דור 4: נחשפה סקודה פאביה 2021 החדשה

22 שנה לאחר שהוצג הדור הראשון ואחרי יותר מ-4.5 מיליון מכוניות שנמכרו מאז ברחבי העולם, נחשפה הלילה סקודה פאביה החדשה 2021, שמבטיחה להיות מרווחת, בטיחותית, מאובזרת ואף ספורטיבית יותר.

ששי כהן 05 במאי, 2021
סקודה פאביה 2021 החדשה

22 שנה לאחר שנחשף הדור הראשון של סקודה פאביה, ו-6 שנים לאחר שנחשף הדור הנוכחי של מכונית הסופר-מיני הפופולרית של סקודה, ממנה נמכרו ברחבי העולם 4.5 מיליון עותקים עד כה, חשפה הלילה סקודה את הדור הרביעי של הדגם, שאמור להתחרות בקטגוריית הסופר-מיני בשלל דגמים מתחרים ומודרנים שהוצגו לאחרונה, כמו טויוטה יאריס, יונדאי i20 ופיג'ו 208.


גדולה ומרווחת מבעבר

הדור הרביעי של הפאביה פותח על שלדת קונצרן פולקסווגן MQB-A0 החדשה, ומציע עיצוב חדש, מודרני ואף אווירודינמי משמעותית מבעבר, המיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של סקודה, ומציע מרכב גדול יותר עם אורך של 4.11 מטר, רוחב של 1.78 מטר, גובה של 1.46 מטר ובסיס גלגלים של 256 ס"מ (9.4+ ס"מ), המהווים צמיחה משמעותית במידות הרכב מול הדור היוצא והבטחה לתא נוסעים מרווח משמעותית. כחלק ממסורת דגמי סקודה להיות גם שימושיים במיוחד, נפח תא המטען צמח משמעותית ועומד על כ-380 ליטר מכובדים ביותר, זהה לנפח תא המטען של פולקסווגן גולף החדשה והנתון הטוב ביותר בקטגוריית הסופר-מיני.

סקודה פאביה 2021 החדשה

תא נוסעים איכותי ומאובזר יותר

גם בתוך תא הנוסעים מיישרת הפאביה קו עם שפת העיצוב הנוכחית של היצרן, עם מראה נקי יותר, מיעוט יחסי של מתגים ומסך מולטימדיה מרכזי ("6.5-"9.2) סקודה פאביה 2021 החדשהששולט על מגוון מערכות הרכב. בדומה לשאר דגמי היצרן החדשים, גם כאן מצויד הרכב בגלגל ההגה בעיצוב החדש של היצרן ותוכלו לקבל כאופציה לוח שעונים דיגיטלי, משטח טעינה אלחוטי לנייד, תאורת אווירה פנימית, תאורת LED היקפית מלאה (פנסי חזית מסוג LED כבר בגרסת הבסיס), בקרת אקלים דיגיטלית כפולת אזורים עם פתחי מיזוג אחוריים(נדיר בקטגוריה), כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. מפרט הבטיחות שודרג משמעותית ויכלול 9 כריות אוויר, ואת מרבית מערכות הבטיחות המתקדמות הפופולריות כיום בשוק, לרבות אופציה למערכת ה-Travel Assist הכוללת בקרת שיוט חכמה השולטת על ההגה, הבלמים ודוושת הגז מעמידה ועד מהירות 205 קמ"ש.

סקודה פאביה 2021 החדשה

עד 150 כ"ס

הפאביה החדשה תוצע עם שלל מנועים לבחירה, כאשר הרלוונטיים יותר לארץ הם מנוע הטורבו 1.0 ליטר, 3 צילינדרים המפיק 95 כ"ס ו-17.8 קג"מ (10.6 שניות ל-100 קמ"ש) ויוצע בשילוב לתיבה ידנית 5 הילוכים, או בגרסה אוטומטית עם גיר DSG עם 7 הילוכים והספק משודרג של 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ (9.5 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק של 18.2 ק"מ לליטר בממוצע) . לראשונה יוצע בדגם גם מנוע הטורבו 1.5 ליטר, 4 צילינדרים הפופולרי של היצרן, המפיק 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ (7.9 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק של 17.8 ק"מ לליטר בממוצע) שיוצע בשילוב לתיבה אוטומטית, אך ספק אם נראה אותו גם בארץ.

עם פרסום הידיעה, לעת עתה אין תאריך יעד של הגעת הרכב לארץ, וסביר שיקרה לקראת סוף השנה או בתחילת 2022.