גרסת קצה: נחשפה פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט 2021

פולקסווגן חושפת את גרסת הקצה של הגולף GTI החדשה, העונה לשם "קלאבספורט" וכוללת הספק משודרג של 300 כ"ס לצד שלל שדרוגים מכאנים ועיצוב חיצוני קרבי יותר.

ששי כהן 14 באוק, 2020
פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט

חודש לאחר שנחשף הדור החדש של פולקסווגן גולף GTI, חושפת פולקסווגן את גרסה הקצה של ה-GTI העונה לשם "קלאבספורט" וכמו הדגם הקודם מציעה ביצועים משודרגים וחידוד האווירה הספורטיבית.


הגולף GTI קלאבספורט הינה דור שני למכונית הדגל של משפחת ה-GTI, כאשר הדור הקודם הוצג ב-2016 והציע הספק של 290 כ"ס או 310 כ"ס בגרסת הקלאבספורט S שיוצרה במהדורה מוגבלת של 400 יחידות. מאז שהוצג אגב הדור הראשון של הגולף GTI, נמכרו בעולם 2.3 מיליון עותקים, מה שהופך אותה למכונית הספורט הקומפקטית הנמכרת ביותר בעולם.

פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט

חיצונית נבדלת גרסת הקלאבספורט מה-GTI הרגילה עם חזית מעט שונה, הכוללת פגוש קרבי יותר למראה ופנסי ערפל בעיצוב שונה. בצידי הרכב נרשמים חישוקי גלגלים בעיצוב שונה – "18-"19 לבחירה, סט מדבקות ספורטיבי ומעודן בחלק התחתון של הדלתות, ובחלקה האחורי של המכונית נרשמים ספוילר אחורי בולט יותר ודפיוזר אחורי בעיצוב שונה.

השינוי המשמעותי יותר נמצא מתחת למכסה המנוע, שם תמצאו את מנוע ה- EA888 evo4 המוכר מהגולף GTI החדשה, בנפח 2.0 ליטר שזוכה להספק משודרג של 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ, במקום 245 כ"ס ו-37.7 קג"מ ב- GTI הרגילה. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והביצועים משופרים עם תאוצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות (פולקסווגן לא מוסרים נתון רשמי כעת), לעומת 6.2 שניות ב-GTI הרגילה ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. גם הדגם החדש עושה שימוש בהנעה קדמית, וברשימה הטכנית תמצאו מערכת מתלים משודרגת וקשיחה יותר, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרו-מכני, בורר מצבי נהיגה משודרג, בולמים אדפטיביים וכיול ספורטיבי יותר ליחידת ההנעה.

בתוך תא הנוסעים זה אותו עיצוב מוכר של ה-GTI החדשה, למעט ריפודי מושבים בעיצוב שונה ונגיעות קוסמטיות קלילות.

פולקסווגן גולף GTI קלאבספורט החדשה תגיע לשווקים כבר בתחילת 2021, וכרגע לא ידוע עדיין אם תגיע גם לארץ.