דור 3: ניסאן קשקאי החדש במבחן דרכים

הדור החדש של ניסאן קשקאי מבטיח שדרוג של ההופעה, תא הנוסעים, האבזור, הבטיחות והשימושיות, אך גם מתייקר באלפי שקלים בקטגוריה מאוד תחרותית. האם הוא ימשיך לככב כאן במספרים מרשימים?

ששי כהן 10 באוק, 2021
ניסאן קשקאי החדש

ניסאן קשקאי הוא הדגם הכי חשוב של המותג באולם התצוגה בישראל, ומוביל בקביעות בשנים האחרונות את המכירות. גם בשנה הנוכחית שמרביתה עבר הקשקאי עם הדור היוצא והוותיק, הוא עדיין העלה כאן יותר מ-3,000 עותקים, מספר מכובד לכל הדיעות בהתחשב בקטגוריה המאוד תחרותית בה הוא פועל. עכשיו יש לו דור חדש, שמבטיח קפיצת מדרגה במרבית הסעיפים, אך גם התייקרות של אלפי שקלים במחיר. האם נראה אותו ממשיך להימכר במספרים נאים?

דור 3

הדור השלישי של הקשקאי פותח על שלדת ה-CMF של היצרן, במהדורתה המעודכנת בפעם השלישית כבר, המשרתת כיום גם דגמים גדולים יותר כמו ניסאן אקסטרייל המחודש שיגיע בקרוב לארץ והדור החדש של מיצובישי אאוטלנדר. לצד עיצוב חדש ומודרני לדגם, השומר מצד אחד על קווי העיצוב המרכזיים של הדור היוצא, אך משתדרג במראה שרירי יותר של ג'יפון, מציע הרכב צמיחה קלה בממדים עם אורך של 4.42 מטר (3.5+ ס"מ), רוחב של 1.83 מטר (2.9+ ס"מ), גובה של 1.63 מטר (3.5+ ס"מ) ובסיס גלגלים של 266 ס"מ (2+ ס"מ), נפח תא המטען צמח משמעותית ועומד כעת על 504 ליטר ועדיין כולל גלגל רזרבי שהולך ונכחד לאט לאט מתעשיית הרכב. האבזור החיצוני כולל תאורת LED מלאה בחזית, תאורת LED חלקית מאחור ומאותתי LED, לצד חישוקי גלגלים קלים במידות "17-"19, שמשות אחוריות מושחרות, גג זכוכית פנוראמי (לא נפתח), ומסילות גג, כאשר רמת הגימור הבכירה שנבחנת כאן כללה גם דלת תא מטען חשמלית.

ניסאן קשקאי החדש

תא נוסעים

שדרוג משמעותי תמצאו גם בתא הנוסעים שזוכה לעיצוב חדש לחלוטין, עם מראה מודרני יותר, איכות חומרים גבוהה יותר, כאשר גרסת המבחן שכללה גם דיפון של הדשבורד במשטחים דמויי עור, שילוב צבעים בהיר ומושבים מרופדים בד ודמוי עור, הציעה ניחוח פרימיום קליל. אל אלו מצטרפים מולטימדיה חדשה עם מסך מגע "8 בגרסת הבסיס או "9 החל מרמת הגימור השניה, עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי, מצלמת רוורס ועוד. את ידית ההילוכים המסורתית מחליפה מעתה ידית הילוכים אלקטרונית זעירה וחביבה למראה, ומרמת הגימור השניה תמצאו גם לוח שעונים דיגיטלי עם תמיכה בעברית וגם את המולטימדיה ניתן לתפעל בעברית זה ממש נחמד. כחלק מהאבזור הסטנדרטי תקבלו גם חיישני אורות וגשם, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים, בלם יד חשמלי והגה קטום מצופה עור. בסעיף התלונות: גרסת הכניסה מגיעה ללא פתחי מיזוג אחוריים שזה די מרגיז. מעבר לכך, תא הנוסעים מרווח מהדגם היוצא כולל לנוסעים היושבים מאחור.

