בקרוב בארץ: הונדה סיוויק היברידית החדשה (e:HEV)

"מכונית ספורט עוצרת נשימה" כך מכנים יבואני הונדה את הסיוויק ההיברידית החדשה ששיווקה יחל בקרוב בארץ. לא ממש תיאור מתאים לרכב, אך מדובר במכונית חשובה שעשויה להקפיץ את הונדה למקום ראוי יותר בשוק הרכב הישראלי, במידה והתמחור יהיה תחרותי.

ששי כהן 17 במאי, 2022
הונדה סיוויק היברידית 2022

חודשיים בלבד לאחר שהוצגה הונדה סיוויק הייבריד החדשה עבור השוק האירופאי, מודיעה חברת 'מאיר' היבואנית בישראל על כוונותיה להתחיל בשיווק הדגם החדש גם בארץ בחודשים הקרובים. עם הגעתה של הסיוויק החדשה לארץ משלימה הונדה את "חשמול" דגמיה בישראל וכל שלושת הדגמים שמשווקים כאן (סיוויק, ג'אז ו-CR-V) יוצעו בגרסאות היברידיות בלבד.


הגעתה של הסיוויק ההיברידית לישראל הינה בשורה חשובה מאוד עבור היבואנית בארץ, הסובלת בשנתיים האחרונות מירידה משמעותית במכירות עקב היצע דגמים קטן ומצומצם במיוחד והיעדר מלאי זמין לכל הדגמים. בארבעת החודשים הראשונים של השנה, צנחה הונדה למקום ה-38 בטבלת מכירות הרכב בישראל עם 156 מכוניות בלבד שעלו לכביש, המהווים צניחה של 87% במסירות מול הנתונים המקבילים אשתקד, שגם היא היתה לא שנה מוצלחת למותג.

הונדה סיוויק היברידית 2022

הסיוויק ההיברידית החדשה שכבר מופיעה באתר היבואן, משתייכת לדור ה-11 של המכונית שהושק בעולם לפני קצת יותר משנה, ומכוניות ראשונות (בגרסת הסדאן-בנזין שלה) הגיעו לארץ לפני מספר חודשים במסגרת היבוא המקביל ובמחיר מחירון לא אטרקטיבי בכלל שמתחיל ב-199,000 שקל.

21.2 ק"מ לליטר בממוצע

הגרסה ההיברידית שצפויה להגיע ע"י היבואן הרשמי, תוצע רק בגרסת ההאצ'בק (5 דלתות) שמיועדת לאירופה וגם אלינו, ומתחת למכסה המנוע מצוידת המכונית במערכת ההיברידית של הונדה "e:HEV" הכוללת מנוע בנזין 2.0 ליטרים במחזור אטקינסון וצמד מנועים חשמליים המפיקים הספק משולב של 183 כ"ס ומבטיחים צריכת דלק של 21.2 ק"מ לליטר בממוצע ופליטת CO2 של 108 גרם לק"מ. למכונית נרשמה בארץ דרגת זיהום אוויר 3. בהונדה מבטיחים חווית נהיגה ספורטיבית בהתאם למסורת הדגם, המשולבת בנוחות גבוהה המתאפשרת הודות לכיול מיוחד של המתלים וההגה. נתוני התאוצה של הדגם טרם פורסמו.

הונדה סיוויק היברידית 2022

הסיוויק ההיברידית כוללת את חבילת הבטיחות המתקדמת של היצרן "Honda SENSING" הכוללת את מגוון מערכות הבטיחות הפופולריות כיום בשוק, לצד לא פחות מ-11 כריות אוויר.

בתוך תא הנוסעים מציעה המכונית את העיצוב המוכר של הסיוויק החדשה הכולל בין השאר עיצוב נקי עם מיעוט יחסי של מתגים, לוח שעונים דיגיטלי "10.2 ומסך מולטימדיה הכולל קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. הדגם יישווק בארץ עם 2 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מרמת הגימור הבסיסית יוצע עם לוח מחוונים דיגיטלי, בלם יד חשמלי, חישוקי גלגלים קלים, בורר מצבי נהיגה, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים ועוד.

הונדה סיוויק הייבריד תצטרף לקטגוריית המשפחתיות ההיברידיות שם מככבות כיום מכוניות כמו טויוטה קורולה ויונדאי אלנטרה החדשה, ולזכותה של הסיוויק יהיו ככל הנראה הביצועים הטובים בקטגוריה. מכאן ועד לתיאור הסיוויק החדשה באתר היבואן כ-"מכונית ספורט עוצרת נשימה"… נראה שאנשי הפרסום של היבואן קצת התלהבו יותר מדי…

בהנחה שהיבואנית תצליח לתמחר את הדגם באופן תחרותי ולא תסבול מבעיות מלאי, עשויה הסיוויק ההיברידית לדעתנו ליהנות מביקוש נאה ולהחזיר את הונדה למיקום גבוה וראוי יותר למותג בשוק הישראלי.