בתום שנת שיא במכירות הושקה יונדאי אלנטרה היברידית בישראל

מחליפת האיוניק, אחת המשפחתיות הנמכרות ביותר בישראל בשנים החולפות, הושקה בישראל. בתפריט: תא נוסעים מרווח יותר, אבזור בטיחותי הטוב בקטגוריה, יחידת כח היברידית חסכונית במיוחד ותג מחיר הנמוך משמעותית ממחיר הדגם שהגיע עד כה לישראל בחסות היבוא המקביל.

ששי כהן 23 בנוב, 2021
יונדאי אלנטרה היברידית

שיא מכירות ליונדאי בישראל

רגע לפני שמתבטלות כל הטבות המס שהוענקו לדגמים ההיברידיים בשנים האחרונות, סיכמה כלמוביל יבואנית יונדאי את השנה החולפת והשיקה הבוקר את האלנטרה החדשה בישראל, שתחליף כאן בחודשים הקרובים את האיוניק שהיצור שלה עומד להסתיים בינואר הקרוב, ותתפוס את מקומה כמשפחתית הפופולרית של היצרן בארץ בשנים הקרובות. לקראת סיום השנה, מדווחים בכלמוביל היבואנית על שנת שיא במכירות יונדאי בישראל, עם 41,000 מכוניות שעלו כאן עד כה לכביש, ומצפים לסיים את השנה הנוכחית עם 43,000 מסירות, נתון מרשים ביותר בהתחשב בבעיות המלאי שמלוות את עולם הרכב בתקופה הנוכחית.

יונדאי אלנטרה חדשה

הדור החדש של האלנטרה הוא אכן רכב חדש לחלוטין שפותח מה שנראה מ-0, והיבואן מדגיש שמדובר ברכב שתוכנן מראש כרכב היברידי ולא מדובר ברכב בנזין שעבר הסבה להייבריד, מה שמספק לנו מכונית היברידית יעילה במיוחד. לצד עיצוב חדש לחלוטין וספורטיבי יותר למראה ביחס לאיוניק, האלנטרה החדשה היא גם מכונית גדולה משמעותית מהדור היוצא, עם 4.66 מטר לאורך (5.6+ ס"מ) 1.82 מטר לרוחב (2.5+ ס"מ) ובסיס גלגלים נדיב של 272 ס"מ,התורם לתא נוסעים מרווח משמעותית ביחס למקובל בסגמנט ובעיקר ליושבים בספסל האחורי. בתוך תא הנוסעים תמצאו סביבת נהג מודרנית למראה ועתירת טכנולוגיה (בגרסה הבכירה), עם אופציה ללוח שעונים דיגיטלי, משטח טעינה אלחוטי לטלפון ומולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8 הכוללת קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי. הדגם ישווק בארץ בתקינה אמריקאית וכולל אבזור המאפיין דגמים שמיועדים צפון אמריקה כמו התנעת הרכב מהשלט, יחידות תאורה בתקן אמריקאי וכמובן ללא אפשרות לקיפול מראות חשמלי.

יונדאי אלנטרה היברידית

רמות גימור

הדגם ישווק בארץ ב-2 רמות גימור לבחירה: גרסת ה-"פרימיום" שמיועדת יותר לציי רכב וכוללת את המולטימדיה, מצלמת רוורס, בלם יד חשמלי, חישוקי גלגלים קלים ומושחרים "16, כניסה והנעה ללא מפתח, תאורה היקפית מסוג LED (למעט פנסי החזית הראשיים) ועוד. רמת הגימור הגבוהה יותר "לימיטד" כוללת גם לוח שעונים דיגיטלי, גג שמש חשמלי, משטח טעינה אלחוטי לנייד ויחידות תאורה ראשיות מסוג LED.

אבזור הבטיחות כולל כבר מרמת הגימור הבסיסית התרעת שמירת מרחק הכוללת זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי ביום ובלילה ובלימה אוטונומית כולל בצמתים, תיקון סטייה מנתיב, החלפת אורות אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות הנהג מצלמת רוורס ועוד, כאשר רמת הגימור הבכירה מוסיפה גם התרעת שטח מת במראות הצד כולל סיוע אקטיבי ליציאה לא בטוחה מהנתיב או הרכב, התרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוט' ברוורס ועוד. המכונית נבחנה במבחן הריסוק האמריקאי וזכתה לציון מלא של 5 כוכבים.

יונדאי אלנטרה היברידית

מתחת למכסה המנוע תמצאו את יחידת הכח ההיברידית המוכרת של האיוניק, הכוללת מנוע בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי המפיקים 139 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים ומציעים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-10.5 שניות, מהירות מרבית של 190 קמ"ש וצריכת דלק טובה יותר מול האיוניק שעומדת על 22.7 ק"מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן.

יונדאי אלנטרה היברידית

מחיר יונדאי אלנטרה היברידית נקבע על 147,900 שקל לגרסת הכניסה ותוספת של 2,000 שקל לגרסה הבכירה. ביחס אגב למחירון של הדגם שהגיע לארץ בחודשים האחרונים בחסות היבוא המקביל, מדובר בגרסה הבכירה בחיסכון של 15,000 שקל אם תרכשו אותה דווקא ביבוא הרשמי… כמו שראינו מספר פעמים לאחרונה, היבוא המקביל מאפשר לכם להתקדם לדגם חדש לעתים לפני היבוא הרשמי, אך במחירים שמתגלים מאוחר יותר כגבוהים משמעותית ממחיר הדגם ביבוא הרשמי. צפי המכירות של הדגם החדש עומד על כמה אלפי מכוניות בשנה, כאשר ככל הנראה מרביתם ימכרו בקרב ציי הרכב בשל העדפה ברורה של הלקוחות הפרטיים כיום לדגמי SUV.