בשבת הקרובה: ליגת קדילאק יוצאת לדרך !

ליגת קאדילק Time Attack‎ יוצאת לדרך: בשבת הקרובה יתקיים המירוץ הראשון במסלול בפצאל, בו ישתתפו מגוון דגמים ספורטיבים של קדילאק, פורשה, ב.מ.וו, פיג'ו ועוד. הכניסה לקהל חופשית.

ששי כהן 18 בינו, 2018

ליגת המרוצים הראשונה לרכבים פרטיים יוצאת לדרך: בשבת הקרובה יפתח המירוץ הראשון מבין חמישה מירוצים, בו יתחרו נהגים חובבים בעלי מכוניות ספורטיביות ברישוי צהוב, במסלול המרוצים המורשה בפצאל, עם רכבים ממותגים שונים המורשים גם לנהיגה באופן חוקי בכבישים. הליגה החדשה המאושרת על ידי הרשות לנהיגה ספורטיבית של משרד הספורט, מהווה נדבך נוסף בהתפתחות הספורט המוטורי בישראל שצובר תאוצה בתקופה האחרונה, הכולל בצידו צמיחה מרשימה במכירות רכבי הספורט בישראל. כעת לפחות, יוכלו הבעלים שלהם לנצל באופן חוקי וחוויתי גם מעט מיכולותיהם.



ליגת קאדילק Time Attack הוקמה על ידי נהג ומדריך המרוצים לאון טאובס, חברת ״ספארקו ישראל״. הליגה תחולק לחמישה מרוצים, כאשר בכל מרוץ יתחרו במספר קטגוריות ובמקצים שונים. הניקוד בכל מקצה יינתן על פי זמן ההקפה, כאשר הזמן המהיר ביותר זוכה ב-20 נקודות, שני 17 נקודות, שלישי 15 וכך הלאה. צבירת הנקודות תספר רק בארבעת מתוך חמשת המרוצים הטובים ביותר של כל נהג.

קדילאק ATS-V סדאן 2018


בשלב זה כבר רשומים כ-60 נהגים שייקחו חלק במגוון קטגוריות במרוץ. בין הרכבים שיתחרו במירוץ: קאדילק ATS-V, פורשה GT3, אלפא רומיאו C4BMW M5, ניסן GTR,  סיאט לאון קופרה, וגם דגמי פיג'ו 208GTI ו-308 GTI שישתתפו במירוץ בתמיכתה של לובינסקי היבואנית.
חשוב להדגיש שליגת זמן המטרה נועדה עבור הספורט העממי, כלומר כלי רכב ספורטיביים ברישוי צהוב, אשר יצוידו באביזרי בטיחות ייעודיים למרוצים כמו מטף כיבוי, שאקל גרירה ומדבקת מספר, וכל אבזר נדרש על ידי התקנון המופיע במסמך ״כללים לאירוע ״זמן מטרה״ באתר ״הרשות לנהיגה ספורטיבית״, כאשר המשתתפים יחויבו ברישיון נהיגה ספורטיבית בתוקף, קסדה וציוד נהיגה מלא. 

קטגוריות המירוץ:

  • רכבי קאדילק ATS-V
  • מכוניות עם מנועים מקוריים לא מוגדשים עד 220 כ"ס או 1.8 ליטר מוגדשים, ללא הגבלת רוחב צמיגים
  • מכוניות עם מנועים מקוריים לא מוגדשים עד 355 כ"ס (ללא הגבלת רוחב צמיגים), עד 3.0 ליטר מוגדש (הגבלת רוחב צמיגים ל-245) או עד 2.0 ליטר מוגדשים עם הנעה כפולה ודיפרנציאל פתוח –
  • מכוניות עם מנועים מקוריים והנעה כפולה עם דיפרנציאל נעול-ממוחשב –
  • מכוניות על

פיג'ו 208 GTI


הליגה תכלול חמישה מירוצים, כאשר הראשון שבהם יערך ביום שבת ה-20 בינואר במסלול פצאל שבבקעת הירדן (בשעה 6:00 יוזנק המרוץ הראשון של הליגה). המירוצים הבאים צפויים להיערך ב-3-2 במרץ, ב-31-30 במרץ, ב-28-27 באפריל וב-12-11 במאי. במסגרת האירוע החמישי והאחרון, יוכתרו אלופי הליגה לפי הקטגוריות.
לדברי אור קליין מנהל חטיבת היוקרה בקבוצת UMI, אשר ייבאה אשתקד לארץ כ-17 מדגמי הספורט (סדרה V) של קדילאק: "כיבואני קאדילק לישראל, מותג המייצג ערכים של נהיגה מהנה, טכנולוגיה מתקדמת ובעל דגמי הספורט מסדרת V, אנחנו שמחים על ההזדמנות להירתם ולעזור בקידום הספורט המוטורי בישראל. אנחנו מזהים דרישה גוברת לפיתוח והסדרה של התחום ונמשיך לתרום לקידומו ".
הכניסה לקהל הינה ללא תשלום