דאצ'יה חוגגת 1,000 מסירות בישראל

מותג ה- low cost דאצ'יה חגג בשבוע החולף 1,000 מסירות בישראל, כ- 5 חודשים בלבד לאחר שהחל שיווק דגמי החברה המצוידים בתיבת הילוכים ידנית בלבד.

ששי כהן 18 ביונ, 2015

היום כולם רוצים לרכוש דברים בזול: אז אחרי שהתרגלנו לקפה ב-5 שקלים, לרשתות אופנה חדשות עם מחירים נמוכים, לחבילת סלולר חודשית במחיר אפסי, לאפליקצית טיסות לואו קוסט ולאחרונה גם לסופרמרקט ב-5 שקלים, מוכיח גם שוק הרכב המקומי שיש בהחלט דרישה למוצרים עממיים במחירים נמוכים, גם אם מדובר בקשת דגמים של יצרן המיוצרים רק עם תיבת הילוכים ידנית.



חברת קרסו מוטורס, יבואנית מותג הרכב הרומני דאצ'יה, מסרה בשבוע החולף את המכונית ה-1,000 שלה בישראל, כ- 5 חודשים בלבד לאחר שהחל שיווק מותג הלואו קוסט האירופאי בישראל. המכונית ה- 1,000 שנמסרה בארץ, מדגם דאצ'יה סנדרו סטפווי, נמסרה בטקס חגיגי שכלל מספר מבכירי החברה בארץ, בו העניקו אבי תמיר, מנכ"ל חטיבת הרכב בקרסו מוטורס ורועי שחורי מנכ"ל דאצ'יה, את המפתחות לשרון בבלי, מהישוב אריאל, שהתחדש בקרוסאובר עירוני חדש ב-70,000 ש"ח.
מאז החל שיווק דגמי דאצ'יה בישראל בחודש ינואר 2015, עלו לכביש כבר כ- 1,029 מדגמי דאצי'ה כאשר רכב השטח דאצ'יה דאסטר מוביל את המכירות עם 493 מסירות ומקדים את הקרוסאובר העירוני הקומפקטי דאצ'יה סנדרו סטפווי עם 231 מסירות, המיניוואן 7 מקומות דאצ'יה לודג'י שמסר 172 יחידות והטנדרון דאצ'יה דוקר ממנו נמסרו עד כה 130 יחידות.
בניגוד למותגים האחרים המיובאים ע"י קרסו מוטורס – רנו וניסאן הנהנים ממבצעים שונים הנערכים לאורך השנה, כחלק ממדיניות השיווק העולמית של דאצ'יה, כאן אין הנחות בשום צורה שהיא, מתוך מטרה לשמור על ערכן של המכוניות בעתיד. יחד עם זאת, מאז שהחל שיווק דאצ'יה בישראל, צנח שער היורו בו מיובאת במכונית בשיעור ניכר, מה שאמור היה להביא למחירון חדש ומוזל יותר. לנוכח המכירות הנאות של דגמי החברה ( זמני המתנה ארוכים יחסית לחלק מהדגמים ), בחברה לעת עתה לא ממהרים להוזיל את הדגמים. השאלה הנשאלת היא, אם המגמה תתהפך ושער היורו יתחיל לזנק מעלה, האם גם אז ישמר המחירון כפי שהוא. אנו מניחים שלא.
צילום: אלעד גוטמן