ב-25 במאי טסלה ישראל תחל לחייב על שימוש בסופרצ'ארג'ר

תם עידן החשמל חינם בטסלה: החל מתאריך 25 במאי 2022, ידרשו לקוחות טסלה לשלם על כל קוט"ש עבור השימוש בעמדות הסופרצ'רג'ר. במקביל תטיל החברה קנסות על רכבים שסיימו טעינה ולא פינו את הרכב.

ששי כהן 11 במאי, 2022
טסלה סופרצ'ארג'ר

שנה ושלושה חודשים לאחר שהחלו לעלות על כבישי ישראל החשמליות של טסלה, מודיעה החברה על הפסקת השימוש בחשמל חינם ללקוחות טסלה בעמדות הסופרצ'רג'ר ברחבי הארץ, והחל מה-25 במאי 2022, תחל החברה לגבות כסף עבור השימוש. החברה לא מפרסמת את מחיר עלות הטעינה, אולם ככל הידוע, מדובר בעלות של שקל אחד לקוט"ש, שנחשבת זולה יחסית לשימוש בעמדת טעינה אולטרה מהירה. החיוב בתשלום יהיה בכל 54 עמדות הסופרצ'רג'ר הפעילות כיום ב-8 אתרים של טסלה ברחבי הארץ.


במקביל, על כל דקה נוספת שרכב נשאר מחובר ל- Supercharger לאחר שהטעינה הושלמה, יחול חיוב של עמלת אי פעילות. עמלות אי פעילות חלות אם רכב טסלה תופס עמדה כאשר תחנת ה- Supercharger בתפוסה של 50% לפחות וחמש דקות או יותר לאחר שהטעינה הושלמה. מדובר במהלך חכם ויעיל של החברה, אשר יעניש לקוחות חצופים שעד כה הגיעו להטעין את הרכב, ויצאו במקביל לסיבוב קניות (כמו למשל בעמדות הסופרצ'רג'ר הממוקמות בקניון עזריאלי), שנמשך זמן רב גם לאחר שרכבם סיים את הטעינה, ותוך כדי חוסר התחשבות בלקוחות אחרים שהגיעו  להטעין את רכבם.

עוד מוסיפים בטסלה: "אנו צופים עתיד שבו מכוניות יפנו בעצמן את עמדת הטעינה לאחר טעינתן במלואן, מה שישפר עוד יותר את יעילות הרשת ואת חוויית הלקוח. עד אז, נבקשך לפנות את ה- Supercharger לאחר טעינה מלאה של מכוניתך. לקוח לעולם לא ישאיר מכונית חונה ליד המשאבה בתחנת דלק וחשיבה זו חלה גם עם Superchargers".

לדברי טסלה, תעריפי ה-Supercharger עשויים להיות תלויים במיקום ה- Supercharger ובשעת הטעינה. היתרה המלאה של עמלות וחיובים מהפעלות קודמות תהיה זמינה בכל עת באפליקציית Tesla או חשבון Tesla של הלקוחות.