ג'יפון עם פלפל חריף: יונדאי קונה טורבו החדש – מבחן דרכים

כמעט 200 כ"ס על ג'יפון עממי קומפקטי? יונדאי קונה טורבו משתדרג במתיחת פנים מקיפה ל-2021 הכוללת מנוע חדש, עיצוב סטייליסטי ומעודכן ותוספת אבזור בכל רמות הגימור. שווה את הכסף?

ששי כהן 17 במרץ, 2021
יונדאי קונה טורבו 2021

3 שנים לאחר שנחת בארץ לראשונה יונדאי קונה, אז הג'יפון הקומפקטי בהיצע דגמי ה-SUV של היצרן, ופחות משנה לאחר שהתרחבה משפחת הדגם עם הגעתה של הגרסה ההיברידית, מתחדש ה-KONA במתיחת פנים של אמצע החיים, האמורה לחזק אותו מול שלל הג'יפונים החדשים בקטגוריית ה-B-SUV של הג'יפונים הקומפקטיים, שהולכת ומצטופפת וכוללת היום שורה ארוכה במיוחד של מתחרים. למרות התחרות העזה, ה-KONA מצליח לגרור אחריו לקוחות רבים, ואשתקד נמסרו כאן לא פחות מ-3,068 עותקים שלו, רובם אמנם מדגם הטורבו הוותיק, אך החל ממחצית השנה השניה של השנה עם עדיפות ברורה לדגם ההיברידי החדש. בנוסף, הקונה כבר לא הקטן בדגמי הפנאי של היצרן ובחודשים האחרונים הצטרף גם יונדאי וניו הקטן וזול יותר להיצע.

עיצוב סטייליסטי 

את עיקר השינויים בדגם המחודש ל-2021 תמצאו בעיצוב החיצוני שמיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של יונדאי ומקנה לרכב הופעה מודרנית יותר (לא שהרכב היוצא כבר היה נראה מיושן), עם חזית חדשה וקרבית יותר למראה, יחידות תאורה מסוג LED צרות יותר, פגוש בסגנון שטח ולוגו של יונדאי שטיפס לחלק העליון של מכסה המנוע. בצידי הרכב נרשמים חישוקי גלגלים קלים בעיצוב חדש ("17-"18) ובחלקה האחורי נרשמות יחידות תאורה בעיצוב חדש (LED מלא בגרסה הבכירה שנבחנת כאן) ועיצוב חדש לפגוש האחורי. יחד עם השינויים, צמח הקונה ב-4 ס"מ באורך ל-4.2 מטר, הרוחב נותר זהה עם 1.8 מטר וכיאה לקרוסאובר ספורטיבי, עם 1.56 מטר הוא לא גבוה משמעותית ממשפחתית רגילה, אך עדיין נהנה מתנוחת ישיבה גבוהה יותר וכניסה ויציאה נוחים יותר לרכב. נפח תא המטען צמח קלות ב-14 ס"מ ל-374 ליטר נאים יחסית לקטגוריה.


תא נוסעים שגרתי יותר

בניגוד למראה החיצוני המלבב, כניסה לתא הנוסעים חושפת עיצוב כבר הרבה יותר שגרתי, עם פחות תחכום ותחושה מעט זולה. את עיקר השינויים בדגם החדש תמצאו בפתחי מיזוג חדשים (הצדדיים בעיצוב טורבינה) ומולטימדיה חדשה עם מסך מגע "8 (במקום "7) התומכת באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי וכוללת גם מצלמת רוורס מקורית. עם בסיס גלגלים של 260 ס"מ, המרווח לנוסעים מקובל לקטגוריה, וארבעה מבוגרים יסתדרו שם היטב בלי תלונות מיוחדות על צפיפות. הדגם משווק ב-3 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מרמת הגימור הבסיסית "פרימיום" תקבלו את המולטימדיה, בקרת אקלים דיגיטלית, חישוקי סגסוגת "17, שמשות אחוריות מושחרות, קיפול מראות חשמלי, חיישני אורות וגשם, מסילות גג, בקרת שיוט, בורר מצבי נהיגה, הגה עור, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על מרכז הנסיעה, 6 כריות אוויר ומערכת לשמירת ערנות הנהג.

יונדאי קונה טורבו 2021

 

רמת הגימור האמצעית  "prestige" כוללת בנוסף גם כניסה והנעה ללא מפתח, התרעת שטח מת במראות הצד, חישוקי גלגלים "18, טעינה אלחוטית לטלפון והתרעה על תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוט' ברוורס. רמת הגימור הבכירה "Supreme" שנבחנת כאן, כוללת גם צביעה דו-גוונית למרכב, לוח שעונים דיגיטלי, תאורת LED מלאה גם מאחור והחלפת אורות אוטומטית.

יונדאי קונה טורבו החדש

הביצועים הטובים בסגמנט

הקונה המחודשת זוכה למנוע טורבו חדש בנפח 1.6 ליטר, המציע הספק של 198 כ"ס (במקום 177 כ"ס עד כה) ומומנט מרבי של 27 קג"מ, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית (אופציה בעבר ל-4X4). למרות העליה בהספק המנוע, הביצועים נותרו זהים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-7.7 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. על הכביש מדובר במכונית מהירה מאוד, אשר בבחירה בבורר מצבי הנהיגה במצב "sport", כל ליטוף של דוושת הגז מספקת תאוצה מרשימה, עקיפות נעשות בזריזות ובבטיחות ובכלל מדובר במכונית שתצליח לעורר בכם חיוכים רבים במהלך הנסיעה, גם אם לא מדובר במכונית ספורטיבית של ממש. ביחס למרבית המכוניות בקטגוריה בעלות הביצועים המנומנמים, מדובר כאן בסוג של עוף טורף. לצד הביצועים החמים וההנאה מהנהיגה, למרות שדרוג מערכת המתלים בדגם החדש, נוחות הנסיעה מסתפקת בציון בינוני פלוס, אך מדובר ברכב שקט למדי גם תחת מאמץ. בסיום ימי המבחן, נרשמה גם צריכת דלק של 11 ק"מ לליטר בממוצע, נתון לא רע בהתחשב במנוע החזק.

יונדאי קונה טורבו החדש

שווה את הכסף?

יונדאי קונה טורבו מצליחה לשלב היטב בין 2 עולמות: מצד אחד מדובר ברכב פנאי קומפקטי ואופנתי, מהסוג שהתחבב כיום על מרבית הלקוחות. מצד שני הוא פונה גם לאלו שמחפשים גם ביצועים ספורטיביים, ריגוש והנאה מנהיגה (באופן יחסי כמובן לג'יפונים). אל אלו מצטרפים חבילת אבזור מכובדת כבר מרמת הגימור הבסיסית וחבילת אבזור בטיחותי מרשימה, כאשר בסעיף החובה נוחות הנסיעה אינה מצטיינת. כשמגיעים לשורת המחיר, הקונה מתמקם בלב קטגוריית ה-B-SUV עם תג מחיר התחלתי של 127,900 שקל, דרך 134,900 שקל לגרסה האמצעית (שמעניקה לדעתי את התמורה הטובה במשפחת הדגמים) ועד 138,900 שקל לגרסה הבכירה שנבחנת כאן. סביר להניח שכל עוד הקונה ההיברידית תהיה איתנו, היא עדיין תרכז את מרבית המכירות של הדגם, אך מי שמחפש ג'יפון סטייליסטי שדחפו לו פלפל חריף מאחור, הקונה טורבו בהחלט יכולה להיות אופציה ראויה.



עוד ממבחני דרכים