דופקת הופעה: סיאט איביזה 2022 המחודשת במבחן דרכים

יפה, בטיחותית וטכנולוגית יותר, אך גם יקרה יותר: סיאט איביזה זוכה לרענון לדגמי 2022 ונחתה אצלנו למבחן דרכים בגרסת ה-FR עם מנוע ה-1.5 ליטר החזק. מה השתנה ועד כמה היא נותרה תמורה טובה לכסף?

ששי כהן 26 בדצמ, 2021
סיאט איביזה 2022

קצת יותר מ-4 שנים לאחר שנחת בארץ הדור החמישי של סיאט איביזה, זוכה האיביזה למתיחת פנים של אמצע החיים, הכוללת עדכון קליל לעיצוב, תא נוסעים טכנולוגי יותר ומפרט בטיחותי מקיף מבעבר, שאמורים להזריק רעננות לסופר-מיני המצליחה של סיאט, המחזיקה בשנתיים האחרונות במקום השני בקטגוריית הסופר-מיני בישראל, עם 4,590 עותקים שעלו כאן לכביש ב-9 החודשים הראשונים של השנה, הממקמים אותה אחרי יונדאי i20 ולפני טויוטה יאריס. יחד עם זאת, עם נתח שוק גבוה במיוחד של מכירות בשוק הפרטי, ולמרות מכירה של כמות לא מבוטלת לצבא, האיביזה היא מכונית הסופר-מיני המבוקשת ביותר בישראל כיום בקרב לקוחות פרטיים.

עדכונים קוסמטיים מבחוץ

במסגרת מתיחת הפנים, עשו בחכמה במחלקת העיצוב של סיאט כאשר לא פגעו בעיצוב המוצלח והמפתה של הדור הנוכחי ורק הסתפקו בעדכונים קוסמטיים קלים מבחוץ, הכוללים יחידות תאורה ראשיות מסוג Eco LED, נגיעות קוסמטיות לחזית הרכב ועדכון קליל לחלקה האחורי של המכונית הכולל גם מעבר לכיתוב "איביזה" בפונט כתב יד כפי שראינו גם בדגמים חדשים אחרים של היצרן בשנה החולפת. גרסת ה-FR הספורטיבית למראה שהתייצבה למבחן כוללת גם פגושים קביים יותר למראה, כאשר הפגוש האחורי כולל צמד יציאות אגזוז מודגשות (אבל לא אמיתיות), תאורת FULL LED בחזית, פנסים אחוריים משולבים LED וחישוקי גלגלים קלים "18 עם צמיגים בחתך נמוך ("17 בגרסת ה-FR עם מנוע ה-1.0 ליטר), כאשר לקוחות גרסת הסטייל יקבלו חישוקי "16 קלים ולקוחות גרסת הבסיס המיועדת לציי רכב בעיקר יסתפקו בטסות לגלגלי ה-"15. בשורה התחתונה, האיביזה נראית מצוין, עדכנית ואף ספורטיבית בגרסאות ה-FR.

סיאט איביזה 2022

עדכונים משמעותיים יותר בתא הנוסעים

תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי יותר, כאשר הדשבורד עוצב מחדש בחלקו העליון וכולל מולטימדיה חדשה עם מסך מגע "צף" בגודל "8.25 ברמת הגימור הבסיסית שמיועדת לציי רכב ו-"9.2 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי בשאר הגרסאות. ברמת הגימור FR קיבלו פתחי המיזוג המרכזיים מסגרת בצבע אדום שמוסיפה למראה צעיר יותר, כאשר צמד פתחי המיזוג הצדדיים הפכו לעגולים וכוללים מסגרת אדומה המשרתת גם כתאורת אווירה נעימה בלילה. בשעה שרמת הגימור הבסיסית "Reference" ערומה כמעט לחלוטין מאבזור, החל מרמת הגימור השניה "Style" המכוונת ללקוחות פרטיים תקבלו כאמור גם חישוקי "15 קלים, כניסה והנעה ללא מפתח, הגה, ידית הילוכים ובלם יד מצופים עור, חלונות אחוריים מושחרים, בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי ועוד. רמת הגימור הבכירה FR כוללת לצד חבילת העיצוב החיצונית והפנימית הספורטיבית, גם מושבים קדמיים בעיצוב ספורטיבי, גג שמש חשמלי וחיישני חניה קדמיים ואחוריים. כאופציה, מוצעת ברמת גימור זו (בגרסת ה-1.5 ליטר בלבד) חבילת "Red pack Plus" הכוללת גם לוח מחוונים דיגיטלי, קליפרים בצבע אדום, חגורות בטיחות עם תיפורים אדומים ומערכת שמע משודרגת עם רמקולים של Beats.

