דור 5: סיאט איביזה החדשה תיחשף השבוע!

33 שנה לאחר שהוצג הדור הראשון, ויותר מ-5.4 מיליון מכוניות שנמכרו מאז ב-75 מדינות בעולם, תיחשף ביום שלישי הקרוב (31/1) סיאט איביזה החדשה והמסקרנת.

ששי כהן 28 בינו, 2017

1984 היתה שנה עמוסה להיטים שהגיחו לעולם: מייקל ג'קסון שחרר את אחד מלהיטיו הגדולים – Thriller, בעולם הקולנוע הוצגו 2 סרטים שהיו לשוברי קופות ( "מכסחי השדים" ו-"אינדיאנה ג'ונס והמקדש הארור"), וברוח הימים של היום, בעידן הרשתות החברתיות, נולד גם מארק צוקרברג מייסד פייסבוק. זאת היתה גם השנה בה הוצגה לראשונה סיאט איביזה, מכונית הסופר-מיני הפופולרית של החברה, שהפכה עם השנים לרכב הספרדי הנמכר ביותר בעולם. עבור סיאט, סימלה האיביזה החדשה דרך חדשה, עם פיתוח ראשון של מכונית סופר מיני, לאחר שעד אז הסתפקה בייצור דגמים מיושנים של פיאט.




ביום שלישי הקרוב ( 31/1/17), תחשוף סיאט את האיביזה החדשה – דור חמישי למכונית האגדית של החברה. לרגל האירוע, אספנו לכם מספר עובדות של 33 שנות איביזה בעולם.
מכירות סיאט איביזה: מאז הוצג הדור הראשון של האיביזה בשנת 1984, ועד תחילת 2017, נמכרו בעולם יותר מ-5.4 מיליון עותקים מדגמי 4 הדורות של הדגם. אם היינו מסדרים את כולם בשורה אחת, היינו יכולים לכסות את המרחק  בין ברצלונה לניו-זילנד. בכל יום יורדות מפס היצור של מפעל ההרכבה בספרד( Martorell ) כ-700 מכוניות, כאשר 80% מהן מיועדות ליצוא ומשווקות ב-75 מדינות בעולם. כיום: 51% מלקוחות האיביזה ברחבי העולם הינן נשים.
סיאט איביזה דור 1 סיאט איביזה דור 1
תוצרת ספרד: כל ארבעת הדורות של האיביזה, עוצבו, פותחו ויוצרו בברצלונה, הדור הראשון של האיביזה ששווק בין השנים 1984-1993, עוצב ע"י המעצב האיטלקי ג'ורג'טו ג'וג'ארו, שאחראי לכמה וכמה יצירות אומנות בעולם הרכב, ואת המנוע הראשון של האיביזה פיתחה החברה בשיתוף יצרנית הרכב פורשה, ובפיתוח שלדת הרכב נעזרה סיאט בסדנת הרכב המקצועית Karmann.

צריכת הדלק צנחה לפחות מחצי עם השנים: 33 שנים לאחר שהוצג הדור הראשון שגרסתו החסכונית ביותר הציעה צריכת דלק של 12.82 ק"מ לליטר, הגרסה החסכונית ביותר כיום של האיביזה מציעה תצרוכת דלק של 27.7 ק"מ לליטר, את זה מציעה כיום סיאט איביזה 1.4 ליטר טורבו -דיזל (TDI).
סיאט איביזה דור 2 סיאט איביזה דור 2
כמה עובדות על הייצור: יותר מ-700 רובוטים פועלים כיום במפעל ההרכבה של האיביזה, כאשר כל רכב מורכב מ-3,000 חלקים שונים. כל איביזה עוברת במהלך הייצור במפעל מרחק של 12 ק"מ על מסילות ההרכבה, עד שיוצאת מכונית מוכנה לנסיעה. מאז 1984 צרכו דגמי האיביזה כ-70 מיליון ק"ג של צבע, כמות המספיקה לצבוע את מגדל אייפל יותר מ-1,000 פעם ! 21% מהמועסקים בפס ייצור הינם נשים, הנתון הגבוה בספרד בקרב מפעלי תעשיה.
סיאט איביזה דור 3 סיאט איביזה דור 3
4 דורות: הדור הראשון שווק בעולם בשנים 1984-1993 עם היצע של 4 מנועי בנזין ואחד דיזל בהספקים של 44-109 כ"ס. הדור השני שווק בשנים 1993-2002 עם היצע של 12 דגמי בנזין ו-2 דיזל בהספקים של 45-150 כ"ס. הדור השלישי שווק בשנים 2003-2008 עם היצע של 5 דגמי בנזין ו-3 דיזל בהספקים של 54-180 כ"ס. הדור הרביעי שמשווק משנת 2008 ועד היום, הוצע ב-7 דגמי בנזין ו-2 דיזל בהספקים של 60-192 כ"ס. לצד דגמי 3 ו-5 דלתות שאפיינו את 3 הדורות הראשונים, החל משנת 2010 הצטרפה להיצע של הדור הרביעי גם האיביזה ST – גרסת סטיישן שימושית.
סיאט איביזה דור 4 סיאט איביזה דור 4
דגמים ספורטיביים: בדור הראשון הוצעה האיביזה 1.8 טורבו עם הספק של 109 כ"ס. הדור השני זכה לגרסאות GTI עם מנועי 1.8 ו-2.0 ליטר בהספקים של 115-150 כ"ס. ב-1999 נערכה מתיחת פנים לדגם ואת דגמי ה-GTI החליפו לראשונה דגמי קופרה בהספקים של 156 ו-180 כ"ס. בדור השלישי שווקה בשנים 2004-2007 האיביזה קופרה עם מנוע 1.8 ליטר 180 כ"ס. בדור הרביעי והנוכחי שווקה הקופרה בתחילת הדרך עם מנוע 1.4 ליטר טורבו 180 כ"ס ובהמשך עם מנוע 1.8 ליטר טורבו 192 כ"ס.