במחיר תחרותי: מותג הרכב החשמלי Aiways בישראל

כזאת סינית עוד לא ראיתם… קבוצת בליליוס משיקה את מותג Aiways בישראל, עם דגם ה-U5 המצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים עם מראה מפתה, מנוע חשמלי 204 כ"ס המבטיח עד 410 ק"מ טווח נסיעה ורשימת אבזור ארוכה, במחיר תחרותי שיחל מ-157,500 ש״ח.

ששי כהן 16 במרץ, 2021
Aiways U5 בישראל

קבוצת בליליוס מרחיבה את פעילותה בשוק הרכב, ומתחילה בשיווק מותג הרכב הסיני Aiways בישראל, המצטרף לגל המכוניות החשמליות שמגיעות לארץ עם דגם ה-U5 המרהיב המבטיח חבילה אטרקטיבית במחיר תחרותי.

קצת על היבואן

עבור מי שלא מכיר, קבוצת בליליוס נוסדה בשנת 1964 ע"י עזרא בליליוס ז"ל ופועלת בייזום וביצוע פרויקטים בתחום האנרגיה החלופית, תחבורה, רכב והנדל"ן מיום הקמתה. הקבוצה מחזיקה בין השאר בבעלות חברת סופרבוס – מפעילת תחבורה ציבורית, מייצגת בבלעדיות את CATL המובילה ביצור סוללות הרכב ומתקני אגירת אנרגיה בעולם, יבואנית מותג האוטובוסים גולדן דראגון – מותג האוטובוסים הנמכר ביותר בישראל בשנת 2019 ובמשך שנים הייתה מפיצה ראשית של מרצדס בנץ בישראל. השיווק בארץ יתבצע ע"י זרוע "אוטו חן" של הקבוצה.

את חטיבת הרכב הפרטי מפתחים ומובילים בכירים מענף הרכב אלחנן יהב (דביס, מרצדס, אאודי, קבוצת קרסו) וענבר נחשון (אאודי, סיאט, כלמוביל, קרסו.)


מותג Aiways

מותג הרכב החשמלי Aiways הוקם בשנת 2017 כחברת סטארט-אפ. מייסדי החברה ומנהליה הבכירים כולם יוצאי תעשיית הרכב המסורתית (מנכ"ל החברה הוא מנכ"ל וולוו העולמית לשעבר, ולצוות הפיתוח הם גייסו את מנהל חטיבת אאודי ספורט בעבר), מומחים בעלי ידע וניסיון רב, שאליהם הצטרפו מומחים לחדשנות וטכנולוגיה. החברה מייצרת כיום את דגם ה-U5 שנהנה מרישוי אירופאי ומשווק כבר ב-5 מדינות במערב אירופה ובחודשים הקרובים יחל ייצור גם דגם ה-U6, קרוסאובר בעל עיצוב דמוי קופה, ואחריו אמור להגיע גם דגם 7 מושבים, כולם כאמור 100% חשמליים.

Aiways U5 בישראל

Aiways U5 – הרכב ששבר את שיא העולם לנסיעה למרחק ברכב חשמלי.

האייוייס U5 מצטרף בארץ לקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים יחסית (D-SUV) ומציע ממדים הממקמים אותו מבחינת הגודל עם סקודה קודיאק וטויוטה ראב 4 לדוגמה. הדגם הוצג לראשונה בתערוכת פרנקפורט 2019 אליה הגיע בנסיעה מסין ובכך שבר את שיא העולם לנסיעה למרחק ברכב חשמלי. מבחוץ, מציע הרכב עיצוב מודרני ומרשים למדי, עם מראה הייטקי, הופעה עם נוכחות על הכביש ומראה מתוחכם אבל לא מצטעצע. עם אורך של 4.68 מטר, רוחב של 1.86 מטר,  גובה של 1.7 מטר, ובסיס גלגלים של 280 ס"מ, מדובר ברכב מרווח מאוד לחמישה נוסעים, לצד תא מטען בנפח 432 ליטר הצומח עד 1,555 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