סיאט איביזה 2022

בטיחותית יותר אבל…

בסעיף הבטיחות, זוכה סוף סוף האיביזה לבקרת סטייה מנתיב אקטיבית, המצטרפת להתרעת שמירת מרחק עם זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית ו-6 כריות אוויר, למעט גרסת הבסיס שמוותרת על בקרת השיוט החכמה ומסתפקת בבקרת שיוט רגילה. חבל רק שמצלמת רוורס מוצעת כסטנדרט רק ברמת הגימור FR ובהחלט לא היינו מתנגדים לשדרוג הדגם כבר בבקרת שטח מת במראות הצד. האיביזה נבחנה במבחן הריסוק של EuroNcap עם הצגת הדור הנוכחי ב-2017 וזכתה לציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.

סיאט איביזה 2022

עצוב: נתב"ג סוף דצמבר 2021

על הכביש

לצידו של מנוע הטורבו 3 צילינדרים 1.0 ליטר המוכר שמפיק 110 כ"ס, נוספה גם גרסת 1.5 ליטר טורבו חזקה, הכוללת את מנוע ה-150 כ"ס המוכר של קונצרן פולקסווגן, המשרת שלל דגמים החל מאאודי A1 הקטנה ועד סקודה קודיאק הגדולה. רכב המבחן שצויד במנוע ה-1.5 ליטר החזק, שדרג משמעותית את הביצועים עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש שהתקצרה ל-8.2 שניות (10 שניות במנוע ה-1.0 ליטר), והמהירות המרבית טיפסה ל-210 קמ"ש. על הכביש מדובר במכונית זריזה ואף מהנה למדי לנהיגה, הכוללת אחיזת כביש גבוהה ועם מומנט מרבי של 25.5 קג"מ, היא מרגישה בהחלט חזקה ומאפשרת גם עקיפות זריזות בשעת הצורך. יחד עם זאת, נהיגה בכבישים שאינם סלולים היטב, חושפת את קשיחות המתלים של הדגם, שיחד עם חישוקי גלגלים קלים גדולים וצמיגים בחתך נמוך, מספקים נסיעה מעט קופצנית ונוחות נסיעה בינונית בכבישים משובשים. מנוע הטורבו 4 צילינדרים כולל טכנולוגיה של ניתוק צמד צילינדרים בשיוט, מה שמסייע בנהיגה רגועה בכביש פתוח נהיגה חסכונית יותר ופליטת מזהמים נמוכה יותר, אך הטכנולוגיה הזו קיימת בדגמי הקונצרן כבר כמה שנים ולא היינו מתנגדים כבר לסיוע של מערכת היברידית קלה שתשפר את הנתונים. בסיום ימי המבחן, נרשמה צריכת דלק של 13.5 ק"מ לליטר בממוצע, וסביר להניח שנהגים שחלק משמעותי יותר של נסיעותיהם מתבצע בכבישים בין-עירוניים יכולים לצפות לצריכת דלק סביב ה-15.5 ק"מ לליטר בממוצע.

סיאט איביזה 2022

תא מטען נדיב בנפח 355 ליטר

שווה את הכסף?

בדומה לתהליך שעובר בתקופה האחרונה שוק הרכב המקומי, גם האיביזה מתייקרת באלפי שקלים ומחירה מתחיל ב-96,900 שקל לגרסת הכניסה המיועדת לציי רכב בעיקר. מחיר גרסת ה-"סטייל" שצפויה להיות הפופולרית בארץ, עומד על 103,900 שקל ולקוחות שיבחרו בגרסאות ה-FR בעלות חבילת העיצוב הספורטיבית, יצטרכו כבר להיפרד מ-117,900 שקל לגרסת ה-1.0 ליטר או 124,900 שקל לגרסת ה-1.5 ליטר שנבחנת כאן. ביחס אגב למחירי המתחרות, עדיין מדובר כאן במחירים אטרקטיביים יחסית, אך חבל שבסיאט עדיין מתעקשים לספק שנתיים אחריות בלבד ודורשים 1,000 שקלים עבור הרחבת האחריות ל-3 שנים. בשורה התחתונה, האיביזה המחודשת ל-2022, היא מכונית נחשקת, בטיחותית וטכנולוגית יותר, שנהנית ממוניטין מקומי מוצלח וביקוש גבוה גם בשוק המשומשות, ואנחנו מאמינים שאם ליבואן לא יהיו בעיות מלאי משמעותיות, נמשיך לראות אותה מככבת בפסגת המכירות של קטגוריית הסופר-מיני.

 

 

 

עוד ממבחני דרכים