במחיר מפתיע: מרצדס EQA החשמלית בישראל

מסימני התחרות: מרצדס EQA נוחתת בישראל עם מנוע חשמלי המפיק 188 כ"ס, המבטיח טווח נסיעה מרשים של 426 ק"מ ואבזור עשיר כסטנדרט. באופן מפתיע, המחיר הבסיסי נמוך אפילו מגרסת הבנזין הבסיסית של ה-GLA ויחל מ-289,900 שקל כולל עמדת טעינה והתקנה במתנה.

ששי כהן 12 באפר, 2021
מרצדס EQA

חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, מעלה הילוך בשוק המכוניות החשמליות והשיקה הבוקר את מרצדס EQA , הגרסה ה-100% חשמלית של ה-GLA, המצטרפת לרכב החשמלי הראשון של היצרן – מרצדס EQC שהושק כאן לפני כחצי שנה. הדגם החדש הוא חלק ממתקפת דגמים חשמליים של היבואן, שתכלול עד סוף השנה בישראל כ-5 דגמים חשמליים (BEV) ולא פחות מ-20 דגמי פלאג-אין הייבריד.


ה-EQA החדש מציע את אותם קווי עיצוב מוכרים של ה-GLA החדש, ונהנה ממרכב אווירודינמי במיוחד (0.28cd) שהפיתוח שלו נעשה לראשונה במרצדס באופן דיגיטלי לחלוטין. כחלק ממיתוגו כרכב חשמלי, הוא מאמץ את שפת העיצוב EQ של מרצדס הכוללת חזית ייחודית (גריל, יחידות תאורה בעיצוב שונה ותאורת LED הנמתחת לרוחב הסבכה הקדמית), וגם מאחור תמצאו יחידות תאורה בעיצוב שונה עם פס LED נאה הנמתח לרוחב תא המטען. בצידי הרכב תמצאו חישוקי גלגלים קלים "18 (בגרסת הכניסה) בעיצוב אווירודינמי לטובת יעילות אנרגטית גבוהה. מעבר לכך, מדובר ברכב פנאי המציע מידות משפחתיות עם 4.4 מטר לאורך, 1.6 מטר לגובה, רוחב של 1.8 מטר ובסיס גלגלים נדיב למדי בקטגוריה הנמתח על 273 ס"מ, האמור להציע מרווח נאה לחמישה נוסעים. נפח תא המטען מנגד, צנוע יחסית ועומד על כ-320 ליטר.

מרצדס EQA

טווח נסיעה של 426 ק"מ 

גרסת הכניסה של הדגם לארץ מצוידת במנוע חשמלי המפיק 188 כ"ס, המבטיח תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.9 שניות, מהירות מרבית של 160 קמ"ש וטווח נסיעה חשמלי מכובד של 426 ק"מ הודות לסוללה בנפח 66.5 קילוואט. זמן הטעינה של הסוללה דרך עמדת טעינה ביתית מסוג AC עומד על קצת פחות מ-6 שעות, כאשר הרכב תומך בטעינה מהירה DC עד 100 קילוואט המאפשרת טעינה של 10-80% מהסוללה בכחצי שעה. בהמשך השנה, יושקו דגמי EQA נוספים עם הספק של יותר מ-200 קילו-וואט/268 כ"ס, אשר יגדילו את טווח הנסיעה ליותר מ-500 ק"מ.

אבזור עשיר כסטנדרט

ה-EQA תשווק בארץ כבר מרמת הגימור הבסיסית (EQA Electric) עם מפרט מרשים הכולל: לוח שעונים דיגיטלי "10.25, מולטימדיה מרכזית עם מסך מגע "10.25 ומערכת ה-MBUX הכוללת לראשונה גם שליטה קולית בעברית. בנוסף תמצאו תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות, גג זכוכית פנוראמי נפתח חשמלית, דלת תא מטען חשמלית, חיישני חנייה היקפיים, חישוקי גלגלים קלים "18, תאורת אווירה עם 64 גוונים לבחירה, ריפודי עור Artico, כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמת נסיעה לאחור, קיפול מראות חשמלי, תאורה היקפית חיצונית מסוג LED ועוד.

מרצדס EQA

רמת הגימור השניה "Electric Art" כוללת בנוסף: מצלמות 360 מעלות, טעינה אלחוטית לטלפון, בקרת אקלים כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים, חישוקי "19, פתיחה של דלת המטען גם בהינף רגל, מערכת שמע יוקרתית של "ברומייסטר" ועוד. רמת הגימור הבכירה "Electric Art AMG LINE" כוללת גם חבילת עיצוב חיצונית ופנימית ספורטיבית, חישוקי "20 והגה ספורט קטום מעור נאפה עם לחצני מגע לשליטה במערכות הרכב.

חבילת בטיחות מקיפה

הדגם ישווק כבר מרמת הגימור הבסיסית עם מפרט בטיחות מרשים הכולל: מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי דו-גלגלי והולכי רגל, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם מגביל מהירות, התרעת שטח מת במראות הצד, 6 כריות אוויר ועוד.

מרצדס EQA

תמחור תחרותי

בשונה ממרבית המדינות בהם מוצעת מרצדס EQA במחיר הגבוה יותר מדגמי ה-GLA, כחלק מהתחרות העולה בשוק הישראלי עם השקתה של טסלה בישראל, מצוידת ה-EQA במחיר התחלתי אטרקטיבי ונמוך משמעותית מהמחיר שהיה צפוי (סביב ה-350 אלף שקל), כאשר גרסת הכניסה תעלה כאן 289,900 שקל במחיר השקה מיוחד (מחירון של 299,900 שקל), מחיר הנמוך מגרסת הבנזין הבסיסית של ה-GLA שמחירה מתחיל ב-293,900 שקל. בנוסף, תקבלו בדגם החדש גם עמדת טעינה והתקנה במתנה, הטבה השווה כמה אלפי שקלים נוספים. רמת הגימור האמצעית תעלה 339,900 שקל ורמת הגימור AMG תעלה 379,900 שקל. צפי המכירות של הדגם עד סוף השנה מוערך בכ-200 רכבים, והדגם יוצע עם 3 שנות אחריות לכל הרכב ו-8 שנים או עד 160,000 ק"מ לסוללה.




עוד מחדשות רכב