Aiways U5 בישראל

בתוך תא הנוסעים מציע ה-U5 סביבת נהג ונוסעים מרשימה מאוד למראה, עם עיצוב מקורי, איכות חומרים והרכבה גבוהים וניחוח חזק של יוקרה שמפיץ הרכב, ובמיוחד בגרסת הפרימיום המאובזרת יותר, שכוללת ריפודי עור בהירים ושילוב צבעים מוצלח התורם לאווירה מאוד נעימה בתא הנוסעים. לוח השעונים דיגיטלי ומפוצל ל-3 מסכים נאים למראה, המולטימדיה המרכזית בגודל "12.3 ותומכת אפל קאר פליי, ואל אלו מצטרפים מסך מגע שלישי השולט על בקרת האקלים הדיגיטלית ומהווה באופן ייחודי ומרשים מכסה של תא אחסון הטלפון הנייד הכולל גם טעינה אלחוטית ויציאות USB ו-12V. המושבים עצמם נוחים, המרווח מצוין לנוסעים ואלו היושבים מאחור נהנים גם מרצפה שטוחה לחלוטין.

מנוע חשמלי 204 כ"ס

ה-U5 מצויד במנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס אשר יחד עם סוללה בהספק של 63 קוט"ש , מציע תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות בגרסת הכניסה או 7.8 שניות בגרסת הפרימיום, לצד מהירות מרבית של 163 קמ"ש, וטווח נסיעה מרשים של 410 ק"מ בין טעינות בדגם הבסיס או 400 ק"מ בדגם הפרימיום (עקב משקל גבוה יותר). טעינה מלאה דרך עמדת טעינה ביתית אורכת כ-10 שעות, אך הדגם תומך גם בטעינה מהירה DC המאפשרת טעינה מ-20-80% מהסוללה תוך 35 דקות בלבד.

Aiways U5 תא נוסעים

תא נוסעים מרשים מאוד לשהייה בגרסת הפרימיום

2 רמות גימור לבחירה

אייווייס U5 ישווק בארץ ב-2 רמות גימור: סטנדרט הבסיסית הכוללת: תאורת LED מלאה מבחוץ, חישוקי גלגלים קלים "17, קיפול מראות חשמלי, מושבים קדמיים חשמליים, לוח שעונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך "12.3, תא נוסעים בצבע אפור, כניסה והנעה ללא מפתח, אפליקציית מפתח Bluetooth לטלפון, הגה ספורטיבי בעל 3 חישורים כולל לחצני שליטה על מע' המולטימדיה ומחשב דרך וחבילת בטיחות מקורית הכוללת: התרעת שמירת מרחק (כולל כלי רכב, הולכי רגל ואופניים) עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, זיהוי שטחים "מתים", התרעה על תנועה חוצה מאחור, אזהרת דלת פתוחה, 6 כריות אוויר, חיישני רוורס, מצלמות 360 ועוד. יחד עם זאת, הדגם נבחן במבחן הריסוק האירופאי וזכה ב-3 כוכבים בלבד, אולם הדגם שנבחן לא כלל את כל חבילת הבטיחות המקיפה, מה שלטענת היצרן היה מסייע לו לזכות בציון בטיחות גבוה יותר.

Aiways U5 סטנדרט

Aiways U5 סטנדרט

רמת הגימור הגבוהה יותר "U5 פרימיום" כוללת בנוסף: מושבי עור בצבע לבן קרם, טעינת טלפון אלחוטי, גג זכוכית פנורמי עם פתיחה חשמלית, דלת תא מטען חשמלית, מערכת לחניה אוטומטית, חיישני חניה היקפיים ואופציה לצביעת מרכב דו-גוונית.

מחירים

מחירי Aiways U5 תחרותיים ונקבעו על 157,500 שקל לגרסת הסטנדרט ו-172,500 שקל לגרסת הפרימיום הבכירה. ההשקה הרשמית מתוכננת  לסוף החציון הראשון של 2021. בשלב ראשון, במהלך החודש הקרוב יעלה ממשק ייעודי "Book A Trial," באמצעותו ניתן יהיה להזמין התנסות נהיגה. אולם התצוגה ממוקם היום ברחוב המסגר 14 בתל אביב, אך מרכז חוויתי למותג נבנה בהרצליה פיתוח ומיועד להיפתח בסמוך למועד השקה. יעד המכירות של היבואן לא נמסר, אולם בניגוד לכל מיני דגמים סינים חדשים שמוגבלים לשיווק של 400 מכוניות בשנה, ל-U5 תקינה אירופאית מלאה, מה שמסיר ממנה הגבלות שיווק בתחילת הדרך.