גם אתם לא יודעים מה זה שכר מכר?

נהגים המעוניינים ברכב חדש ואין באפשרותם לממן אותו באופן עצמאי יעדיפו לעשות שכר מכר פרטי. המאמר יסביר מהו שכר מכר, מהם יתרונותיו ואלו סוגים יש.

מדור שיווקי 29 במרץ, 2020
שכר מכר

מהו שכר מכר?

מעוניינים ברכב חדש מהניילון ואין לכם מספיק מזומנים? רצוי שתבדקו את אפשרויות המימון להגשמת חלומכם באמצעות שכר מכר. מושג זה הוא למעשה שיטה בה ממנים רכב לאדם פרטי או לשכיר העובד בחברה מסוימת, אם כי גם כעצמאי בעסק פרטי. שיטה זו מכונה ליסינג ואת המימון שלה עושות חברות המימון השונות. לכן, כשאדם מעוניין לרכוש רכב באמצעות שכר מכר, עליו לעשות סקר שוק על מימון הרכב בחברות הליסינג השונות. יש לבדוק מהו ההחזר החודשי, תנאי שעבוד וכדומה. בדרך כלל מסלול המימון שמציעות חברות הליסינג הוא מלא והתשלומים שווים בתקופה של בין שנתיים לשלוש שנים, ובחלקן יש צורך לשלם מקדמה בהתאם לסוג הרכב וסוג העסקה. את הליסינג מחלקים לשני סוגים: ליסינג פרטי וליסינג תפעולי.


מהו ליסינג פרטי ויתרונותיו?

ליסינג פרטי זוהי אפשרות של מימון רכב חדש ללא הלוואה מבנק או ממקור אחר שאותה עושה חברת הליסינג שמתפקדת גם כחברת השכרה. ישנן חברות שמבקשות התחייבות רכישת הרכב בסיום הליסינג אך לא בהכרח כולן. אז איך זה מתנהל? משלמים סכום ראשוני לפי מה שמתאים עם חברת הליסינג ואת השאר בתשלומים או להיפך, בתשלומים ובסוף סכום גדול יותר. בסוף תקופת הליסינג ניתן לקבל בעלות ולהעביר את הרכב על שמכם או לבצע עסקה חדשה ולרכוש רכב חדש יותר מליסינג לתקופה חדשה. כמו כן, רוכש הליסינג מממן את תחזוקת הרכב הכוללת: תיקונים, מבחן רישוי (טסט), ביטוח רכב ודלק כמו שהיה עושה אם היה רוכש רכב חדש ללא מימון או בהלוואה מהבנק. יש לשים לב שמחיר הליסינג משתנה מחברה לחברה והוא לפי גיל הנהג, הוותק ומספר הנהגים ברכב. לפיכך, היתרון בליסינג מסוג זה הוא לאנשים המעוניינים בהוצאה קטנה לחודש עם אפשרות להיות בעלי הרכב בסוף התקופה. אופציה נוספת היא לעשות ליסינג תפעולי.

מהו ליסינג תפעולי ויתרונותיו?

ליסינג תפעולי נעשה בדרך כלל באמצעות מקום העבודה. העובד בוחר רכב ממבחר של 2-3 מכוניות ומקבלים אותו ללא צורך בתשלום מקדמה. לאחר 3 שנים כשמסתיימת תקופת הליסינג מחזירים את הרכב ולוקחים רכב חדש. הרכב משועבד לחברת הליסינג ולמעשה הוא "מושכר" לנהג והם מממנים את התחזוקה שלו, הטיפולים, ביטוח, טסט, תקלות ובדרך כלל גם מימון דלק. ההחזר החודשי הוא קבוע וידוע מראש שלא כמו בליסינג הפרטי בו משלמים עבור ההוצאות, אך גם גבוה יותר בשל עובדה זו. וכמו כן, מתאים לנהגים שמתקשים להתמודד עם טיפול ותחזוקת הרכב. החיסרון שבסוף התקופה הוא מוחזר ולא ניתן לקבל עליו בעלות.