ניסאן קשקאי החדש

על הכביש

הדור החדש משווק בארץ רק בגרסת מנוע אחת: מנוע טורבו בנזין בנפח 1.33 ליטר, אשר פותח בשיתוף מרצדס ומשרת גם כמה דגמים של יצרנית היוקרה. הספק המנוע ירד קלות ל-157 כ"ס ו-27.5 קג"מ, והוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה המחליפה את תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים של הדור היוצא. לראשונה בדגם תמצאו גם תמיכה היברידית קלה עם תוספת של מערכת מיקרו היברידית 12V המסייעת לפליטת מזהמים נמוכה יותר, צמצום קליל של צריכת הדלק וסיוע קל בתאוצה. על הכביש מדובר ביחידת כח יעילה המספקת ביצועים נאים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות ומהירות מרבית של 199 קמ"ש, ותפעול התיבה הרציפה כמעט ואינו מקנה תחושה של נסיעה על הילוך אחד, אך תחת עומס וניסיון לסחוט ביצועים, התפעול לא ממש היה חלק. ברוב סוגי הכביש מציעה המכונית נוחות נסיעה טובה, אך חישוקי ה-"19 של רכב המבחן פוגעים קלות בנוחות. עדיף לדעתנו לרכוש את רמת הגימור האמצעית המצוידת בחישוקי "18 שפחות פוגעים באיכות הנסיעה. את ימי המבחן סיימה המכונית עם תצרוכת דלק שנעה סביב ה-11 ק"מ לליטר, נתונים ממוצעים לקטגוריה, אך בהחלט היינו שמחים לפגוש כבר גרסה היברידית מלאה או פלאג-אין שתהפוך את הרכב לחסכוני באמת.

ניסאן קשקאי החדש

בטיחות

גם בסעיף זה משתדרג הדגם מול הדור היוצא עם חבילת ה- ProPILOT המתקדמת הכוללת: 7 כריות אוויר (כולל כרית אוויר מרכזית בין צמד המושבים הקדמיים), התרעת שמירת מרחק הכוללת זיהוי הולכי רגל ובלימה אוטונומית משופרת, התרעת סטיה מנתיב עם תיקון אקטיבי של ההגה ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת במראות הצד עם התערבות אקטיבית, החלפת אורות אוטומטית, התרעת עייפות הנהג, זיהוי תמרורי נהיגה, התרעה על תנועה חוצה מאחור ועוד.

שווה את הכסף?

בסיכומו של מבחן, ניסאן קשקאי החדש הוא ללא ספק קרוסאובר יפה יותר, מרווח ומאובזר יותר ומציג התקדמות גדולה גם בבטיחות מול הדור היוצא. בסעיף השלילה, צריכת הדלק שלו ממוצעת לקטגוריה והיינו שמחים לפגוש גם גרסה חסכונית יותר וידידותית יותר לסביבה, ובמיוחד שגרסת הדיזל לא שרדה בדור החדש. בדומה לתהליך ההתייקרות שעובר כיום שוק הרכב הנובע בעיקר מבעיות מלאי, גם מחיר הקשקאי מתייקר באלפי שקלים ויחל מ-160,000 שקל לגרסת הכניסה ועד 180,000 שקל לגרסת ה-"TEKNA" הבכירה שנבחנת כאן. היבואן מעריך שעד סוף השנה הוא ימכור כאן 1,200 עותקים מהדגם החדש ו-4,000 עותקים בשנת שיווק מלאה. לדעתנו, כדי לשמור על קצב מכירות גבוה כפי שוהא סיפק בשנים האחרונות, הוא זקוק לליטוש קל של המחיר כלפי מטה. מצד שני, בעידן הנוכחי בו מרבית היבואנים סובל ממחסור במלאי ואנשים קונים כמעט מכל הבא ליד ובמחיר גבוה, בהנחה שליבואן לא יהיו בעיות מלאי, ייתכן והוא יוכל למכור גם במחיר הזה כמויות נאות.

עוד ממבחני דרכים