דור 3: נחשפה פיאט 500 החדשה (והחשמלית)

פיאט 500 החדשה תשווק בגרסה חשמלית בלבד, ותציע הופעה מחודשת ומקסימה, קפיצת מדרגה בביצועים, בעיצוב הפנים, באיכות ובבטיחות ועם טווח נסיעה מרשים של 320 ק"מ.

ששי כהן 05 במרץ, 2020
פיאט 500 החדשה 2020

13 שנים לאחר שחזרה פיאט 500 לחיים בדור שני, ו-63 שנה לאחר שהוצג הדור הראשון, נחשף אמש הדור השלישי של פיאט 500, מכונית המיני המקסימה בעלת עיצוב הרטרו, שזוכה לדור חדש שיוצע ברוח התקופה בגרסה חשמלית בלבד, עם הבטחה לתא נוסעים מרווח ואיכותי יותר, בטיחות משודרגת, מנוע חשמלי ידידותי לסביבה המציע קפיצת מדרגה בביצועים, ומעל לכל עם עיצוב יפהפה ומרכב קטן המאפיין את הדגם.


למרות שבמבט ראשון נראה שמדובר באותה 500 מוכרת, מדובר בדגם חדש לחלוטין, אשר פותח על שלדה חדשה, כאשר רק ההופעה החיצונית נותרה נאמנה לדור היוצא, בשל העיצוב המקורי המוצלח שנראה גם היום מאוד רלוונטי, ובדור החדש התעדכן עם המון שינויים במראה החיצוני כאשר מתחילים להתעמק בפרטים. התוצאה לפחות לפי התמונות, יפהפיה. מעבר לכך, מדובר במכונית שצמחה משמעותית במידות, ועדיין נותרה קטנה וקלה לנהיגה, עם תוספת של 6 ס"מ לאורך ולרוחב ו-2 ס"מ בגובה, האמורים להציע תא נוסעים מרווח משמעותית מהדור היוצא.

מהפכה של ממש תמצאו בתא הנוסעים שזוכה לעיצוב חדש לחלוטין, עם מראה יוקרתי, קפיצת מדרגה באיכות החומרים וההרכבה ומראה מאוד מפתה, יחד עם אבזור משודרג שכולל לוח שעונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך מגע "צף" בגודל "10.25, ואבזור עשיר מתמיד, כאשר כאופציה יוצע הדגם עם מגוון עיצובים אופנתיים שונים לתא הנוסעים, שעוצבו ע"י Giorgio Armani, Bvlgari ועוד.

פיאט 500 החדשה 2020

מהפכה נוספת תמצאו מתחת למכסה המנוע, שם תוצע ה-500 החדשה בגרסה 100% חשמלית, הכוללת מנוע חשמלי המפיק 117 כ"ס ומציע תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9 שניות, מהירות מרבית מוגבלת ל-150 קמ"ש וטווח נסיעה מרשים של 320 ק"מ בין טעינות לפי תקן ה-WLTP, הודות לציודה של המכונית בסוללת ליתיום-יון בקיבולת גדולה מהמקובל של 42kWh. זמן הטעינה של הסוללה מעמדת טעינה ביתית אורך 6 שעות, כאשר שימוש בעמדת טעינה DC מהירה מאפשר טעינת 80% מהסוללה ב-35 דקות בלבד, או לממהרים במיוחד, ניתן לטעון טווח של 50 ק"מ ב-5 דקות בלבד! מעבר לכך, הרכב מצויד בבורר תכניות נהיגה, הכולל אפשרות לנהיגה חסכונית במיוחד בחשמל, ספורטיבית ( 3.1 שניות ל-50 קמ"ש) או רגילה.

פיאט 500 החדשה

בסעיף הבטיחות, רושמת ה-500 שדרוג דרמטי מול הדור היוצא, עם ציודה של המכונית לראשונה בחבילת בטיחות מקורית (התראת שמירת מרק עם בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב אקטיבי, החלפת אורות אוט' ועוד), כאשר מדובר יהיה גם ברכב הראשון בקטגוריה שמצויד במערכת נהיגה אוטונומית ברמה 2, המאפשרת נהיגה חצי אוטונומית, אך עם ידיים על ההגה.

פיאט 500 החדשה

בפיאט מבינים שהגרסה החשמלית עדיין לא מתאימה לחלק גדול מהלקוחות, ולצידו של הדור החדש תמשיך להימכר גם ה-500 היוצאת במגוון דגמים מעודכנים (כולל גרסה היברידית קלה), עבור אלו שאין ברשותם חניה פרטית או מקום להתקין עמדת טעינה, אלו שמעוניינים ברכב עם טווח נסיעה לא מוגבל וגם אלו שעדיין מחפשים פיתרון תחבורה זול יחסית (ה-500 החשמלית צפויה להיות יקרה משמעותית). 


עוד מחדשות רכב