בקרוב: תחנות טעינת רכב חשמלי בחצי שעה

לאחר שעד כה התקינה אפקון מאות תחנות טעינת רכבים חשמליים ביתיים, תחל בקרוב החברה בהתקנה תחנות טעינה מהירה ציבוריות לרכבים חשמליים, המבטיחים טעינה מלאה בחצי שעה בלבד.

ששי כהן 03 בספט, 2018
רנו זואי

האם שוק המכוניות החשמליות בישראל מעלה הילוך? לאחר שלל דיווחים על הגעתן הקרובה של שלל מכוניות חשמליות ופלאג-אין עממיות, החל משרד האנרגיה להאיץ את פעילותו בתחום להקמת תשתיות חשמליות נלוות, אשר יאפשרו גם נסיעות ארוכות למכוניות חשמליות. כעת, מודיעה גם חברת אפקון תחבורה חשמלית, על כניסתה לשוק תחנות הטעינה הציבוריות וכוונותיה להקים בקרוב תחנות טעינה מהירות בנגב ובגליל. 




עבור אפקון לא מדובר בנושא חדש, לאחר שבשנים האחרונות התקינה כ-500 נקודות טעינה ביתיות לרכבים חשמליים/פלאג-אין. החברה הנמצאת בבעלות אפקון הציבורית מקבוצת שלמה, התקשרה עם  יבואני רכב מובילים בישראל בהסכם להקמת מטענים ציבוריים מהירים בצפון הארץ ובדרומה, אשר יאפשרו נסיעה חשמלית רציפה לאורך כל מדינת ישראל. הקמת המטענים הינה במימון משותף של הצדדים, והם יספקו חשמל לרכבים חשמליים של כל היבואנים בישראל, כאשר אפקון תהיה אחראית על התקנת המטענים והתפעול השוטף שלהם ועל אספקת החשמל ללקוחות וחיובם.
טעינת רכב חשמלי בתוך חצי שעה !
המטענים יאפשרו טעינה מלאה של רכב חשמלי בתוך כחצי שעה. המטען הראשון יוקם באזור מצפה רמון והשני בגליל. בהמשך צפויה אפקון להמשיך ולהקים מאות מטענים נוספים ברחבי הארץ.
תחום הטענת המכוניות החשמליות הוא תחום מתפתח וחדשני בארץ ובעולם. כיום נוסעות כ- 5,000 מכוניות על הכביש, בעיקר מכוניות היברידיות נטענות (פלאג-אין). בתחילת 2019 מס' הדגמים של מכוניות חשמליות יגדל, כאשר בקרוב צפויים לנחות כאן דגמים חשמליים חדשים של יונדאי, קיה, יגואר ועוד.
עם המהלך החדש מצטרפת אפקון תחבורה חשמלית לחברת ג'ינרג'י הוותיקה המתפעלת מאות עמדות טעינה ציבוריות ברחבי הארץ.