ב.מ.וו סדרה 5 החדשה בישראל: החל מ-495,000 שקל

"מכונית הסדאן-מנהלים המתקדמת בעולם, צעד אחד לפני נהיגה אוטונומית", כך מתארים היום בדלק מוטורס את ב.מ.וו סדרה 5 החדשה שהושקה בישראל במחיר התחלתי של חצי מיליון שקל.

ששי כהן 06 בפבר, 2017

4 חודשים בלבד לאחר שנחשפה לראשונה בעולם, מודיעה דלק מוטורס יבואנית BMW בישראל על התחלת שיווק סדרה 5 החדשה, בשלל גרסאות בנזין בשלב הראשון, ובהמשך השנה גם בגרסאות פלאג-אין ו- M ספורטיביות במיוחד.




לדברי ברק כהן, מנהל חטיבת BMW  בדלק מוטורס "אנו גאים להציג בישראל את מכונית הסדאן-מנהלים המתקדמת בעולם, צעד אחד לפני נהיגה אוטונומית", משפט שממחיש לנו היטב את העתיד האוטונומי, הבטיחותי והנוח, אך מצד שני, כואב עבור כל חובב נהיגה, שב.מ.וו סדרה 5 סימלה לאורך כל הדורות שלה, הנאה מנהיגה וחווית נהיגה מושלמת. האם מדובר בדור האחרון של סדרה 5 שעוד כיף יהיה לנהוג בו?
הדור השביעי והחדש של מכונית הסאלון הספורטיבית והמצליחה של החברה, המיוצרת מאז שנת 1972, וממנה נמכרו עד כה ברחבי העולם למעלה מ-7.6 מיליון מכוניות, מהן כ-2.1 מיליון עותקים מהדור היוצא, מציע עיצוב מחודש ומלוטש לדור היוצא, אך ללא מהפכה, עם דמיון ניכר לדור השישי שנראה כסוג של מתיחת פנים, אך בפועל מדובר בדגם חדש לחלוטין.

מעבר לכך, מדובר במכונית שצמחה במידות עם 4.93 מטר אורך, 1.87 מטר רוחב, 1.46 מטר גובה ובסיס גלגלים של 297 ס"מ, ואף אווירודינמית במיוחד עם מקדם גרר של 0.22cd בלבד, הודות בין השאר לתריס חשמלי בגריל הנפתח אוטומטית רק במידה והמנוע זקוק לקירור. הודות לשימוש נרחב באלומיניום ובמגנזיום בחלקים מסויימים מהשלדה, מתהדרת סדרה 5 החדשה גם במשקל שפחת עד 100 ק"ג ביחס לדור היוצא.
יכולות אוטונומיות מתקדמות
בתוך תא הנוסעים מציעה המכונית סביבת נהג שנראית כהעתק מוקטן של עיצוב תא הנוסעים של סדרה 7. גם כאן תוכלו למצוא מסך מרכזי בגודל "10.25, נשלט ע"י ממשק iDrive חדש, ואף מזהה תנועות ידיים, לוח שעונים ראשי בעל תצוגה קלאסית, אך מבוסס מסכי TFT, בקרת אקלים 4 אזורים, מושבי עור חשמליים עם אופציה ל- 8 סוגי עיסוי, חיבור מתקדם של מערכת המולטימדיה לסמארטפון כולל טעינה אלחוטית ועוד. האבזור הבטיחותי מציג קפיצת דרך מרשימה, עם יכולות אוטונומיות מתקדמות, הכוללות בין השאר בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת, הפעילה במהירות מ-0 -210 קמ"ש וכוללת גם היגוי אוטומטי ואפשרות לביצוע אוטומטי של עקיפה, מערכות שמירה על נתיב הנסיעה, בלימה אוטומטית, זיהוי תמרורים, זיהוי כיוון הנסיעה, החלפת אורות אוטומטית, ביצוע חניה אוטומטית ועוד.
היצע הדגמים בישראל
היצע המנועים בישראל של סידרה 5 החדשה כולל את דגם הב.מ.וו 530i המצויד במנוע טורבו 2.0 ליטר, 4 צילינדרים, המפיק 252 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ, המציע תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.2 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ"ש ותצרוכת דלק של 18.1 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן, לצד פליטת CO2 מרשימה של 126 גרם לק"מ. מעליו תוצע ב.מ.וו 540i המצוידת במנוע טורבו 3.0 ליטר, 6 צילינדרים, המפיק 340 כ"ס ומומנט מרבי של 45.9 קג"מ, המציע תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.1 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ"ש ותצרוכת דלק של 15.1 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן, לצדד פליטת CO2 מרשימה של 149 גרם לק"מ.




ויש גם ב.מ.וו M550i Xdrive !
גרסת הביצועים שתצטרף להיצע לקראת הקיץ היא : ב.מ.וו M550i Xdrive המצוידת במנוע 8 צילינדרים בנפח 4,395 סמ"ק המניב 462 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומאיץ מ 0-100 קמ"ש ב4.0 שניות! לצד צריכת דלק משולבת של 11.2 ק"מ לליטר. לצידה תשווק גם בקיץ גרסת הפלאג-אין המשלבת ביצועים עם חיסכון בדלק- ב.מ.וו 530e iPerformance   ההיברידית הנטענת, המצוידת במנוע טורבו 2.0 ליטר 4 צילינדרים ומנוע חשמלי, המפיקים 252 כ"ס ומציעים תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות, לצד תצרוכת דלק של 50 ק"מ לליטר בממוצע ! לפי נתוני היצרן, הודות לאפשרות לנסוע על חשמל בלבד לטווח של 46-50 ק"מ. בהתחשב במחירה התחרותי של סדרה 3 פלאג-אין הנמכרת בחודשים האחרונים בארץ, ניתן לצפות למחיר תחרותי. 
סדרה 5 החדשה תשווק במחיר התחלתי הגבוה ב-100 אלף שקל ! מהמחיר הבסיסי של הדור היוצא, בשל הפסקת שיווק גרסת הבסיס 520i.
מחירון ב.מ.וו סדרה 5 החדשה 2017:
ב.מ.וו 530i ספורט  – 495,000
ב.מ.וו 540i ספורט – 545,000
ב.מ.וו 540i ספורט אקסלוסיב  – 620,000