הדגל של היצרן, ה-S קלאס החדשה. כמו בדגם היוצא, גם כאן תמצאו שלל מתגי מגע בקונסולת המכשירים המרכזית ועל ההגה, ריפודי עור המכסים חללים רבים בתא הנוסעים, איכות חומרים והרכבה מעולים, ורשימת אבזור ארוכה במיוחד ועמוסה טכנולוגיה.

בסעיף הבטיחות מציעה ה-C קלאס החדשה התקדמות משמעותית בדרך לנהיגה האוטונומית, עם שמירה אקטיבית של מרכז הנתיב עד 210 קמ"ש, זיהוי לא רק של תמרורי מהירות, אלא גם תמרורי עצור, עבודות בכביש ועוד, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה מבעבר, זיהוי רמזורים העשוי למנוע מהרכב לחצות צומת באדום, מצלמות 360 מעלות, התרעות שטח מת במראות הצד, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה ברוורס ועוד.

מרצדס C קלאס החדשה

היצע המנועים כולל מעבר למנועי 4 צילינדרים בלבד (לפחות עד שייחשפו בהמשך גרסאות ה-AMG), המבטיחים יעילות טובה מבעבר וחיסכון משמעותית בצריכת הדלק, לצד פליטת מזהמים נמוכה יותר, בין השאר הודות לשילובם של כל הדגמים למערכת היברידית קלה 48V. גרסת הכניסה תהיה ה-C180 החדשה, המצוידת במנוע הטורבו 1.5 ליטר החדש של היצרן, המפיק 170 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ, ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות, מהירות מרבית של 230 קמ"ש וצריכת דלק של 15.4-16.1 ק"מ לליטר בממוצע.  מעליו תוצע ה-C200 החדשה, עם מנוע ה-1.5 ליטר המפיק 204 כ"ס ומומנט מרבי של 30.6 קג"מ, המציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.3 שניות, מהירות מרבית של 246 קמ"ש וצריכת דלק של 15.7 ק"מ לליטר בממוצע.  הגרסה הבכירה לעת עתה תהיה ה-C300 המצוידת במנוע טורבו 2.0 ליטרים המפיק 258 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ, ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ"ש וצריכת דלק של 14.7 ק"מ לליטר בממוצע. כל המנועים משודכים אגב להנעה אחורית ותיבת הילוכים אוטומטית 9 הילוכים, וכאופציה תוכלו לקבל גם הנעה כפולה והיגוי אחורי חכם המשפר את אחיזת הכביש של הרכב ותורם לנהיגה ספורטיבית יותר.

גרסת הדיזל C220d החשובה בארץ בעיקר לשוק המוניות כוללת מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטרים המפיק 200 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ, המפיק תאוצה של 7.3 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק הקרובה ל-20 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.

מרצדס C קלאס החדשה

יחד עם זאת, נדמה שהדגם המבוקש ביותר בארץ יהיה גרסת ה-C300e פלאג-אין החדשה, המבטיחה קפיצת מדרגה מול הדור היוצא, הכוללת מנוע טורבו בנזין 2.0 ליטרים ומנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 304 כ"ס ו- 51.6 קג"מ, המבטיחים ביצועים חמים עם תאוצה ל-100 קמ"ש שצפויה לרדת מתחת ה-6 שניות, ועליה משמעותית בטווח הנסיעה החשמלי ל-100 ק"מ עד מהירות של 140 קמ"ש, הודות לסוללה גדולה יותר בקיבולת של 25.4kWh. גרסה זו תגיע גם עם מתלי אוויר אחוריים כסטנדרט ותכלול תמיכה בטעינה מהירה במיוחד, המבטיחה טעינה מלאה של הסוללה בחצי שעה בלבד.

לדברי גילי פריאנטה מנכ"ל מרצדס בישראל: ה – C CLASS החדשה מעלה את הרף בקטגוריית הסלון היוקרתית, זאת הודות למאפיינים טכנולוגים מתקדמים שהוצגו לראשונה ב S CLASS, מערכת ההפעלה המתקדמת MBUX , היגוי אחורי והנעת עזר חשמלית. עוד מציין פריאנטה כי ה – C CLASS החדשה תושק בישראל ברבעון השלישי של השנה.