טויוטה יאריס היברידית החדשה 2020 – מבחן דרכים

הדור החדש של טויוטה יאריס שנוחת כעת בישראל, משדרג את מוניטין האמינות, סחירות ושמירת הערך המצוינים של הדגם בארץ, ביחידה היברידית חדשה המבטיחה שילוב של צריכת דלק נמוכה במיוחד לצד הנאה מנהיגה. האם בעזרת עיצוב מרשים ומפתה היא תמשוך הפעם גם קהל לקוחות צעיר מבעבר? יצאנו לבדוק.

ששי כהן 26 באוק, 2020
טויוטה יאריס היברידית החדשה

קצת היסטוריה…

הדור הראשון של טויוטה יאריס שהושק בעולם ב-1998, הציג בזמנו עיצוב מתקדם וכמעט מהפכני יחסית לטויוטה שאופיינה אז כשמרנית, והציע חבילה כוללת שכוונה לחדירה משמעותית לשוק האירופאי. לארץ הגיעה היאריס לראשונה בשנת 1999 ועד שנת 2006 נהנתה מהצלחה עם 9,284 עותקים שעלו לכביש, מהם כמה מאות מדגם ה-T ספורט שפנה לחובבי הגה והציע ביצועים ספורטיבים נאים. בשנת 2007 נחת כאן הדור השני שהציע עיצוב שגרתי יותר, אך את את הגיר האוטומטי החליפה תיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית שפגעה אנושות במכירות הדגם. רק 3,708 עותקים של היאריס הזו נמכרו כאן עד לשנת 2011, בה צנחו המכירות ל-198 יחידות בלבד. בשנת 2012 נחת בארץ הדור השלישי של היאריס, שהציע לצד עיצוב נאה יותר, חזרה לתיבה אוטומטית (רציפה) ולראשונה גם גרסה היברידית שתרמה רבות למכירות. חזרת הלקוחות היתה מהירה וב-8 שנות שיווק של הדגם בארץ (כולל 2 מתיחות פנים בדרך), נמכרו כאן קצת יותר מ-40,000 עותקים !

טויוטה יאריס דור 4

מהדור הרביעי של היאריס שעולה בימים אלה לכבישי ישראל, מצפה היבואן לא רק לשמור על מכירותיו המעולות של הדור היוצא, אלא גם להביא קהל חדש וצעיר יותר לדגם החדש שנהנה כעת מעיצוב מודרני משמעותית ואפילו די מפתה, שללא ספק הופך אותו לאחת המכוניות היפות ביותר בקטגוריית הסופר-מיני. האם הלקוחות הצעירים שעד כה העדיפו דגמים אחרים כמו סיאט איביזה יאמצו את היאריס? ימים יגידו, אבל נראה בהחלט שהסיכויים עתה גבוהים מתמיד. היאריס החדשה שהתייצבה למבחן בגרסת צביעה דו-גוונית מרהיבה, סובבה די הרבה מבטים על הכביש. מי אמר שטויוטה חייבת להיות שמרנית?


הדגם החדש זוכה גם לשלדת ה-GA-B החדשה של היצרן, המבטיחה מרכב קשיח ובטיחותי יותר, נוחות נסיעה משופרת, ואפילו הבטחה לשדרוג ההנאה מנהיגה. מעבר לכך, עם 3.94 מטר לאורך, 1.74 מטר לרוחב, גובה של 1.5 מטר ובסיס גלגלים של 256 ס"מ, היאריס שומרת על מידות קומפקטיות יחסית התורמות לנהיגה עירונית קלילה, המרווח ליושבים מקדימה נאה, אך המרווח לנוסעים מאחור קצת צפוף ביחס לדגמים המרווחים בקטגוריה (כמו יונדאי i20 והונדה ג'אז). גם נפח תא המטען מצומצם יחסית ועומד על 286 ליטר, הצומחים עד 947 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים.

