ב.מ.וו סדרה 8 החדשה נחשפה רשמית

כשנה לאחר שהוצגה כדגם קונספט ראוותני, נחשפה ב.מ.וו סדרה 8 החדשה רשמית, עם עיצוב ספורטיבי, גרסאות דיזל ובנזין המפיקות 320-530 כ"ס והבטחה לחווית נהיגה בסגנון פורשה. מתי בישראל?

ששי כהן 17 ביונ, 2018

30 שנה לאחר שהגיחה לעולם ב.מ.וו סדרה 8, מכונית הספורט-קופה היוקרתית והגדולה שייצגה את שיא הביצועים של היצרן הגרמני, ושנה לאחר שנחשף הדור השני כדגם קונספט באירוע מכוניות קלאסיות באיטליה, משחררת ב.מ.וו נתונים רשמיים של סדרה 8 החדשה, העתידה להתחרות כאן במרצדס  S קלאס קופה ואחרות.



סדרה 8 החדשה מצוידת במרכב קופה מרהיב, שאיננו התרחק מדי מדגם הקונספט הראוותני, ומציעה מידות גדולות עם אורך של 4.84 מטר, רוחב של 1.9 מטר, גובה של 1.34 מטר  ובסיס גלגלים של 282 ס"מ, האמורים להציע מרווח נאה לארבעה נוסעים. הדגם יוצע בתחילת הדרך בגרסת דיזל בסיסית ובגרסת בנזין V8 ספורטיבית במיוחד, שתיהן עם הנעה כפולה xDrive חכמה, כאשר בהמשך יוצעו דגמים נוספים.

היצע הדגמים בשלב ההשקה כולל את גרסת ה-840d "הבסיסית", המצוידת במנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר, 6 צילינדרים, המפיק 320 כ"ס ומומנט מירבי של  69.3 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ"ש וצריכת דלק של 16.3 ק"מ לליטר בממוצע, לפי נתוני היצרן.
הגרסה הבכירה לעת עתה היא ה- M840i המצוידת במנוע בנזין 8 צילינדרים בתצורת V, טווין-טורבו, בנפח 4.4 ליטר, המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ומפיק 530 כ"ס ומומנט מרבי של 76.5 קג"מ, המטיסים את הרכב ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות, בדרך למהירות מרבית של 250 קמ"ש (מוגבלת מחשב) וצריכת דלק של 10 ק"מ לליטר בממוצע.

ב.מ.וו סדרה 8 החדשה


2 הדגמים יצוידו במערכת מתלים אדפטיביים, מערכת היגוי מתקדמת (כולל היגוי אחורי), לוח שעונים דיגיטלי, תצוגה עילית, מושבי ספורט בעיצוב חדש, מערכת שמע יוקרתית של Bowers & Wilkins, טעינה אלחוטית לטלפון, תאורת LED מלאה ושלל מערכות בטיחות מתקדמות שיבטיחו את שלום הנוסעים.
מיבואנית ב.מ.וו בישראל נמסר שסדרה 8 החדשה תגיע לארץ לקראת סוף השנה הנוכחית.