בקרוב בארץ: מיני אייסמן – המכונית שעשויה להזניק את מכירות המותג

מיני אייסמן נחשפה רשמית בשבוע החולף ואמורה להתחרות בקטגוריית ה-B-SUV היוקרתיים והחשמליים, הזוכה לפריחה מרשימה במכירות בישראל. האם זו המכונית שתזניק את מכירות מיני בישראל? המחיר שיוצמד לה בארץ הוא שיקבע.

ששי כהן 06 במאי, 2024
מיני אייסמן

מותג מיני פתח את שנת 2024 עם עליה מרשימה של 33% במסירות (ינואר-אפריל 2024), אך כשמסתכלים על המספרים אז מדובר בסה"כ ב-152 מסירות, כאשר רק 5 מהן היו של דגמי המיני החשמלית. דגם האייסמן (Aceman) החדש שנחשף רשמית סוף סוף בשבוע שעבר בסין, אמור להכניס יותר ברצינות את מיני לשוק החשמליות עם קרוסאובר קומפקטי (B-SUV) חשמלי המצויד במראה הנכון ובמחיר תחרותי באירופה (35,000 יורו), נתונים שעשויים להפוך אותו ללהיט המכירות החדש של המותג.


לארץ האייסמן עתיד להגיע עוד בשנה הנוכחית ולהצטרף כאן לקטגוריית הג'יפונים הקטנים, חשמליים ויוקרתיים הנהנית מפריחה במכירות, עם קרוב ל-1,500 מסירות מתחילת השנה, בה מככבים כעת זיקר X עם 728 מסירות, סמארט #01 עם 497 מסירות ו-וולוו EX30 עם 109 מסירות. המתחרה החדש של מיני, מיוצר כמוהם במפעל ההרכבה בסין (כחלק משיתוף פעולה עם גרייטוול הסינית) ונועד להיות התשובה של היצרן לביקוש העולמי העולה לקטגוריה הזו.

האייסמן מחליף במידה מסוימת בהיצע הדגמים של היצרן את הקלאבמן (סטיישן), ומציע עיצוב נאה שמצליח לשלב בין המראה הקלאסי של מיני להופעה מודרנית. הדגם פותח על פלטפורמת המיני החדשה והממדים החיצוניים שלו קומפקטיים יחסית לקטגוריה עם מרכב באורך 4.07 מטר, רוחב של 1.75 מטר וגובה של 1.5 מטר. גם בסיס הגלגלים צנוע ועומד על 260 ס"מ ונפח תא המטען עומד על 300 ליטר.

מיני אייסמן

בתא הנוסעים תפגשו את שפת העיצוב המוכרת של מיני, הכוללת עיצוב נקי יחסית ומסך מרכזי עגול וגדול (24 ס"מ) המשמש כלוח השעונים ומערכת המולטימדיה, לצד שלל תפריטים השולטים על מרבית מערכות הרכב. במיני מדווחים על תפעול מוצלח יותר שיקל על תפעול המערכות השונות תוך כדי נהיגה לצד תפעול קולי משופר ו-"פסנתר" מתגים פיזי לתפעול מערכות מרכזיות בגישה מהירה.

מיני אייסמן

היצע הדגמים יכלול צמד רכבים חשמליים, כאשר גרסת הכניסה מצוידת במנוע המפיק 184 כ״ס 29.6 קג״מ וסוללת 42.5 קוט״ש המבטיחים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות, מהירות מרבית של 160 קמ"ש וטווח נסיעה עד 310 ק"מ. הגרסה הבכירה מעלה את ההספק ל-218 כ״ס ו-33.6 קג״מ ויחד עם סוללת 54.2 קוט״ש מבטיחה תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.1 שניות, מהירות מרבית של 170 קמ"ש וטווח נסיעה עד 406 ק"מ. צמד הדגמים יציעו טעינת DC מהירה בקצב של 75 קילוואט המאפשרת טעינה מ-10% ל-80% בפחות מחצי שעה.

מיני אייסמן

בהתחשב במחיר הזול שהוצמד לדגם באירופה, כמו למשל החל מ-34,900 יורו בגרמניה, למיני אייסמן יש בהחלט נתונים להיות מנוע צמיחה מרכזי של המותג בישראל ולהתחרות בקטגוריה הפורחת שזוכה כבר עתה לקצב של כמה אלפי מכוניות בשנה, ונדמה שהמפתח העיקרי להצלחת הדגם בארץ יהיה התמחור שתצמיד לו דלק מוטורס היבואנית. אם תבחר לתמחר אותו גבוה מהצפוי, עשויה המכונית להיות שחקנית שולית בקטגוריה ולא לממש את הפוטנציאל, בדומה למשל לג'יפ אוונג'ר החשמלי שהושק בארץ בתחילת השנה עם תג מחיר גבוה ומפרט בינוני, שהפכו אותו לעת עתה לנדיר מאוד על כבישי ישראל עם פחות מ-50 מסירות עד כה.

עוד מחדשות רכב