דור 2: נחשף מרצדס GLA החדש 2020

יותר גבוהה, יותר יפה, יותר בטיחותית ויותר מרווחת. מרצדס חשפה היום את ה-GLA החדשה ל-2020 בחשיפה עולמית דיגיטלית ראשונה מסוגה בחברה, ועם גימיק חדש המכין את הרכב לרחיצה במכון שטיפת רכב…

ששי כהן 11 בדצמ, 2019
מרצדס GLA החדש 2020

6 שנים לאחר שהוצג לראשונה מרצדס GLA, האח הקטן במשפחה מרובת הילדים של דגמי ה-SUV של מרצדס (8 דגמים אבל מי סופר), ואחרי יותר ממיליון יחידות שלו שעלו לכבישים ברחבי העולם, חשפה היום מרצדס את הדור השני של ה-GLA, המהווה לעת עתה את הצלע האחרונה במשפחת ה-A קלאס החדשה (שכוללת כבר את ה-A קלאס, A קלאס סדאן ו-CLA החדשים). בניגוד להשקות רכב בנוכחות של עיתונאי רכב מכל העולם, הדגם החדש הושק בשידור דיגיטלי וללא נוכחות של קהל…


ה-GLA החדש זוכה לעיצוב חדש שאמנם מזכיר בקווי העיצוב הראשיים את הדור היוצא, אולם מיישר קו עם שפת העיצוב החדשה של מרצדס ומציע עיצוב מודרני משמעותית. בנוסף, מטפלת מרצדס באחת מנקודות התורפה העיקריות של הדור היוצא, שנגעו בסיף הגובה, שם התקשה הדגם להציע נתון גובה המזכיר ג'יפון, ובדגם החדש צומח ה-GLA בלא פחות מ-10.5 ס"מ ל-1.61 מטר גובה, כאשר בסעיף האורך מקצצת דווקא המכונית חצי ס"מ ל- 4.41 מטר, אך הודות לרוחב שצמח ל-1.83 מטר ותכנון חכם יותר של המרכב שמגדיל את בסיס הגלגלים ל-273 ס"מ, מציע הדגם החדש תא נוסעים מרווח משמעותית מהדור היוצא, כאשר המושבים האחוריים נעים על מסילה המאפשרת הגדלת שטח הרגליים ב-12 ס"מ על חשבון נפח תא המטען בשעת הצורך.

את סעיף השימושיות חותם תא מטען בנפח של 435 ליטרים (14+ ליטר). מעבר לכך, מציג הדגם החדש מקדם גרר מדהים של 0.28, האמור לתרום משמעותית לביצועים, לצריכת הדלק ולפליטת המזהמים.

מרצדס GLA החדש 2020

בתוך תא הנוסעים מאמץ ה-GLA החדש את תא הנוסעים היוקרתי ואיכותי שמלווה את משפחת ה-A קלאס החדשה, עם לוח שעונים דיגיטלי ומסך המולטימדיה MBUX המתקדם של היצרן, המאפשר תפעול דרך צג מגע/ קולי/ מתגים לבחירה, פתחי מיזוג בצורת טורבינות, ואיכות חומרים והרכבה שקפצו מדרגה. מפרט הבטיחות יציע שלל מערכות בטיחות מקוריות מתקדמות, עם יכולות נהיגה חצי אוטונומיות (חלקן כאופציה), וצפוי להשיג ציון מירבי במבחן הריסוק העתידי.

ה-GLA רושם גם חידוש בגימיקים של עולם הרכב, עם מתג הכנה לשטיפת רכב במכון שטיפה, המקפל את מראות הצד, סוגר את החלונות והגג, מעביר את המזגן למצב של סירקולציית אוויר ומכבה את חיישני החנייה שלא ישגעו את הנהג…

מרצדס GLA החדש 2020

היצע המנועים כולל בשלב הראשון צמד מנועי טורבו-בנזין 4 צילינדרים, כאשר הראשון (GLA200) מצויד במנוע ה-1.33 ליטר טורבו המוכר שמפיק במקרה הנ"ל 163 כ"ס ו-25.5 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית-כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות וצריכת דלק של 17.39 ק"מ לליטר בממוצע. מעליו יוצע בשלב הראשון דגם ה-GLA 35 4MATIC, המצויד במנוע טורבו 2.0 ליטרים המפיק 306 כ"ס והנעה כפולה, המציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות וצריכת דלק של 13.42 ק"מ לליטר בממוצע.

מרצדס GLA החדש ייוצר במפעלי החברה בגרמניה, צרפת וסין ויגיע לשווקים הראשונים כבר באביב הקרוב. צפי ההגעה של הדגם לארץ עומד על המחצית השניה של 2020.




עוד מחדשות רכב