בכמה נמכרת טויוטה קורולה חדשה במדינות הסובבות אותנו?

מיסוי נמוך במדינות ערב המקיפות את ישראל, מאפשר רכישת טויוטה קורולה חדשה במחיר החל מ- 72,500 שקל ! יחד עם זאת, האבזור הבטיחותי נמוך וגם אם היה שלום אמיתי, לא היה משתלם לייבא אחת כזאת לארץ.

ששי כהן 20 ביונ, 2016
טויוטה קורולה 2015

טויוטה קורולה היא המכונית המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל ובחמשת החודשים הראשונים של השנה עלו לכביש לא פחות מ- 5,397 עותקים שלה. במהלך החודש הבא צפויה לנחות כאן גם הקורולה המחודשת, שעברה מתיחת פנים מקיפה במטרה לרענן את הדגם מול המתחרות החדשות עד להגעת הדור הבא, כנראה ב-2018. יחד עם זאת, למרות כמויות ענק של הדגם שנמכרות בישראל, המחיר הבסיסי לדגם האוטומטי שלה מתחיל ב- 127,900 ש"ח ונחשב לגבוה במזרח התיכון. מדוע? בעיקר עקב המיסוי כמובן.

אז בכמה מוכרים אותה במדינות השכנות שלנו? בלבנון למשל, מוצעת הקורולה במחיר הנמוך ביותר מבין מדינות ערב המקיפות אותנו, ושם תוכלו לרכוש קורולה אוטומטית מ- 18,833 $ ( המחירים שם נקובים בדולרים בשוק הרכב ) או 72,500 בשקלים, אך קחו בחשבון שהמפרט הבטיחותי שם נמוך משמעותית מהדגם המוצע בארץ ומקביל למפרט בטיחותי של מכונית משנות ה-90 אצלנו עם צמד כריות אוויר ו- ABS. הגרסה המאובזרת ביותר כולל 4 כריות אוויר ועדיין ללא בקרת יציבות.פרסומת לטויוטה קורולה בירדן פרסומת לטויוטה קורולה בירדן
במצרים מוצעת הקורולה במחיר התחלתי של 214,900 לירות מצריות, השווה ל-93,500 ש"ח, אך כאן מדובר בדגם בעל מפרט בטיחותי הדומה לזה המשווק בארץ, כשלידו תוכלו לרכוש גם את הקורולה עם מנוע 1.8 ליטר.
ירדן היא המדינה בה הכי פחות משתלם לרכוש קורולה חדשה, עקב מפרט בטיחותי נמוך ( מקביל לדגם הלבנוני ) ומחיר הגבוה בין מדינות ערב המתחיל ב- 18,950 דינר, המקביל ל- 103,300 ש"ח.
בשורה התחתונה, למרות שבישראל מכירות טויוטה קורולה עולות על מכירות 3 השכנות שלנו יחדיו, מה שאמור תיאורטית לפחות לספק מחיר רכישה זול יותר לנוכח הכמות הגדולה, המיסוי הכבד, ותמחור מוטה ליסינג מספקים לנו את המחיר היקר ביותר. גם אם היה שלום אמיתי ביננו לבין שכנינו והיה מתאפשר יבוא רכב מלבנון לדוגמה, בסופו של דבר זה היה יוצא יקר יותר.