בצל הקורונה: שיווק דיגיטלי לתעשיית הרכב

התפרצות מגפת הקורונה חייבה לא מעט עסקים לחשב מסלול מחדש ולהעביר חלק ניכר מן הפעילות שלהם לזירה הדיגיטלית. אז מה ניתן כיום לעשות באופן דיגיטלי ואיך תשווקו שירותים מעולם תעשיית הרכב בצורה מקוונת?

מדור שיווקי 31 במאי, 2020
שיווק דיגיטלי לתעשיית הרכב

התפרצות מגפת הקורונה חייבה לא מעט עסקים לחשב מסלול מחדש ולהעביר חלק ניכר מן הפעילות שלהם לזירה הדיגיטלית. במקביל, לא מעט לקוחות החלו להרגיל את עצמם לצרוך שירותים בדרך שונה, מרחוק, באמצעות שימוש באמצעים דיגיטליים שונים.



תעשיית הרכב, על כלל המופעים שלה, למדה גם היא להתאים את עצמה למצב החדש. יותר ויותר שירותים החלו לעדכן את התצורה שבה הם מונגשים ללקוחות, ולמעשה לייצר אפשרויות חדשות בפני הלקוח.

אילו שירותים אפשר להנגיש אונליין בתחום הרכב? ובכן, יש לא מעט דוגמאות. במאמר הזה ננסה להציג כמה מהן.

שירות הקמה וניהול של חנות אביזרים לרכב

בעידן שבו לקוחות התרגלו להזמין מן הרשת כל דבר, כולל בגדים בהתאמה אישית, אין שום סיבה שאביזרים שונים לרכב לא ניתן יהיה להזמין בצורה מקוונת. אם אתם זקוקים לכיסויים למושבים, מים ירוקים, נוזל ניקוי לחלונות, תושבת לטלפון נייד, כיסוי הגה ולמעשה לכל פריט שבו לא נדרשת התערבות של בעל מקצוע בהתקנה השוטפת, חנות וירטואלית שבאמצעותה תוכלו להזמין את הפריטים בנוחות ובפשטות מן הכורסא בבית יכולה להוות פתרון מצויין מבחינתכם.

שירותי סקירות ומבחני דרך

שירות נוסף שתעשיית הרכב יכולה לספק בצורה הטובה ביותר דווקא באמצעים הדיגיטליים הוא אוסף שירותי המידע למיניהם. מדובר בסקירות, מבחני דרך, מדריכים, המלצות או אזהרות, הסברים על תקלות נפוצות ועוד. אם פעם היינו רגילים להגיע למוסך על כל תקלה קטנה ברכה או לחפש בספר הרכב במשך דקות ארוכות עד למציאת ההסבר לנורה הדולקת, הרי שכיום, באמצעות סרטוני וידאו קצרים שנמצאים בחזית האונליין, תוכלו ללמוד כיצד לטפל בבעיות נפוצות ברכה מבלי להמתין שעות בתור בכניסה למוסך.

שירותי הזמנת נסיעת מבחן

סוג נוסף של שירותים שתוכלו לאפשר ללקוחות לבצע אונליין הוא הזמנה של נסיעת מבחן לקראת רכישת רכב חדש. תיאום מועד הנסיעה, דגם הרכב המבוקש, האזור בארץ בו מעוניינים לקיים את נסיעת המבחן, ובקשות מיוחדות המותאמות ללקוח – כל אלו יכולים להתבצע באמצעות אתר אינטרנט מודרני שיאפשר ללקוחות לבצע את ההזמנה בזמן שמתאים להם ומבלי שתצטרכו להיות נוכחים בעת ביצוע ההזמנה.

שירות ביטוח לרכב

שירותי ביטוח לרכב כבר מזמן הפכו לשירותים אותם הצרכנים רוכשים באמצעים מקוונים. מנועי השוואות מחירים מאפשרים לצרכנים לקבל את כלל המידע הדרוש להם לביצוע ההחלטה, בקלות ובפשטות. באמצעות התחברות לחשבון האישי, יכול לראות הלקוח בכל עת מהו הסטטוס הביטוחי שלו, מהם הכיסויים המתקיימים במסגרת הפוליסה שרכש, וגם ליצור קשר במגוון גדול של ערוצים עם נציגי השירות, אם באמצעות צ'אט, מייל, השארת הודעה ועוד.

איך תשווקו שירותים מעולם תעשיית הרכב בצורה מקוונת?

אם אתם בעלי עסקים בתעשיית הרכב שמעוניינים לפעול אונליין, עומדים בפניכם לא מעט ערוצים שיאפשרו לכם לקבל את החשיפה לה אתם נדרשים.

הפעולה הראשונה שתצטרכו לעשות היא לוודא כי קיים ברשותכם אתר אינטרנט מודרני, זמין, מהיר ומעוצב, שמפרט אודות השירותים השונים שאתם מספקים, ומחובר לכלל המערכות הנחוצות, כמו שירותי סליקה, שירותי דיוור, ועוד.

לאחר שהקמתם נכס דיגיטלי יהיה עליכם לבחור את הערוצים שבאמצעותם תשווקו אותו. עומדות בפניכם כמה וכמה אפשרויות לעשות זאת:

ערוץ הקידום האורגני במנועי החיפוש הוא ערוץ שבו תידרשו, אמנם, להשקיע לא מעט משאבים וזמן, אך בטווח הארוך יניב לכם תנועה איכותית של גולשים, עם רמת בשלות גבוהה יחסית לבצע עסקה. באמצעות שילוב תוכן איכותי בנכסים הדיגיטליים שלכם, ביצוע אופטימיזציה של העמודים השונים לתצוגה בדפי תוצאות החיפוש, בניית פרופיל קישורים חיצוניים איכותי בצורה מדורגת, ושיפור מתמיד של חווית המשתמש, תוכלו לקדם אתר בנישת הרכב אם רק תקפידו להתמיד בעבודה האיכותית.

ערוץ נוסף שעומד לרשותכם הוא ערוץ הקידום הממומן בגוגל. באמצעות ערוץ זה תוכלו, למעשה, להגדיר תקציב נתון מראש, ולשלם רק על הקלקות על מודעה שתיצרו, ואשר תוצג לגולשים במנועי החיפוש עבור שאילתות רלוונטיות. היתרון הגדול בערוץ הקידום הממומן הוא המיידיות של התהליך: מרגע השלמת בניית המודעה, תוכלו לקבל תנועה של גולשים בתוך דקות בודדות. כמו כן, לא תצטרכו ידע ייחודי או השקעה מסיבית ביצירת תוכן איכותי או בניה של פרופיל קישורים.

עם זאת, חשוב יהיה להבין שבתחום הרכב, בחירה בערוץ הקידום הממומן, עלולה לחשוף אתכם גם להקלקות של סקרנים ומתחרים, שלא תמיד תתורגמנה להכנסה בפועל מן הלקוח. את התמחור שלכם תצטרכו לבצע, בין היתר, בהתבסס על העובדה הזאת.

ישנם כמובן עוד ערוצים דיגיטליים בהם תוכלו לפעול, כמו פרסום ברשתות החברתיות וכן פרסום ביוטיוב, ערוץ סרטוני הוידאו שיוכל לאפשר לכם להדגים בפני הגולשים את היתרונות של המוצרים בתחום הרכב שאתם משווקים. לכל אחד מן הערוצים האלו, ישנם, כמובן, יתרונות וחסרונות משלהם.