ג'ילי גאומטרי סי תושק בישראל עוד השנה

גאומטרי סי , החשמלית הראשונה של ענקית הרכב הסיני ג'ילי, זכתה השבוע לתקינה אירופאית מלאה, ובהתאם לכך מודיעה היבואנית בישראל על התחלת שיווק הדגם בארץ עוד השנה.

ששי כהן 12 ביול, 2021
ג'ילי גאומטרי סי

פחות מחודש לאחר שדיווחה יוניון מוטורס (יבואנית טויוטה, לקסוס ו-GAC) על כוונותיה לשווק בישראל את מותג הרכב החשמלי "גאומטרי" בתחילת 2022, מודיעה הבוקר היבואנית על הקדמת התחלת השיווק בישראל כבר לרבעון האחרון של השנה, עקב אישור תקינה אירופאי מלא שקיבלה המכונית בשבוע החולף.

התקינה האירופאית התקבלה ע"י מעבדת התקינה הספרדית – IDIADA Automotive Technology SA – שהעניקה השבוע אישור תקינה אירופאי מלא לדגם החשמלי הראשון – Geometry C. מדובר בתקינה האירופאית המחמירה אשר מהווה את התקינה המרכזית של דגמים המאושרים על ידי משרד התחבורה הישראלי, ומשמעות התקינה המלאה עבור Geely ישראל היא שהחברה לא תהיה מוגבלת בכמות מכירה שנתית כמקובל בדגמי רכב חשמליים חדשים אשר עוברים תקינה חלקית (תקינה לסדרות קטנות).

הדגם הראשון שישווק בישראל וייהנה ממערך השירות והתמיכה של קבוצת יוניון הוא הגאומטרי סי, קרוסאובר משפחתי באורך 4.43 מטרים, הנהנה מבסיס גלגלים של 270 ס"מ המבטיח תא נוסעים מרווח למשפחה. הדגם יצויד במנוע חשמלי עם הספק מרבי של 204 כ"ס, המציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות וסוללות בקיבולת של 53KW או KW70, המבטיחות טווח נסיעה של 400 או 550 ק"מ לפי תקן ה-NEDC, נתון אופטימי אשר יקבל בארץ טווח נמוך יותר עקב התאמה לתקן ה-WLTP המחמיר יותר.

שיווק הרכב בישראל צפוי כבר ברבעון האחרון של 2021 ולדברי היבואן הוא יכלול טווח נסיעה מרשים, יכולת טעינה מהירה, מערכות בטיחות אקטיביות ורמות אבזור מרשימות וגבוהות. בימים אלה בימים אלה, סיימה משלחת של בכירי יצרנית הרכב חודש וחצי של היערכות בישראל בשיתוף יוניון מוטורס, כחלק מבחינת התאמת הרכב למזג האוויר הישראלי לקראת שיווקה המתוכנן של המכונית.

עוד מחדשות רכב