טויוטה יאריס היברידית החדשה

תא נוסעים 

כניסה לקבינה חושפת תא נוסעים מרשים מאוד שמציג קפיצת מדרגה ענקית מול הדור היוצא. העיצוב מוקפד, האווירה מאוד נעימה (ובמיוחד בדגם הפרימייר הבכיר שנבחן כאן), איכות החומרים וההרכבה גבוהים, ושמחנו לגלות גם שילוב של בד נאה בדיפוני הדלתות, שהפך להיות נדיר בקטגוריה. היאריס ההיברידית משווקת כעת ב-3 רמות גימור לבחירה, כאשר כבר מרמת הגימור הבסיסית "ECO" תקבלו מולטימדיה מקורית עם מסך מגע "8, ממשק CarPlay Apple ו-Auto Android, מצלמת רוורס, בקרת אקלים דיגיטלית, קיפול מראות חשמלי, בלם יד חשמלי, חיישן אורות, הגה עור וחבילת בטיחות מקורית הכוללת התרעת שמירת מרחק עם זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה ובלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית, החלפת אורות אוטומטית, זיהוי תמרורי נהיגה ו-8 כריות אוויר. רמת הגימור האמצעית מוסיפה חישוקי גלגלים קלים וכניסה והנעה ללא מפתח ודגם המבחן שהגיע ברמת הגימור הגבוהה ביותר כלל גם חישוקי גלגלים "16 בעיצוב ספורטיבי, צביעה דו-גוונית מרהיבה למרכב, לוח שעונים דיגיטלי, מושבים קדמיים בעיצוב ספורטיבי, פנסים היקפיים בטכנולוגיית LED, כניסה והנעה ללא מפתח, שמשות אחוריות מושחרות ועוד.

טויוטה יאריס היברידית החדשה

על הכביש

היאריס החדשה משווקת בארץ בצמד גרסאות מנוע: בנזין 1.5 ליטר 125 כ"ס ודגם היברידי אותו לקחנו למבחן. מדובר במערכת היברידית חדשה מדור רביעי של היצרן, העושה שימוש במנוע בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים ומנוע חשמלי, המפיקים הספק משולב של 116 כ"ס ויחד עם סוללת ליתיום-יון מבטיחים צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכים מבעבר הודות לשימוש נרחב יותר במנוע החשמלי, שלטענת היצרן עד 80% מזמן הנהיגה העירונית תנהגו במצב חשמלי. על הכביש מציעה היאריס לא רק נהיגה נינוחה,שקטה וקלילה שאפיינה את הדגם ההיברידי היוצא, אלא גם שיפור משמעותי בסעיף הביצועים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-9.7 שניות, ההופכת את הרכב לזריז למדי על הכביש ואפשרויות עקיפה זריזות ובטוחות מבעבר. יחד עם זאת, למרות ההבטחה לרכב הפונה לנהג חובב הנהיגה, עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה מציעה המכונית זריזות, קצב צבירת מהירות מרשים ואחיזת כביש טובה ובטוחה, אך עדיין לא מדובר במכונית שמציעה אופי ספורטיבי כלשהו (והאמת שרוב הלקוחות לא באמת צריך את זה). היאריס היתה ונותרה מכונית מאוד נעימה ונוחה לנהיגה, רק שהפעם היא מרגישה חיה יותר וכל ניסיון לרמוס את דוושת הבנזין, יספק יותר רעש בנהיגה על חשבון החוויה ההיברידית. בסעיף צריכת הדלק, בטויוטה מתעקשים לדווח על נתוני צריכת דלק מרשימים לפי שיטת הבדיקה הישנה (NEDC), אך במציאות הנתונים רחוקים מאוד מהצהרת היצרן (33.3 ק"מ לליטר בממוצע) ואנחנו הסתפקנו ב-23 ק"מ לליטר בממוצע. לא שזע רע כמובן, זאת עדיין מכונית מאוד חסכונית.

טויוטה יאריס היברידית החדשה

לסיכום

בסיכומו של מבחן, טויוטה יאריס החדשה מציעה התקדמות גדולה מאוד מול הדור היוצא: העיצוב החיצוני שלה הפך להיות הרבה יותר צעיר, מפתה וסטייליסטי, האווירה בתא הנוסעים נעימה מאוד ומפנקת בגרסאות הבכירות, חבילת הבטיחות מושלמת ויחידת הכח ההיברידית החדשה מציעה ביצועים משופרים לצד צריכת דלק נמוכה עוד יותר מבעבר, גם אם לא קרובה לנתוני היצרן המוצהרים. כשמוסיפים לחבילה הזו גם את מוניטין האמינות, סחירות ושמירת הערך כמעט חסרי התקדים בשוק המקומי, סביר להניח שהיאריס החדשה תמשיך להימכר כאן כמו לחמניות טריות ולהיות ממובילות הקטגוריה גם בשנים הבאות. המחיר אמנם טיפס קלות מול הדור היוצא ומתחיל ב-112,900 שקל לגרסת הבסיס ועד 119,900 שקל לגרסה הבכירה שנבחנת כאן, אולם בשל היכולת הכללית הגבוהה יותר והתייקרות של מרבית המתחרות בשוק הסופר-מיני, מדובר בתמורה טובה מאוד לכסף.

עוד ממבחני דרכים