גרסת הביצועים: וולוו XC60 פולסטאר בישראל

משפחת וולוו XC60 מתרחבת בישראל עם גרסת הפולסטאר הספורטיבית בהיצע הדגמים, אבל האם תוספת של 15 כ"ס בלבד וקיצוץ של רק 0.1 שניה בתאוצה הקלאסית ל-100 קמ"ש שווים תוספת של 80,000 שקל למחיר?

ששי כהן 29 במרץ, 2020
וולוו XC60 פולסטאר

שנתיים וחצי לאחר שהחל כאן שיווק הדור הנוכחי של וולוו XC60, אחד מרכבי הפנאי היוקרתיים המצליחים בארץ, ושלושה חודשים לאחר שהתרחבה משפחת הדגם עם גרסת בסיס חדשה ומוזלת, מתרחבת שוב משפחת ה-XC60 עם התחלת שיווקה של גרסת הפולסטאר ( (Polestar), גרסת הביצועים שפותחה על זרוע הביצועים של קבוצת וולוו מכוניות.


ה-XC60 פולסטאר מצוידת באותה יחידת כח היברידית המוכרת מדגם ה-T8 פלאג-אין בשינויים קלים, הכוללת מנוע טורבו (עם מגדש על) ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים ומנוע חשמלי, המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית 8 הילוכים והנעה כפולה, המפיקים במקרה של הפולסטאר 405 כ"ס  ומומנט מרבי של 68.3 קג"מ, המהווים עליה קלה בסה"כ של 15 כ"ס ו-3 קג"מ, עימם מציעה המכונית תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות במקום 5.5 שניות בדגם ה-T8 הרגיל, ומהירות זהה של 230 קמ"ש.

את השינוי העיקרי תמצאו דווקא בסעיפי המתלים והבלמים, שם צויד דגם הפולסטאר עם בולמים של אוהלינס בצבע זהב (במקום מתלי אוויר), בעלי שלל אפשרויות כיוון ידני (מבחוץ), בלמים משודרגים של חברת Akebono, עם קליפרים בצבע צהוב עם 6 בוכנות ודיסק 370 מ"מ במקום 320 מ"מ, ולהשלמת החבילה גם פגושים בעיצוב ספורטיבי יותר, סט חצאיות צד, חישוקי גלגלים "21 קלים בעיצוב קרבי וסט של תגי פולסטאר המקשטים את הרכב. בתוך תא הנוסעים תמצאו מושבי ספורט, הגה ספורטיבי וחגורות בטיחות בצבע צהוב. מעבר לכך, האבזור עשיר וכולל את כל חבילת הנוחות והבטיחות המקיפה שמציעה ה-XC60 ברמת הגימור הגבוהה שלה (מושבי עור חשמליים, גג שמש, דלת תא מטען חשמלי, מערכת שמע יוקרתית, תאורת אווירה, מולטימדיה, חבילת בטיחות מקורית מקיפה ועוד).

כשמגיעים לשורת המחיר: וולוו XC60 פולסטאר (או בשמה המלא Polestar Engineered) עולה 469,900 ₪, עליה של 80,000 ₪ מול גרסת ה-R-Design הבכירה עד כה, מחיר שנחשב לתחרותי מול מתחרות כמו ב.מ.וו X3 xDrive M40i שמחירה מתחיל ב-₪551,000 או מרצדס GLC43 AMG שמחירה מתחיל מ-675,900 ₪, אבל האם באמת אתם צריכים לשלם עוד 80,000 שקל בשביל מכלולים ספורטיביים יותר שיחדדו את התנהגות הכביש בתנאים קיצוניים (ולא ממש רלוונטים לארץ)? אנחנו כנראה היינו מעדיפים את ה-T8 הרגילה והנוחה יותר.




עוד מחדשות רכב