בקרוב: BYD חשמלית תוצרת הונגריה

יצרנית הרכב BYD מודיעה רשמית על כוונותיה להקים בקרוב מפעל הרכבה בהונגריה, אשר יתמוך בשאיפות היצרן לחדור ליבשת אירופה בשיעור גבוה יותר וייהנה מהקלות מס בשיווק הדגמים באירופה.

ששי כהן 24 בדצמ, 2023
BYD דולפין

לאחר שהתרגלנו כבר לשלל דגמי רכב מערביים המגיעים אלינו ממפעל הרכבה בסין, בקרוב נוכל לרכוש מכוניות סיניות אשר מורכבות באירופה. מספר חודשים לאחר שדווחו שלל ידיעות בעולם על כוונותיה של BYD להקים מפעל הרכבת מכוניות באירופה, בסוף השבוע האחרון הודיעה רשמית החברה על כוונותיה להקים מפעל הרכבה בעיר סגד (Szeged) בהונגריה.


הקמת המפעל החדש באירופה, היא צעד נוסף של BYD בדרך לשאיפותיה להיות יצרנית המכוניות החשמליות הגדולה בעולם, כאשר אחד ממנועי הצמיחה העיקריים בשנים הקרובות של היצרן, עשוי להיות השוק האירופאי בו הסתפקה החברה עד כה בכמויות קטנות יחסית בשל היעדר מפעל הרכבה על אדמת אירופה אשר מזכה את הרכבים בהקלות מס שמסייעות לחדירה קלה יותר ליבשת.

לדברי BYD המפעל החדש יספק אלפי מקומות עבודה חדשים להונגרים, ויכלול את מיטב הטכנולוגיה העדכנית הקיימת במפעלי הרכב שמטרתה ייעול תהליך הייצור ותמיכה לא פחות חשובה גם בייצור ירוק ויעיל אנרגטי עם מינימום השפעה שלילית על הסביבה, החל מתהליך אספקת הרכבים שצפוי להיות יעיל ועד לאמצעי הייצור שיעשרו בחלקם בשימוש בחשמל ירוק המיוצר מאנרגיות מתחדשות.

בהונגריה דווח גם בסוף השבוע שהקמת המפעל של BYD תהיה אחת ההשקעות הגדולות בהיסטוריה של המדינה, והמפעל עשוי לתרום רבות לחיזוק הכלכלה המקומית, כאשר ממשלת הונגריה תעניק גם הטבות מס ל-BYD על השקעתה הגדולה במדינה.

נכון לעתה טרם ידוע אילו דגמים תייצר החברה בהונגריה, אך ביום שזה יקרה, סביר להניח שמשם יגיעו גם חלק מהדגמים לארץ. מתחילת השנה אגב, עלו על כבישי ישראל כמעט 15,000 מכוניות מתוצרת BYD אשר סיפקו לה את המקום הרביעי בטבלת מסירות הרכב, ואת המקום הראשון בקרב הדגמים החשמליים. יחד עם זאת, באירופה כולה הסתכמו מכירות BYD מתחילת השנה סביב ה-13,000 מכוניות בלבד. המפעל החדש בהונגריה שצפוי לייצר כ-100,000 מכוניות כבר בשנתו הראשונה לפעילות, אמור לשנות משמעותית את נתוני המכירות באירופה. האם האירופאים יהיו פתוחים יותר לרכישת BYD תוצרת אירופה? ימים יגידו.