ברוכים הבאים לעולם הליסינג

בשנים האחרונות עולם הליסינג צבר פופולאריות גדולה יותר, כך שאם בעבר הוא היווה יותר את נחלתם של חברות וארגונים, כיום, לא מעט אנשים פרטיים מגלים בו עניין – ובצדק.

מדור שיווקי 15 בנוב, 2021
ליסינג תפעולי

ליסינג תפעולי, ליסינג פרטי, ליסינג מימוני? אז אם גם אתם החלטתם לוותר על רכישת רכב, להתעסק באחזקה שלו ולהתעסק במכירה העתידית שלו שלעיתים מלווה בלא מעט כאבי ראש, והחלטתם לשקול את האפשרות של ליסינג אך מרגישים שעוד חסרים לכם פרטים על מנת לגבש את ההחלטה, להלן מידע אשר יוכל לסייע לכם במטרה:

אז מה זה ליסינג?

ליסינג מאפשר למעשה החכרה של רכב חדש לתקופת זמן של מספר שנים – לרוב, בין 3 ל-5 שנים.
בעסקאות הליסינג הלקוח מתבקש לשלם מקדמה אשר גובהה נע בין 15 ל-30 אחוז ממחיר הרכב. מעבר לכך, עליו לשלם תשלומים חודשיים קבועים, לאורך כל התקופה. עם סיום התקופה מתאפשר לנהג להשלים את רכישת הרכב – כאשר, עליו להוסיף את הסכום היחסי (כאשר, התשלום מתקזזים מאותו סכום). מבחינת הבעלות על הרכב, בחלק גדול מהמקרים חברת הליסינג היא זאת שתחזיק בבעלות לאורך כל התקופה. 

חשיבותו של גובה ההון הראשוני

יש לא מעט אנשים אשר מבקשים ליהנות מרכב חדש מה"ניילונים", אך מה שמונע מהם ליהנות ממענה על אותה הבקשה, זאת העובדה שאין ברשותם את ההון הראשוני הנדרש עבור המטרה.
ליסינג, פרטי במקרה הזה (בנושא של ליסינג תפעולי הסיפור הוא קצת שונה), מאפשר לאותם אנשים לשלם מקדמה שהינה נמוכה יחסית ולאחר מכן ליהנות מפריסה רחבה של תשלומים – כאשר, ישנם מקרים בהם חברות הליסינג מאפשרות גמישות מסוימת לדוגמא, שהמקדמה תהיה נמוכה או גבוהה יותר והתשלומים ירדו או יעלו בהתאם.
לרוב עסקאות ליסינג מתאפשרות גם על רכבים חדשים וגם על רכבי 0 קילומטר. 

סוגים שונים של ליסינג

כל מי שעושה את הצעדים הראשונים בעולם הליסינג יגלה שיש מושגים כמו: ליסינג מימוני, ליסינג תפעולי ועוד.. ולמושגים הללו יש חשיבות גבוהה והשפעה על העסק ולכן, חשוב להכיר ולהבין אותם בצורה מעמיקה.
כך יוצא, כי ליסינג מימוני לדוגמא, מדובר בעסקה, בה כאמור, הלקוח מתבקש לשלם לחברת הליסינג מקדמה, תשלום חודשי קבוע לאורך כל התקופה ומקבל את האפשרות להשלים את הרכישה בסוף העסקה – אפשרות נוספת העומדת לרשותו היא להחזיר את הרכב הנוכחי ולהיכנס לעסקת ליסינג חדשה עם רכב חדש.
לעומת הליסינג המימוני, ליסינג תפעולי כולל בתשלום החודשי גם את כל השירותים הנלווים כמו: טיפולים, תיקונים, תחזוקה, ביטוח ועוד ובסוף העסקה הרכב יוחזר אל חברת הליסינג – העלות החודשית של העסקה הזאת תהיה כמובן גבוהה יותר וכאן חשוב להדגיש כי עסקה זאת נחשבת כנפוצה יותר בקרב חברות אשר מספקות לעובדים רכבי חברה. 

קבלת ההחלטות הנכונות

ליסינג, הן ליסינג פרטי והן ליסינג תפעולי יכול להוות כעסקה משתלמת ומתאימה עבור לא מעט אנשים הן מהמגזר הפרטי והן מהמגזר העסקי – כאמור, בלא מעט מקרים זאת הדרך היחידה בה נהגים פרטיים יוכלו להרשות לעצמם ליהנות מרכב חדש (ובנוסף, גם ימנע מהם הצורך לבקש הלוואה עבור אותה המטרה).
יחד עם זאת, בכדי לוודא שהעסקה היא אכן משתלמת ומתאימה כפי שהיא יכולה להיראות, יש להקפיד ולבחור בתבונה את החברה מולה תתבצע העסקה וכמובן, לבחון בצורה מעמיקה את כל פרטי העסקה.
יש לבדוק מה הסכום אותו צריך לשלם בכל חודש ולוודא שאותו הסכום כולל מע"מ, מומלץ לוודא מראש, מהו סכום הכסף אותו תצטרכו להוסיף במידה ובסיום התקופה תרצו להשלים את הקנייה של הרכב וכאמור, לשים דגש על כל פרט רלוונטי אחר. 
אבל לפני הכול, חשוב שתבינו עם עצמכם שסוג עסקה שכזה אכן מתאים ונכון עבורכם. 

עוד מצרכנות